AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Vi pusser opp et gammelt hus hvor alt naturlig nok ikke er 100% vannrett/loddrett. Ser at noen steder langs listene (både oppe og nede) blir det en liten glipe mellom selve listen og veggen/taket. Vi har helt hvite lister og jeg lurer på om det er mulig å fylle i disse glipene med noe (akryl?) for å jevne det ut. Glipene er veldig små så det er ikke store hull som skal tettes. Takker for tips og råd!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Dette skal faren min gjør i vår leilighet også. Er litt usikker på hvordan, men om du ikke får noen gode svar her (men det gjør du sikkert) så skal jeg spørre han
yoga Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 Hei. Vi har pusset opp leilighet nå i sommer, og vi brukte akryl for å tette disse glippene. Det er litt perfeksjonsarbeid, men resultatet har blitt bra. Lykke til videre med oppussingen!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Tusen takk for tips! Da skal vi prøve akryl Men du som har gjort det, har du noen tips til å glatte det ut slik at det blir jevnt og fint? Ettersom glipene er så små er jeg ikke sikker på om fingeren er liten/spiss nok... Kan man f.eks. bruke q-tips e.l? Q-tips loer vel når jeg tenker meg om så det er sikkert ikke så smart... Hmm, ikke lett å pusse opp når man er helt fjern på området :-/ Ts
fink Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 malerfug, evt akrylfug. Mulig det er stort sett det samme. Min erfaring er at fingeren er lettest å bruke, uansett størrelse på glippen
yoga Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 Tusen takk for tips! Da skal vi prøve akryl Men du som har gjort det, har du noen tips til å glatte det ut slik at det blir jevnt og fint? Ettersom glipene er så små er jeg ikke sikker på om fingeren er liten/spiss nok... Kan man f.eks. bruke q-tips e.l? Q-tips loer vel når jeg tenker meg om så det er sikkert ikke så smart... Hmm, ikke lett å pusse opp når man er helt fjern på området :-/ Ts Vi brukte kun fingeren til å jevne ut, så har dessverre ikke erfaring med noe annet..
Titti72 Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Ta Zalo på fingeren først. Det gjør de proffe.
Sugerøret Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 litt vann og en dært zalo-stikk fingern nedi og stryk ut akrylen .Funker fett Pappa er malermester og han bruker det i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå