AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Noen som har brukt fotoprogrammet Gimp, og som kan si noe om det iforhold til photoshop? Skjønner at det ikke på langt nær er like bra, men har man en del muligheter i dette programmet?
Gjest badeand1 Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Gimp har noe av det som photoshop har, så du kan jo sjekke om det er noe du får bruk for. Jeg har photoshop og bruker ikke halvparten av det som er der..
fruBeist Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Selv takler jeg ikke gimp, rett og slett fordi jeg er vandt med Photoshop. Men om du aldri har vert borti Photoshop, og vil begynne med bildebehandling, så er nok gimp et strålende alternativ. Dessuten er det gratis. http://www.gimp.org/downloads/
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Selv takler jeg ikke gimp, rett og slett fordi jeg er vandt med Photoshop. Men om du aldri har vert borti Photoshop, og vil begynne med bildebehandling, så er nok gimp et strålende alternativ. Dessuten er det gratis. http://www.gimp.org/downloads/ Det er heller motsatt. At jeg er vant til photoshop og savner det så intenst:P Ikke det at jeg brukte halvparten av funksjonene, som en over her påpeker. Men det er noe med at det er så enkelt og bare fikse bilder kjapt og greit:D Har prøvd gimp nå, syns det var en god del mindre brukervennlig enn PS. Og så var det treigt Men men, gratis er bedre enn dyre dommer :D
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 Jeg antar at du har Windows, og jeg vet ikke noe særlig om hvordan GIMP er i Windows ift. det operativsystemet jeg bruker. Men hos meg er det raskt og veldig brukervennlig, i min mening tusen ganger mer brukervennlig enn Photoshop (jeg brukte Photoshop i over 5 år før jeg gikk over til GIMP). GIMP har noen funksjoner Photoshop mangler, og Photoshop har noen funksjoner GIMP mangler. Ingen av de manglene GIMP har er funksjoner jeg må ha, så dette tenker jeg ikke over. I min mening er GIMP definitivt et godt og fullverdig alternativ til Photoshop.
Gjest badeand1 Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 Det er heller motsatt. At jeg er vant til photoshop og savner det så intenst:P Ikke det at jeg brukte halvparten av funksjonene, som en over her påpeker. Men det er noe med at det er så enkelt og bare fikse bilder kjapt og greit:D Har prøvd gimp nå, syns det var en god del mindre brukervennlig enn PS. Og så var det treigt Men men, gratis er bedre enn dyre dommer :D Du kan få photoshop gratis.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Jeg har mac, så ikke no windows. Men er vel bare noe med at jeg er vant til photoshop, så det er uvant..muligens. Jeg er ikke så god på nedlasting av sånt jeg, forklar meg gjerne, selv om det ikke er lov
fruBeist Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 Du kan få photoshop gratis. Du kan stjele photoshop gratis ja . Eller så kan man laste ned en prøveversjon fra Adobe. Denne vil funke i 30 dager før du da må skaffe lisens. Et billigere alternativ er jo Photoshop elements. Koster vel rundt 1000-lappen, mot en haug med lapper for cs5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå