Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja elle nei til EU?

Hvorfor?

Helst ikke kom med veldig lange svar. Vil ha noe korte svar med hovedgrunnene til hvorfor du mener det du gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både ja og nei.

Nei fordi vi bør fokusere på landbruket vi har i Norge.

Ja for det hadde vært fint å hatt stemmerett i parlamentet. Nå blir jo avgjørelser tatt uten at vi får delta. Vi må allikevel forholde oss til EU og dems regler pga EØS avtalen.

Så i bunn og grunn er vi med i EU, men vi har ikke stemmerett.

• Liker 2
Skrevet

Nei!

Ønsker ikke å bidra med mer penger til å redde økonomien i skakkjørte land som Hellas, Romania, Spania, o.l.

• Liker 1
Skrevet

Nei! Fordi det hadde blitt galt å gi fra seg suvereniteten sin til en organisasjon som EU.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg må si meg enig med Berentsens. Hadde det vært et sosialdemokratisk prosjekt kunne jeg kanskje vært med på det, men så lenge andre krefter rår i EU vil jeg aldri kunne være for, dette gjelder spesielt i forhold til spørsmål som solidaritet og økonomi. Norge kan også legge ned veto, hadde man vært villige til å bruke den oftere, og derfor mener jeg det egentlig ikke er noen grunn til å være med.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Nei - jeg synes EU som organiasjon har blitt altfor omfattende, og i tillegg har de jo store problemer nå med PIGS-landene. Synes også vi må følge for mye av EUs bestemmelser gjennom EØS-avtalen, men tror ikke det hadde hjulpet så mye å være fullverdig medlem. Ser at regler for grensekontroll o.l - enten pga Schengen eller andre bestemmelser - ikke fungerer så bra for de enkelte nasjonalstatene, da tenker jeg ikke primært i forhold til innvandring, men kontroll med importerte planter o.a som jeg har mer greie på. Vet at folk som jobber med slikt i medlemsland er ganske frustrert.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Synes EU, med sine stadig sterkere reguleringer av sine medlemsland, nå med grunnlov og det hele, er alt for omfattende for at vi skal kunne forutse evnt. langtidsvirkninger av å bli med. Er også skummelt med tanke på norges enestående posisjon som et mye dyrere land med dyrere arbeidskraft. er redd for inflasjonsliknende tilstander.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Nei.

Har sett hvordan det har gått med andre land etter at de ble med i EU (som Hellas...)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...