Gå til innhold

Forkokt lammelår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt inn Mydlands forkokte lammelår av viltsau og på pakningen sto det bare at det skulle varmes opp!

Tenkte å varme det i stekeovenen, da det sto på pakningen at det enten kan varmes i ovnen eller på grillen. Det å stå ute med grillen frister svært lite nå når det er høst og ikke kjempe temperaturer for å grille ute :gjeiper:

Så er det noen som kan hjelpe meg? Hvor høy temperatur skal ovnen ha, hvor lenge skal lammelåret varmes?

Det er forresten et helt lammelår, ikke delt opp i skiver eller noe slikt.

Skrevet

Vet ikke helt sikkert, men sett stekovnen på 200 grader og sett steken inn i kald ovn. Når ovnen er varm er kjøttet ferdig, cirka en halv time. Eller på 100 grader og la det stå 45-60 min etter at ovnen er varm.

Har du steketermometer skal indre deler av kjøttet ha en temperatur på ca 68 grader.

Skrevet

Vet ikke helt sikkert, men sett stekovnen på 200 grader og sett steken inn i kald ovn. Når ovnen er varm er kjøttet ferdig, cirka en halv time. Eller på 100 grader og la det stå 45-60 min etter at ovnen er varm.

Har du steketermometer skal indre deler av kjøttet ha en temperatur på ca 68 grader.

Det tryggeste er å la steken stå i cirka en time på 75-80 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...