AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Jeg tenker å søke ved UiO neste år. Jeg liker 2 studier og lurer på om det spiller noe rolle hvordan jeg rangerer dem (første ønske studie A, andre ønske studie B). De som har studie B som sitt første ønske og har samme eller lavere poengsumme enn meg, er det de som får plass og ikke jeg grunnen at jeg har rangert studie B på andre plass?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Du må ha det du ønsker mest som førstevalg. Kommer du inn på førstevalget faller alle de andre valgene bort (takker du nei til førstevalget står du dermed uten studieplass i det hele tatt). Kommer du ikke inn på førstevalget ditt, konkurrer du likt for andrevalget med de som har det studiet som førstevalg. Det har altså ingenting å si om de har rangert det som førstevalg, det er kun poengene som teller. Har du flere poeng enn dem får du plassen uansett om de har den som førstevalg. Har dere samme poengsum og det kun er en plass blir det loddtrekning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå