Kamilledilla Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Er nyutdanna og på jakt etter jobb. Har egentlig aldri vært på et seriøst jobbintervju før, så er ikke sikker på hvordan prosessen er. Men her er greia: Var på et jobbintervju sist uke. Følte det gikk ganske greit, og fikk beskjed om at jeg kom til å få tilbakemelding i løpet av uka etter. Jeg har enda ikke hørt noe... Er det vanlig at de tar kontakt uansett om en er aktuell for stillingen? Eller skal jeg regne med at jeg ikke er aktuell siden de enda ikke har tatt kontakt? Takk for svar
Knirke Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Hvis de sier de skal ta kontakt i løpet av uka, så mener de i praksis at de tar kontakt med de/den som blir tilbudt stillingen I et fåtall av tilfellene tar de kontakt med resten også, med en fellesmail ala "Vi takker for ditt engasjement, men vi hadde mange kvalifiserte søkere og stillingen er nå besatt" Hilsen en som selv venter i spenning ("Du får svar innen 10 dager") :gjeiper:
CoffeeCup Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Jeg ville ringt tilbake på mandag. Kanskje det ikke var så lett å ta en avgjørelse og det at du viser interesse kan være med på at de vil ansette deg
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 Det varierer veldig. Noen kontakter alle, noen sender en mail to måneder senere og atter andre hører man aldri fra igjen. Og veldig ofte er de forsinket. Det kan være greit å spørre hva de mener med tilbakemelding, vil du kun bli kontaktet hvis du fortsatt er interessant, eller vil de uansett si fra på tidspunktet de angir? Så slipper du å lure når tiden kommer.
MissStiles Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Det varierer. Av og til hører ikke noe før de har ansatt noen mens andre ganger hører man noe når de har valgt ut hvem som går til 2.runde. Jeg har vært på flere intervjuer i løpet av sommren. Jeg ble kalt inn på 4 intervjuer. På den ene stillingen fikk jeg allerede beskjed dagen etter om at jeg ikke kom videre. På en annen stilling har jeg fortsatt ikke hørt noe, selvom jeg var på intervju i juni. Snakk om å ikke gi beskjed.
Kamilledilla Skrevet 18. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2011 Takk for svar Kan være jeg må ringe på mandag da ja. Synes det er så kjibt å bare sitte og vente. Da er det nesten bedre å få avslag :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Når jeg har fått jobben har de ringt på timen, interessen er stor og de viser det. De jeg ikke har fått har de kanskje ringt etter en uke, hører ikke noe eller det dumper ett avslag i posten en mnd etter.
Cata Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 På en annen stilling har jeg fortsatt ikke hørt noe, selvom jeg var på intervju i juni. Snakk om å ikke gi beskjed. Pfff, jeg var på jobbintervju høsten 2003 og har enda ikke fått avslag.... . Men bortsett fra det så har normalen vært alt fra et par uker til en måneds tid før avslag har kommet. Om man ikke får jobben i første runde så må de jo sikre seg at "den utvalgte" takker ja, før de sender melding om at "stillingen allerede er besatt og vi takker for utvist interesse".
Kamilledilla Skrevet 19. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 19. september 2011 Cata: Haha, du har ventet en stund da ja synes det er dårlig at det er noen som aldri gir beskjed Nå fikk jeg akkurat melding med invitasjon til andregangsintervju
Cata Skrevet 19. september 2011 #10 Skrevet 19. september 2011 Cata: Haha, du har ventet en stund da ja synes det er dårlig at det er noen som aldri gir beskjed Nå fikk jeg akkurat melding med invitasjon til andregangsintervju Ja, jeg syntes det var litt lumpent å ikke gi beskjed om at stillingen var besatt, men siden jeg faktisk kjenner han som fikk jobben, så skjønte jeg det jo likevel. Tvitvi med andregangsintervju.
MissStiles Skrevet 20. september 2011 #11 Skrevet 20. september 2011 Pfff, jeg var på jobbintervju høsten 2003 og har enda ikke fått avslag.... . Men bortsett fra det så har normalen vært alt fra et par uker til en måneds tid før avslag har kommet. Om man ikke får jobben i første runde så må de jo sikre seg at "den utvalgte" takker ja, før de sender melding om at "stillingen allerede er besatt og vi takker for utvist interesse". Hehe Jeg vet at de begynte med andre runde fordi ei kollega av meg ble kalt inn igjen og fikk tilbud om jobben. Merkelig at de ikke sier, nei du kom ikke videre - lykke til ++ Regner ikke med at det kommer en mail om at stillingen er besatt heller men spiller ingen rolle nå siden jeg allerede har fått ny jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå