ElaineBenes Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Hei! Jeg har så lyst til å strikke en jakke/ kofte, for baby/barn i str. ca. 1 år. Tror looken jeg leter etter er patentstrikk. Kan strekke meg til vrangbord også. Stripene skal være vertikale, ikke horisontale. Og jeg vil ha vrangbord i bunnen/ nederst. Jeg vil ikke ha den hentejakken fra Nøstebarn, som også blir kalt Hansemann-settet. Litt frekt kanskje, men her legger jeg med et bilde av en genser i patent. Den er selvfølgelig funnet på Nøstebarn, men det er fordi det er det eneste bildet jeg kunne finne av noe sånn som jeg vil ha, på nettet. http://tinyurl.com/5w2m22q Noen som vet hvor jeg kan finne en sånn oppskrift på nettet? En skikkelig god, gammeldags jakke, rett og slett!
Grønt blad Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg vet ikke om noen spesifikke oppskrifter, men anbefaler deg å lete på Garnstudio.no. Der har de massevis av gratis oppskrifter. Du kan også ta en kikk på Ravely, nettsamfunn for strikkere, med massevis av flotte oppskrifter. Tror du må melde deg inn for å få tilgang, men det er gratis. Biblioteket har oppskriftsbøker, kanskje også fra nøstebarn. Oppskriften fra Nøstebarn er heller ikke så dyr, så blir du lei av å leite, så er jo det også en mulighet.
PecanPie Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Hentet fra Ravelry (hvor du må melde deg inn, men det er gratis): Jakke i patentstrikk (ikke se deg blind på de grufulle fargene..) Jakke i patentstrikk II Jakke i flettet ribb Jakke i ribb Har bare gjort et kjapt søk, og ikke sett gjennom oppskriftene. De er mest sannsynlig på engelsk, men det er lett å lære om du finner fram en engelsk-norsk strikkeordbok, f.eks. her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå