Gjest agurk Skrevet 1. desember 2003 #1 Skrevet 1. desember 2003 Hvor lang tid er det egentlig vanlig å bruke på å planlegge ett bryllup? Jeg er klar over at jeg er litt uvanlig som da bruker litt under to mnd på mitt, men det virker jo som om det er mange som bruker flere år...?
Gjest Popelka ulogget Skrevet 1. desember 2003 #2 Skrevet 1. desember 2003 Tror det varierer, men det vanligste er vel aa starte 9-12 mnd foer. Vi (dvs jeg!) begynte i begynnelsen av september, og bryllupet staar 3. juli (men da vi begynte aa planlegge skulle datoen vaere 18. september).
zmurfette Skrevet 1. desember 2003 #3 Skrevet 1. desember 2003 Vi bestemte dato ca. 9 måneder i forveien. Synes det er mer enn lenge nok. Men det kommer jo an på hvor mye man gjør utav det, da.
momo Skrevet 1. desember 2003 #4 Skrevet 1. desember 2003 Vi bruker 3 1/2 mnd på planlegging, det går greit siden vi skal gifte oss på vinteren. Tror det er mye vanskligere og bruke kort tid, hvis du skal gifte deg på sommeren eller nyttårsaften. :D :D
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #5 Skrevet 1. desember 2003 Jeg ble fridd til i september, og hvis alt går som det skal, står bryllupet i august. Mange her på KG bruker årevis på planlegging, men jeg har tro på at dette skal gå bra.
Gjest Madley Skrevet 1. desember 2003 #6 Skrevet 1. desember 2003 Vi bestemte oss i august og skal gifte oss 13 februar. Et halvt års planlegging synes jeg er plenty nok! Hadde ikke takla å vente et helt år!! :o Men så er jeg av den utålmodige sorten også da
14062003 Skrevet 1. desember 2003 #7 Skrevet 1. desember 2003 Vi begynte ett år i forveien - og vel så det. Vi bestilte lokale og kirke 1,5 år før bryllupet. Men så lå alt brakk ett år. 6 mnd brukte vi på å planlegge smått og stort. Jeg stooorkoste meg under hele planleggingsprosessen!
April Skrevet 1. desember 2003 #8 Skrevet 1. desember 2003 Jeg begynte i fjor sommer, men vi skulle egentlig ha giftet oss i juni i år! Så da det ble utsatt var jeg veldig ivrig en stund, men så roet jeg det ned et halvt års tid og begynte igjen i sommer! Men jeg stresser ikke så mye med det nå! Har kommet langt og det er bare sånne småting jeg har å tenke på foreløpig, de viktige tingene er bestemt! Skal kanskje hjelpe til med å planlegge et annet bryllup, meningen er at de skal gifte seg 22. mai men det er ikke helt bestemt ennå!(Mange ting som spiller inn, derfor er det ikke avklart noe ennå!) Så det blir det ikke lange tiden, men det går greit det! Grunnen til at jeg skal hjelpe, hvis noen synes det er rart, er at jeg synes det er gøy med bryllup, hun gifter deg for andre gang(er nesten 40) og de har tilsammen 5 unger og hun vil at jeg skal hjelpe til for jeg er litt mer oppdatert på dette område enn henne! Jeg gleder meg, men det gjenstår å se da om det blir noe av...
Nymfen Skrevet 1. desember 2003 #9 Skrevet 1. desember 2003 Han fridde i Auguat, det blir bryllup i mai, og planlegginga starter jeg på nyåret. Godt å høre der er flere som ikke trenger årevis..
Gjest Tex Skrevet 1. desember 2003 #10 Skrevet 1. desember 2003 Jeg har alltid sagt at jeg vil ha halvannet år å kose meg m planlegging. Vi satte datoen til 17 mnd etter forlovelse, så det ble sånn akkurat passe. Nå er det under seks mnd igjen......
