Gå til innhold

Hvor mye tid bruker du på studiet om uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes nesten jeg bruker alt for mye.. Så vil gjerne høre hvor mye tid dere bruker. :)

Jeg/vi er på skolen fra 8 til 16 nesten hver eneste dag (ofte enda lengre i slutten av semesteret, hvor kvelder og netter av og til må taes i bruk). Tiden går med til forelesninger, gruppeoppgaver og prosjektskriving (og litt hygge inn i mellom:)). "Lekser" og forberedelse til forelesninger gjøres hjemme, og det tar jo en del timer det også. Så alt i alt bruker jeg mye mer tid enn en fulltidsjobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som alt for mye. Litt for mye kanskje, du må unne deg litt fritid og. Jeg synes 8-16 er veldig passende tid å være på skolen, men du burde kanskje gjøre forberedelser og sånn også innenfor den tiden, så du ikke sliter deg ut. Som sagt synes jeg 8-16 er passende tid, men det er totalt sett. Da synes jeg ikke du trenger å gjøre noe særlig utenom.

• Liker 1
Skrevet

Det varierer veldig. Som regel holder jeg på med studierelaterte ting mellom 08:00 og 18:00 hver dag. Det jeg ikke får gjort i løpet av den tiden, gjøres på kvelden/natta. Er mye jobb å studere, ja :-)

Skrevet

Jeg er ikke ts, men jeg lurer også på dette.. Jeg har et "verre" problem, nemlig at jeg leser for lite :( Jeg kommer liksom ikke helt i gang.. I tillegg går jeg på et ganske krevende studie.

Hadde vært kjekt om dere skrev (iallfall sånn ca) hva dere studerer i tillegg :)

Jeg studerer jus og bruker ca 5 timer om dagen. Dette må økes til mer enn det doble ser jeg.

Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som alt for mye. Litt for mye kanskje, du må unne deg litt fritid og. Jeg synes 8-16 er veldig passende tid å være på skolen, men du burde kanskje gjøre forberedelser og sånn også innenfor den tiden, så du ikke sliter deg ut. Som sagt synes jeg 8-16 er passende tid, men det er totalt sett. Da synes jeg ikke du trenger å gjøre noe særlig utenom.

"Problemet" (ikke at det faktisk er et problem, jeg har jo valgt studiet selv), er at jeg må gjøre veldig mye utenom 8-16. Tiden på skulen går med til obligatoriske ting. All lesing av pensum, forberedelse etc. er nødt til å gjøres utenom denne tiden. Ellers er jeg enig i at 8-16 er passende tid.:)

Skrevet

"Problemet" (ikke at det faktisk er et problem, jeg har jo valgt studiet selv), er at jeg må gjøre veldig mye utenom 8-16. Tiden på skulen går med til obligatoriske ting. All lesing av pensum, forberedelse etc. er nødt til å gjøres utenom denne tiden. Ellers er jeg enig i at 8-16 er passende tid.:)

Hva studerer du? :)

Skrevet

Hva studerer du? :)

Mathematical economics. På et universitet hvor gruppearbeid fyller myyyye av tiden.

Skrevet

Mathematical economics. På et universitet hvor gruppearbeid fyller myyyye av tiden.

Oi det hørtes krevende ut ja =) Hva blir man etter endt utdannelse?

Skrevet

Oi det hørtes krevende ut ja =) Hva blir man etter endt utdannelse?

En blanding mellom matematiker og økonom. :)

Skrevet

Jeg har 5 forelesninger i uka, og de går jeg på. Ellers prøver jeg å lese 5 timer hver dag, med en fridag i uka. Utifra hva dere skriver føler jeg at jeg gjør alt for lite...

Skrevet

Jeg har 5 forelesninger i uka, og de går jeg på. Ellers prøver jeg å lese 5 timer hver dag, med en fridag i uka. Utifra hva dere skriver føler jeg at jeg gjør alt for lite...

En fridag i tillegg til helgen, eller en fridag sånn at du leser 6 dager i uken?

Skrevet

Til nå: altfor lite. Førsteåret, førstesemester og hittil kun exphil og exfac-relatert. Synes det er dørgende kjedelig og gir altfor lett opp når jeg ikke skjønner noe.. men skal skjerpe meg, dra på alle forelesninger og lese mer. Gleder meg VELDIG til å komme ordentlig igang med selve studiet!

Skrevet

En fridag i tillegg til helgen, eller en fridag sånn at du leser 6 dager i uken?

En fridag sånn at jeg leser 6 dager i uken :)

Skrevet

En fridag sånn at jeg leser 6 dager i uken :)

Det er ganske sporty synes jeg, hos meg er lørdag og søndag helg, og helg er fri :)

Skrevet

Studerer 50 % og jobber 100% så jeg bruker ca.4 kvelder i uka (annen fast aktivitet 1 kveld i uka) og mange timer hver lørdag og søndag.

Skrevet

Jeg prøver å være på universitetet mellom 8 - 16, mandag - fredag, men siden jeg også har en jobb ved siden av på akkurat samme sted (25 % stilling) er det umulig å bruke all tiden da på studering. Jeg tar som regel ikke helgene og ettermiddager til bruk, men framover nå så planlegger jeg å bruke helgene litt mer. Ettermiddager ville jeg nok ikke klart. Blir rimelig sliten, egentlig.

Skrevet

Minimum 8-16 hver dag, men stort sett blir det en god del mer.

Skrevet

Jeg går på historie.

Jeg prøver å være på skolen senest 8.30 hver dag, selv de dagene jeg har fri. Jeg har ikke så mange forelesninger, men mye pensum. Så jeg sitter på skolen i gjennomsnitt 8.30-17.00. I tillegg har jeg fast vakt på jobben min om formiddagen (en gang i uken + ekstra vakter etter behov) og går rett på skolen og leser og trener etterpå. Nå har jeg begynt å lese enkelte lørdager og søndager, men jeg prøver å holde lørdag kveld og søndag fri. Men ofte sitter jeg på søndag og leser...

Skrevet

Det er ganske sporty synes jeg, hos meg er lørdag og søndag helg, og helg er fri :)

Jeg blir likevel veldig imponert over dere som klarer å være der fra 8-16 hver ukedag! Dette må jeg prøve på uka som kommer!

Skrevet

Studiet mitt er normert til gjennomsnittlig 45 timer i uka gjennom hele semesteret, og det timetallet kommer man jaggu fort opp i :gjeiper:

Bruker man "bare" timene fra 8 til 16 hver ukedag (en vanlig fulltidsjobb) så har man jo masse fritid i tillegg! Det gjelder vel å strukturere seg litt... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...