Gå til innhold

sterilisering av katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen.som vet når dyrebeskyttelsen skal ha kampanje på gratis sterilisering av katt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg har forstått, så er det ikke dyrebeskyttelsen, men forskjellige veterinærer som har det. Pleier å være i oktober/november-måned. Ringte tundt i fjor til alle de i mitt nærområde som hadde kampanje, men det var ikke så veldig mye billigere enn fullpris. Endte opp med å bruke en dyreklinikk som har fast lavpris på kastrering/sterilisering hele året. De tar 999,- for kastrering av hankatt, chip og vaksine, mens de tar 1499,- for det samme på hunkatt. Ingen av de veterinærene med kampanje kunne matche denne prisen, den billigste tok vel 1800-1900 kr for det samme.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Så langt jeg vet (etter godt og aktivt medlemskap i flere lokalavdelinger) så er det nok ikke slik at DB spanderer kastrering på folks katter.

Derimot er det, som GreenLady så riktig sier, den enkelte vetrinær som kjører kampanjer med jevne mellomrom (at de fleste av disse vetrinærene har et godt forhold til den lokale avdelingen av DB er en anne sak).

Men, altså, DB er en frivillig organisasjon. Ikke en krone i støtte fra noen offentlige instanser. Enhver krone som kommer inn er fra privatpersoners lommer, og det ville være nærmest uetisk å benytte disse sårt tiltrenge pengene til å sponse kastrering av katter som har et hjem. Det er mange nok av dem som ikke har et hjem som desperat trenger de frivillige organisasjonenes hjelp og omsorg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke du helt skjønner hva Dyrebeskyttelsen er. De hjelper hjemløse dyr, og er ikke til for å sponse veterinærregningene til privatpersoner.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...