Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg er en jente på 16 år og vil aller mest drive med frisøk, make - up og liknende. jeg går på studie for tiden, 1vgs. men det jeg lurer på , hvor gammel må jeg være for å ta sånne kurs som foreksempel varer i 5 mnd. er det lurt for meg å ta det eller ikke'?

Takk for svar, er virkelig usikker på framtiden min... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ønsker å bli frisør er det da ingen ting i veien med det. Er alltids kjekt med et fagkort. Det du bør ta med i beregningen er at disse kurs-skolene er litt dyrere enn ved å gå frisør via vgs, og at frisør ikke akkurat er et kjempegodt betalt yrke, og at det ofte er yrkesskader relatert til arbeidsforholdene. :)

Skrevet

Ta det på vgs istedet. Gratis, og myyyyye roligere tempo. Da jeg gikk frisørlinja hadde vi det veldig hektisk, så jeg tør ikke tenke på hvordan det er å ta det på 5 mnd :o

Skulle egentlig begynne på privatskole, og betale... tja, 50 000? Glad jeg slet meg gjennom to år til på vgs istedet (da hadde jeg allerede gått to år på en annen linje).

Skrevet

hvilken linje må jeg ta da, jeg går studie nå.. men jeg vil egentlig ikke lære å klippe ( det er ikke de viktigste) det viktige er at jeg egentlig vil bli sminkør, drive med sminke for det er noe som intresserer med skikkelig :D

Skrevet

Design og håmdverk, og så frisørlinja.

Men hvis du ikke er interessert i å klippe, så er jo ikke det noen god idè å velge den linja da:p

Om det er sminkør du vil bli, så må du gå på privatskole. Men jeg vil anbefale deg å gjøre deg ferdig med vgs først. Greit å ha en annen utdanning også. VELDIG mange utdanner seg til makeup-artist, men svært få jobber som det. Så da er det greit å ha noe å falle tilbake på :)

Skrevet

Jo tusen takk for hjelpen :D fikk noen kjempe gode tips her (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...