Gå til innhold

Stikkontakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg må kjøpe ganske mange doble stikkontakter (altså uttakene) og lurer på om noen av dere vet om et sted hvor de selger slike ting billigst mulig :) Må være hvite og jordet. Har malt alle rommene i huset og ser at de gamle er misfargede og ser ekstra ille ut mot nymalte hvite vegger. Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å kjøpe på Clas Ohlsson, husker ikke prisen, billig hvertfal, de har litt ulike typer. Faren min er pensjonert elektriker og har ikke hatt noe å si på kvaliteten. Ellers har vel Biltema en del slikt, der bruker det jo å være rimelig.

Skrevet

Ts her

Takk for tips! Sjekket Clas Ohlson nå og ser at de har mange forskjellige typer. Men ser at noen står som "lavspenning". Aner ikke hva det har å si? Jeg skal altså bare skifte ut den plasten som ligger på utsiden av veggen og det har vel ikke noe med spenningen å gjøre akkurat...

Skrevet

Ts her

Takk for tips! Sjekket Clas Ohlson nå og ser at de har mange forskjellige typer. Men ser at noen står som "lavspenning". Aner ikke hva det har å si? Jeg skal altså bare skifte ut den plasten som ligger på utsiden av veggen og det har vel ikke noe med spenningen å gjøre akkurat...

De med lavspenning på skal du ikke bruke. De er ment for solcelleanlegg på hytter mm. Tviler på om du får tak i bare den plasten som passer (dekselet), ikke om det er ett annet merke enn det som er originalt ihvertfall (sannsynligvis er det Elko som sitter i veggen, originalt). Etter det jeg vet selger man bare hele kontakter, ikke bare dekselet for seg.

Du kan prøve å legge de gamle dekslene i klor, eller noe annet sterkt vaskemiddel, og se om du klarer å bleke dem? Billigere, og så vil de garantert passe etterpå! :)

Skrevet

Ts her

Takk for tips! Synd hvis de ikke selger bare dekslene, for det er jo ikke noe galt med selve uttaket og jeg ønsker ikke å betale elektriker for å skifte ut hele greia bare fordi "skallet" er litt misfarget...

Er det noen andre som vet hvor/om de selger bare dekslene?

Ellers takk for tips ang. klor. Skader jo ikke å prøve det, er jo bare plast. Og hvis det fungerer så er det jo en veldig billig løsning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...