Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg skal søke permisjon fra jobb 1 år (på grunn av sykdom).

Har jeg krav på arbeidsledighetstryg i denne perioden?

mvh

Nora

Endret av Nora_T
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det din eller andres sykdom? Du får ikke arbeidsledighetstrygd hvis du har en jobb du tar permisjon fra frivillig. Hovedkriteriet for dagpenger er jo at du er reell arbeidssøker, og det er du jo ikke. Hvis det er egen sykdom må du gå til fastlegen og sjekke om du kan få sykemelding, er det en annen du skal hjelpe finnes det vel ordninger med omsorgslønn el. uten at jeg vet kriteriene for å kunne få dette.

Skrevet

Er det pga egen sykdom skal du jo sykemeldes.

Skrevet

Nei, hvis du er syk, må du sykemelde deg. Søker du om permisjon er du frivillig arbeidsledig og du får ikke dagpenger. Gjelder det sykt barn er vel saken annerledes, men dette vet jeg ikke noe om.

Skrevet

Nei, du har ikke krav på arbeidsledighetstrygd.

Du skriver jo selv at du søker permisjon, og da er du jo helt klart ikke arbeidsledig. ;)

Skrevet (endret)

Dersom du alt er sykmeldt og har gått over max dato, må du søke permisjon fra jobb og forholde deg til NAV. Jeg regner nesten med at dette er tilfellet, ellers ville du vel ha blitt sykmeldt til du når max dato, og fått sykepenger? Hva du har rett på av stønader kan du forhøre deg om på ditt NAV kontor.

Edit: For å svare på spørsmålet ditt er det ikke arbeidsledighetstrygd du har krav på. Det må i såfall være sykelønn/uførepenger.

Endret av appelsinjuice

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...