*Sanne* Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Jeg har kjøpt inn Mydlands forkokte lammelår av viltsau og på pakningen sto det bare at det skulle varmes opp! Tenkte å varme det i stekeovenen, da det sto på pakningen at det enten kan varmes i ovnen eller på grillen. Det å stå ute med grillen frister svært lite nå når det er høst og ikke kjempe temperaturer for å grille ute :gjeiper: Så er det noen som kan hjelpe meg? Hvor høy temperatur skal ovnen ha, hvor lenge skal lammelåret varmes? Det er forresten et helt lammelår, ikke delt opp i skiver eller noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Vet ikke helt sikkert, men sett stekovnen på 200 grader og sett steken inn i kald ovn. Når ovnen er varm er kjøttet ferdig, cirka en halv time. Eller på 100 grader og la det stå 45-60 min etter at ovnen er varm. Har du steketermometer skal indre deler av kjøttet ha en temperatur på ca 68 grader.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Vet ikke helt sikkert, men sett stekovnen på 200 grader og sett steken inn i kald ovn. Når ovnen er varm er kjøttet ferdig, cirka en halv time. Eller på 100 grader og la det stå 45-60 min etter at ovnen er varm. Har du steketermometer skal indre deler av kjøttet ha en temperatur på ca 68 grader. Det tryggeste er å la steken stå i cirka en time på 75-80 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå