Dice Skrevet 18. september 2011 #1 Skrevet 18. september 2011 Har et bord av denne typen: Lenke ..og her har vi (les: min samboer) hatt fest og sølt kaffe og sprit over bordet slik at det ble en stor lys flekk på det. I tillegg har vi et par runde flekker fra kopper som har stått på bordet med varm drikke uten beskyttelse. Har lært av dette, og skal finne noe å ha på bordet for å beskytte mot flekker framover, men er det noe jeg kan gjøre for å få bort de flekkene vi allerede har laget?
Gjest Elfrida Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Jeg har ganske god erfaring med dette produktet: http://farvehandel.no/no/forsiden/nettbutikk/til-huset-inne/alanorliberon-moebelpleie/ringfjerner
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Har et bord av denne typen: Lenke ..og her har vi (les: min samboer) hatt fest og sølt kaffe og sprit over bordet slik at det ble en stor lys flekk på det. I tillegg har vi et par runde flekker fra kopper som har stått på bordet med varm drikke uten beskyttelse. Har lært av dette, og skal finne noe å ha på bordet for å beskytte mot flekker framover, men er det noe jeg kan gjøre for å få bort de flekkene vi allerede har laget? Det er mulig jeg tar feil her, men hvite/lyse flekker på sånne indiamøbler kan ikke fjernes med et flekkfjerningsmiddel, fordi merkene ikke er rester etter søl o.l, men områder der voksfargen er borte pga vann/varme/annet. Jeg har en skjenk der slike merker oppsto, og jeg kjøpte farget bivoks, (tror det var det), og vokset skjenken på nytt + ekstra behandling der flekkene var. Tror i utgangspunktet at slike møbler er av lyst treverk som blir behandlet med voks for å få den mørke fargen. Når voksen slites bort pga vann eller varme, er da den eneste løsningen å voksbehandle møblene på nytt.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har god erfaring med vanlig møbelolje på hvite flekker. Har på en god dæsj på flekken, varm opp (godt) med hårføner, og gnir. Kan hende du må gjenta noen ganger før flekken er borte. Funket hos meg =)
Gjest padawan Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har ganske god erfaring med dette produktet: http://farvehandel.no/no/forsiden/nettbutikk/til-huset-inne/alanorliberon-moebelpleie/ringfjerner jeg vil også anbefale Ringfjerner til dette problemet.
Dice Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2011 Takk for svar, alle tre Skal prøves!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå