Gå til innhold

Hund som spiser på en rar måte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min har den siste tiden begynt å spise på en "merkelig" måte... Hun skummer nemlig mye rundt munnen når hun spiser. I tillegg står hun og tygger (og lager mere tykt skum som drypper på gulv) ganske lenge. Hva i alle dager? Hun får vanlig tørrfor og 15ml fiskeolje. Litt lei av å måtte vaske gulv, hundeseng, matskål, ansiktet hennes og alt annet hun har vært borti etter hver gang hun har spist. Noen som har vært borti det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ringe dyrlegen. :/

Høres ikke helt bra ut.

Gjest Consensio
Skrevet

Sånn har det vært med flere av hundene jeg har hatt.

Tørrfôret er jo ganske tørt og derfor produserer de kanskje mer spytt? Jeg vet ikke.

De gangene de får tørrfôr så skjer det iallefall. Når de spiser V&H eller NP så skjer det aldri.

Skrevet

Kan det komme av at maten blir "liggende" midt i munnen, altså at det kanskje fester seg litt i ganen og hun tygger og tygger for å få det løs (skjedde nemlig sist hun fikk en karbonade, den hang seg fast i ganen og hun låg å smattet og tygde en stund før vi ble obs på det og fikk den løs)? Tenker litt på å begynne å vanne ut tørrforet for å prøve å hindre at det skummer sånn. Dyrlege er hun ofte hos i forbindelse med noe annet, de har aldri funnet noe galt med henne.

TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...