Kitsune Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 I flere reklamer har de lyslykter til salgs. Skulle det ikke være nok å reklamere for en lykt? Hva annet enn lys har/får man i en lykt? Jeg så også noen som skulle selge en lyslampe. Jaha??
Gjest Consensio Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Jeg veeeeet. Uff, jeg blir så lei av slike reklamer som skal understreke noe så veldig.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 For å få frem at det ikke er en lommelykt, sykkellyk, billykt, fyrlykt, fjøslykt eller gatelykt? 1
Kitsune Skrevet 17. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2011 Felles for alle dine nevnte eksempler er at det er.... nettopp! LYS i dem. Ikke lommer, sykler, biler, fyr, fjøs eller gater i dem. Det blir jo nesten som å kalle det fremkomstbiler. Ellers burde det jo hete stearinlyslykt.
Gjest Consensio Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 Felles for alle dine nevnte eksempler er at det er.... nettopp! LYS i dem. Ikke lommer, sykler, biler, fyr, fjøs eller gater i dem. Det blir jo nesten som å kalle det fremkomstbiler. Ellers burde det jo hete stearinlyslykt. Bra svart
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Felles for alle dine nevnte eksempler er at det er.... nettopp! LYS i dem. Ikke lommer, sykler, biler, fyr, fjøs eller gater i dem. Det blir jo nesten som å kalle det fremkomstbiler. Ellers burde det jo hete stearinlyslykt. Du er vrang, du! En lykt kan være så mangt, så det må spesifiseres. JA, det er lys i alle, men lys til forskjellige ting. Og det er de tingene som blir satt foran -lys (sånn i tilfelle du faktisk ikke forstod det). En lykt med steatinlys/telys kaller vi en lyslykt (selv om du ikke liker det). En lykt med lys til biler kalles en billykt og så videre.
Kitsune Skrevet 18. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2011 Jeg er ikke vrang. En billykt er en lykt som har til oppgave å frakte fremoverbiler rundt.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Felles for alle dine nevnte eksempler er at det er.... nettopp! LYS i dem. Ikke lommer, sykler, biler, fyr, fjøs eller gater i dem. Det blir jo nesten som å kalle det fremkomstbiler. Ellers burde det jo hete stearinlyslykt. I lyslykt betyr ikke lys "elektromagnetisk stråling som en synlig for det menneskelige øye", men lys som i stearinlys/telys. Altså, lys kan bety forskjellige ting. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå