Gå til innhold

Felles toalett på min nye jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på ny jobb , og der har vi felles toalett altså både for jenter og gutter! det er såååå ubehagelig! igår feks var det tiss over alt, gutter klarer nemlig ikke å sikte! også er det så ubehagelig når gutene glor så sykt når jeg er der.

Hvorfor er det slikt egentlig?? det plager meg skikkelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er forresten et firma, ikke matbutikk jeg jobber på, da hadde det vært bedre kanskje. men der er det en hæv med gutter .

Skrevet

Hvorfor? Trolig fordi det er en mannsdominert arbeidsplass, og den gangen bygget ble bygget tenkte man ikke lenger enn å lage ett toalettrom.

Hva med å ta det opp med din overordnet, så eventuelt fagorganisasjonen om du ikke når frem gjennom overordnet.

Skrevet

Er det et krav man har som arbeidstaker å ha adskilte toaletter??

Du får sette opp en lapp på toalettet som sier "sett deg ned, eller tiss i toalettet. Den er mindre enn du tror ;)"

• Liker 2
Skrevet

Og det er forresten et firma, ikke matbutikk jeg jobber på, da hadde det vært bedre kanskje. men der er det en hæv med gutter .

En matbutikk er også et firma...

• Liker 1
Skrevet

Ta det opp med arbeidsgiver, og be om at toalettet vaskes oftere, evt sett opp en lapp "moren din jobber ikke her, tørk opp etter deg" eller noe slikt.

• Liker 1
Skrevet

Fellesdo på min arbeidsplass og. Men vi er flere jenter enn gutter. Vi har bare hengt opp skilt. Husk å tørke opp etter deg selv! Burde være mulig å klare det.

Skrevet

jeg skjønner. Men det er også utrolg ubehagelig å tisse når det er så mange andre gutter som henger og slenger i toalettet. tror ikke arbeidsgivern bryr seg noe om det.

Skrevet

I følge § 40 i forskrift om arbeidsplasser og arbeidslokaler er det ganske klart.

§ 40. Toalett

Virksomhet skal ha passende antall toaletter.

Det skal være atskilte toalett for kvinnelige og mannlige arbeidstakere. Felles toalett kan benyttes ved små virksomheter.

I tilknytning til toalett skal det være håndvask.

Hvor de mener skillet mellom "små virksomheter" og større virksomheter vet jeg ikke, men du kan kanskje dra litt slutninger selv.

Bruk dokumentet for det det er verdt!

Skrevet

Det er faktisk et svært sted! ikke noe smått å søtt her.. har ikke oversikt over hvem som jobber der engang, mange folk!

Skrevet

gutter klarer nemlig ikke å sikte!

Generaliserende, much?

Skrevet

vet du hva, det er ingen andre rom hvor du er mer privat enn på do. Det som skjer der, blir der!

Slik tenker jeg. :fnise:

Skrevet

Vel, da hadde jeg iallefall tatt det opp at det ofte er gris og søl og det bes om at folk kan ta mer hensyn når de bruker toalettene, evt sette seg ned.

I tillegg hadde jeg foreslått at toalettene ikke skal bli brukt som oppholdsrom eller en plass for å "henge" , som du sier.

Skrevet

Der jeg jobber er det et mannedo, et damedo og 2 fellesdo. Men mannfolka bruker også damedoen og jeg har vært på mannedoen når damedoen har vært opptatt og jeg ikke har gidda å gå til et av de fellesdoene. Det ser ikke ut som om noen bryr seg om skiltinga på dørene.

Men noe søl har jeg aldri sett, så enten er karene flinke til å sikte eller så rydder de opp etter seg.

Dette er en liten arbeidsplass, så det har sikkert noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...