Gå til innhold

Pilgrimsleden i Spania...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har syklet eller gått hele, eller deler av denne? Hadde vært spennende å høre om erfaring, og om spesielle partier anbefales mer enn andre.... :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den nordlige delen av Spania er den jeg likte meg best i. uansett om du tar hele eller deler av turen får du en fin tur.

• 2 uker senere...
Skrevet

Moren min gikk hele delen. Hun sa det var en fantastisk tur for sinn og kropp!

Skrevet

Oi. dette hørtes intr. ut. Noen som kan fortelle litt om hvordan dette foregår, og hvordan man går frem :)?

• 3 uker senere...
Skrevet

den nordlige delen av Spania er den jeg likte meg best i. uansett om du tar hele eller deler av turen får du en fin tur.

Det er jeg sikker på at vi også kommer til å gjøre.... Litt mer autentisk enn Benidorm ;):fnise:

Gjest padawan
Skrevet

hvis dere skal bo på vandrerhjem kan jeg sikkert gi deg noen tips på de stedene jeg bodde på.

Skrevet

Ja takk det vil vi gjerne ha :) Så bra :klemmer:

Gjest padawan
Skrevet

I pamplona bodde jeg et par ganger på Hostel Hemingway. det er ganske lite men populært. det var ganske lett å komme i kontakt med andre som bodde der.

I San Sebastian bodde jeg i et som het Enjoyss. Det var ganske billig, cirka 10 Euro natten og slitt men det var hyggelige folk som bodde der og veldig sentralt.

I Bilbao bodde jeg på Bilbao Akelarre Hostel. Det tok cirka 10 -15 minutter å gå til hovedbuss-stasjonen og like langt til byens handlestrøk. ganske nytt og fine lokaler. de som jobbet der var ganske søte.

I Santiago de Compostela bodde jeg på Meiga Backpackers. Det lå cirka 10 minutter fra hovedbusstasjonen og et par minutters gange fra katedralen og gamlebyen.

på reisesiden min har jeg skrevet denne siden om er beregnet for rundreise i Spania og Portugal mens denne siden forteller om hva jeg har opplevet i Spania. jeg har også lagt ut reisebrevene mine på den siden hvis du vil lese litt mer om hva jeg opplevde.

Galicia (den delen av Spania som ligegr rett ovenfor Portugal) er menneskene og naturen helt fantasiske. de har en helt annerledes kultur enn det du finner i andre deler av Spania. selv om det nordlige Spania generelt sett har fin natur og avslappet atmosfære er dette tatt et skritt lenger i den delen av landet.

Skrevet (endret)

Takk for tipsene :) Skal definitivt sjekke ut stedene!! :D

Endret av bobbi
Skrevet

Moren min gikk hele delen. Hun sa det var en fantastisk tur for sinn og kropp!

Vet du hva slags steder hun bodde på underveis? :)

Skrevet (endret)

Hadde vært spennende å høre om erfaring

Du har sikkert blitt tipset om den allerede, "Pilgrimsreisen" av Paulo Coelho. Han gikk hele greia i 1986 og skrev bok om det :)

Svigermor gikk hele greia etter å ha lest den, og hun mente hun hadde et annet perspektiv på det å gå den på grunn av boka. Har ikke gått den selv, så jeg vet ikke helt om jeg tar det for god fisk. Hun er meget spirituell.

Endret av Spirali
Gjest padawan
Skrevet (endret)

er vi først inne på bøker om pilgrimsturen anbefaler jeg Señor Peregrino av Cecilia Samartin. Den er ganske lettlest og underholdende.

det finnes mange vandrerhjem som er påmyntet de som går pilgrimsturen. første gangen jeg var i Pamplona ble jeg kjent med to styker som gikk deler av turen og de sa disse stedene ikek hadde varmt van i springen en gang så det er ganske enkle kår.

Endret av padawan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...