Gå til innhold

Shoppestopp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en liten shoppeholiker som elsker å bruke penger.

Men lommeboken min er ikke like glad i det, så nå tenkte jeg å ha shoppestop frem til 1okt.

Skal selvfølgelig kjøpe det mest nødvendige når det gjelder mat osv. Men ikke andre ting, verken på nettet eller i butikk.

Noen som vil være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shoppestopp fram til 1. oktober er pingle...! Skal det være en avtale med i det minste noe integritet, bør du i hvert fall ha shoppestopp fram til 1. november. :)

Lykke til! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 2 uker er lenge nok i første omgang! Slenger meg med jeg, blir spennende å se om man klarer å holde seg! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 2 uker er lenge nok i første omgang! Slenger meg med jeg, blir spennende å se om man klarer å holde seg! :sjenert:

Så bra :) Ja, når man er shoppaholicer så er 2uker lenge :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da synes jeg man skal oppdatere her hver dag, hva man har brukt penger på, og søke støtte fra andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 1 oktober? Seriøst?

Åhh, jeg skal ikke fortelle deg om miljø og at nettopp du TS og mange med deg som er slike storforbrukere av varer - klær i dette tilfellet, er i stor grad med på å påvirke miljøet negativt, med tanke på alle de klær som må produseres. Jeg antar du handler i de rimeligere butikkene,og setter stor pris på å finne billige varer også. Har du noen gang spurt deg selv hvorfor det er så billig? Nei, jeg blir litt oppgitt og tafatt av slike som deg jeg TS, Jeg håper du og andre slike storforbrukere som deg vil modnes og få noe vett imellom ørene en vakker dag. Meg, meg, meg, hva? Skremmende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 1 oktober? Seriøst?

Åhh, jeg skal ikke fortelle deg om miljø og at nettopp du TS og mange med deg som er slike storforbrukere av varer - klær i dette tilfellet, er i stor grad med på å påvirke miljøet negativt, med tanke på alle de klær som må produseres. Jeg antar du handler i de rimeligere butikkene,og setter stor pris på å finne billige varer også. Har du noen gang spurt deg selv hvorfor det er så billig? Nei, jeg blir litt oppgitt og tafatt av slike som deg jeg TS, Jeg håper du og andre slike storforbrukere som deg vil modnes og få noe vett imellom ørene en vakker dag. Meg, meg, meg, hva? Skremmende.

Hvem har sagt noe om klær? Du kan ikke komme her å ante en masse rart uten fakta på bordet ;) Og dessuten, vi skriver ikke her for å shoppe mer, men mindre..

Du aner heller ikke hva jeg gjør for miljøet på andre måter. Bruker aldri bil f.eks.

Jeg tenker å sette 1okt. som første milepæl, men det er jo mulig jeg tar en lengre shoppestopp. Sikkert lettere når man først har klart 2 uker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at folk med en gang trekker den slutining at man drar på storhandel vær dag, bare fordi man sier at man ikek skal shoppe på 2uker.. Skulle likt å visst hva dere gjør for miljøet, og hva deres svake sider er. Mn dere er kanskje helt perfekte?

Syns at hvis dere har mer dritt å komme emd, kan dere gjøre det i en annen tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med shoppestopp i to uker, mener dere å ikke bruke penger i det hele tatt? Altså å spise maten du har i fryser og skap, ikke kjøpe take-awaykaffe etc. Eller er det kun innkjøp av klær/ting til huset/hobbysaker osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med shoppestopp i to uker, mener dere å ikke bruke penger i det hele tatt? Altså å spise maten du har i fryser og skap, ikke kjøpe take-awaykaffe etc. Eller er det kun innkjøp av klær/ting til huset/hobbysaker osv?

Jeg tenker å kun handle det mest nødvendige på butikken. Melk, brød, grønnsaker. Og ellers bruke det jeg har i skapet og fryseren.

Men folk tolker det som de vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel ikke mange som storshopper hver dag, men de fleste kjøper nok noe smått hver eneste dag, som de egentlig ikke trenger. Brus, sjokolade og sånn.

Jeg har brukt 0kr så langt idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dere ikke la være å shoppe i 14 dager? Hva jobber dere som? Dere må ha god råd......

Som de andre sier. Er små ting som adder opp, som man gjerne vil la være å bruke penger på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...