Gå til innhold

Om å avvise folk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg er så dårlig på å avvise folk! Og når jeg sier "folk" mener jeg selvfølgelig menn som står der med hjertet i hånden og ber om at jeg skal like dem like mye som de liker meg. Nå høres dette ut som et problem jeg har jevnlig, men det er det heldigvis ikke ;)

Jeg var på en date denne uka med en fyr jeg har hatt noe nettkontakt med en tid. Har ikke helt klart å tolke ham via nett, men da vi omsider møttes fant jeg fort ut at han ikke var min type i det heletatt. Han var stille og beskjeden, følte jeg måtte draordene ut av ham. Kom meg gjennom daten, men har ikke noe behov for noen second date, for å si det sånn. Og det er ok, ikke alltid det klaffer :)

Men så tar han kontakt, og synes vi hadde det kjempefint. Og da har jo jeg et problem, for jeg hater virkelig å avvise folk! Men det må jeg jo! å hva er egentlig den beste metoden? Høflig fortelle at jeg hadde en annen oppfatning? Bare la det "koke bort i kålen"? Å la være å svare er bare ufint, synes jeg. Litt moralsk støtte og tips her, anyone? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig, men snill. Si at du synes han er en hyggelig fyr, men at du ikke følte den helt store kjemien. Ikke lyv eller ignorer han, så har du gjort ditt :)

• Liker 2
Skrevet

Ja, når han overhodet ikke oppfattet situasjonen på samme måte som deg, så har du et problem.

Personlig ville jeg nok foretrukket at du var ærlig - innen rimelighetens grenser. Ikke være snill og ikke vær slem. Forklar hvordan du ser på det, og sørg for å gjøre det krystallklart at du ikke ser noen videre fremtid.

Og glem for all del alt dette surret om å være venner!

Skrevet

Det er alltid kjipt å avvise noen som føler at daten gikk kjempebra. Opplevde det tidligere i år. Han synes det gikk bra mens jeg ikke så at vi hadde noe kjemi. I det hele tatt. Han sendte flere meldinger. Til slutt måtte jeg bare si til han på en høflig måte, at jeg synes det var hyggelig å møte han men at jeg var interesser i å gå på flere dater med han. Best å bare si det som det er. Vær ærlig og ikke ignorerer han.

Skrevet

At du ikke ser kjemien er en fin måte å gjøre det på. Da tråkker du ikke på noe spesifikt. Ikke dra den "det er ikke deg, det er meg..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...