-ida- Skrevet 1. desember 2003 #11 Skrevet 1. desember 2003 Vi forlovet oss 2,5 år før bryllupet skal stå, men planleggingen begynner nok ikke seriøst før etter jul.
-ida- Skrevet 1. desember 2003 #12 Skrevet 1. desember 2003 Vi forlovet oss 2,5 år før bryllupet skal stå, men planleggingen begynner nok ikke seriøst før etter jul.
Scorpina Skrevet 2. desember 2003 #13 Skrevet 2. desember 2003 Jeg har alltid sagt at jeg vil ha halvannet år å kose meg m planlegging. Vi satte datoen til 17 mnd etter forlovelse, så det ble sånn akkurat passe. Nå er det under seks mnd igjen...... hehe....si meg Tex - hva SKAL du gjøre når du er godt gift og ikke har no bryllup å fikse? Sjøl har jeg fra oktober i år til mai neste år - - helt greit det. Skjønt - - 1. mai neste år skal ALT være stoooort sett fiks ferdig og små-små detaljer igjen. ALLE klær skal være ferdig innen 1. mai (har jeg foreløpig bestemt haha)
Tusenfryd Skrevet 2. desember 2003 #14 Skrevet 2. desember 2003 Vi hadde ca. et halvår. Holdt i massevis!
Gjest Vendelin Skrevet 2. desember 2003 #15 Skrevet 2. desember 2003 Vi bestemte dato 2,5 år i forveien. Det er sinnsykt lang tid. Men her jeg bor må man regne med å bestille kirken og lokaler til sommerbryllup iallefall 1,5 år før, så det skal jeg gjøre rett etter nyttår . Planlegginga utover det tar vi ca 12 mnd i forveien. Fordelen med så god tid er at det er lettere å spare mer penger til både bryllup og bryllups-reise. Og man kan kjøpe inn saker man trenger etterhvert. Da blir ikke den økonomiske byrden så stor når datoen endelig er der. Uansett hvor lang tid det tar: Planleggingstiden er ikke bare viktig for et vellykket bryllup , men også utrolig gøy Ønsker alle under planlegging lykke til
Engel Skrevet 2. desember 2003 #16 Skrevet 2. desember 2003 Jeg har vært her inne leeenge... :D Men vi skulle egentlig giftet oss i juni i år. Det ble utsatt. Når vi satte endelig dato igjen nå, var det 4 mnd til bryllupet. Men da hadde vi selvsagt lagt endel planer allerede. Men vi fikk litt problemer med å finne lokale, selv om det er på vinteren, så det er ikke dumt å begynne litt tidlig.
Isiselin Skrevet 2. desember 2003 #17 Skrevet 2. desember 2003 Vi begynte å planlegge rett etter at vi hadde satt dato, nemlig 10 måneder før... Tiden raser unna og snart er jula ferdig og det er da vi skal sette i gang med den virkelige planleggingen. Det blir artig!
minniepus Skrevet 2. desember 2003 #18 Skrevet 2. desember 2003 Satte dato og fant lokaler, fotograf og kirke ca 11 - 12 mnd i forveien. Har ikke gjort noe særlig annet siden det, og har masse tid (8 mnd) igjen. Jeg klarer ikke kose meg med planleggingen, for meg blir det masse stress og kaos i hodet mitt; beslutninger som må tas osv.
hanni Skrevet 2. desember 2003 #19 Skrevet 2. desember 2003 Bestemte oss i april, begynte å planlegge i mai - gifta oss i august i år. Så 3 mnd ca.... Men ikke kirke da, og så fikk jeg sydd kjolen. Men det holdt i massevis og var veldig vellykka. To fester - familiefest og vennefest. Hurra. Nå har jeg snart vært gift i 4 måneder. hanni
Soul Skrevet 2. desember 2003 #20 Skrevet 2. desember 2003 Han fridde i midten av desember, og så var det litt fram og tilbake i begynnelsen hvilken dato vi skulle ta, endte opp med 8.aug. Det ble ca 7-8 mnd. med planleggging og det gikk veldig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå