Gå til innhold

Tette glipe mellom lister og tak/vegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pusser opp et gammelt hus hvor alt naturlig nok ikke er 100% vannrett/loddrett. Ser at noen steder langs listene (både oppe og nede) blir det en liten glipe mellom selve listen og veggen/taket. Vi har helt hvite lister og jeg lurer på om det er mulig å fylle i disse glipene med noe (akryl?) for å jevne det ut. Glipene er veldig små så det er ikke store hull som skal tettes. Takker for tips og råd! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skal faren min gjør i vår leilighet også. Er litt usikker på hvordan, men om du ikke får noen gode svar her (men det gjør du sikkert) så skal jeg spørre han :)

Skrevet

Hei. Vi har pusset opp leilighet nå i sommer, og vi brukte akryl for å tette disse glippene. Det er litt perfeksjonsarbeid, men resultatet har blitt bra.

Lykke til videre med oppussingen! :)

Skrevet

Tusen takk for tips! Da skal vi prøve akryl :) Men du som har gjort det, har du noen tips til å glatte det ut slik at det blir jevnt og fint? :) Ettersom glipene er så små er jeg ikke sikker på om fingeren er liten/spiss nok... Kan man f.eks. bruke q-tips e.l? Q-tips loer vel når jeg tenker meg om så det er sikkert ikke så smart... Hmm, ikke lett å pusse opp når man er helt fjern på området :-/

Ts

Skrevet

malerfug, evt akrylfug. Mulig det er stort sett det samme. Min erfaring er at fingeren er lettest å bruke, uansett størrelse på glippen :)

Skrevet

Tusen takk for tips! Da skal vi prøve akryl :) Men du som har gjort det, har du noen tips til å glatte det ut slik at det blir jevnt og fint? :) Ettersom glipene er så små er jeg ikke sikker på om fingeren er liten/spiss nok... Kan man f.eks. bruke q-tips e.l? Q-tips loer vel når jeg tenker meg om så det er sikkert ikke så smart... Hmm, ikke lett å pusse opp når man er helt fjern på området :-/

Ts

Vi brukte kun fingeren til å jevne ut, så har dessverre ikke erfaring med noe annet.. :)

Skrevet

Ta Zalo på fingeren først. Det gjør de proffe.

Skrevet

litt vann og en dært zalo-stikk fingern nedi og stryk ut akrylen .Funker fett ;)

Pappa er malermester og han bruker det i alle fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...