AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #1 Skrevet 17. september 2011 Hei. Er det noen her med erfaring med samboer i fengsel over en lengere periode? Jeg har nå bodd med min samboer i 2 år. Han skal sone om et års tid... Det er mest sannsynlig snakk om noen år inne; 2 - 6 år. Usikkert på tidslenden enda. Vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Noen som er/har vært igjennom det samme?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #2 Skrevet 17. september 2011 Shit.. Hva har han gjort? Jeg hadde nok ikke taklet det nei. En gang i fengsel, flere ganger i fengsel. 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Jeg tror ikke det er så mange forhold som overlever et fenselsopphold, men du får jo komme på besøk og han får perm etter hvert. Dere får prøve å gjøre det beste ut av det. De fleste innsatte takler et fengselsopphold på inntil tre år bra, men utover det blir det mer vanlig med psykiske problemer og at de blir "institusjonalisert" og mister initiativ og evnen til vanlig sosial omgang. Du får sikker tilbud om å snakke med en sosionom eller lignende i fengslet når han skal inn og sone.
Nattens rytter Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 Håper han er hvitsnippsforbryter og ikke narko- el voldsforbryter. Litt skattesnusk dreper ikke et forhold, vold derimot ..... 9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 Eksen min satte inne i 1 års tid. Jeg takla det ikke, for det første så måtte jeg betale ALT faen mens han satt inne, han fikk ikke noe støtte i mens. De på NAV eller sosialen kunne ikke hjelpe meg, selvsagt, så alle hans ting ble oppsagt, bilen ble avskiltet fordi jeg hadde ikke råd til å betale på hans forsikringer samt min egen. De regningene han hadde fått alt måtte jeg betale så de ikke gikk til inkasso, men likevel ble det inkasso på kredittkort og lån han hadde, lånet ble etter en del måneder oppsagt og sendt til inkasso fordi de ikke ville bremse det så lenge, forståelig nok. Huset vi leide måtte jeg bare si opp, kunne ikke betale så mye i leie alene. Tingene hans ble kasta på et lager, kostnaden for det lageret gikk til inkasso osv. Bare masse jævla rot og tull, men det verste var den bedritne innstillinga hans, han tok ikke ansvar for det han hadde gjort, forlangte at jeg skulle slå opp alle pengene og holde på hus og tingene hans mens han var inne, osv osv. Det gikk til helvete mellom oss, jeg gadd ikke en sånn jævla sutrebaby av en fyr som faen ikke tok ansvar eller var litt ydmyk. Skal du sitte igjen alene mellom 2-6 år, så forbered deg på at det kan bli noe av det samme som det jeg beskrev overfor. Når noen går i fengsel, har de ikke krav på at samfunnet ordner opp i mellomtiden. Har han lån som skal betjenes, er det stor sjanse for at det går til inkasso. Har han jobb, ender det nok med sparken fordi de ikke holder stillingen open. Osv.. 14
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Håper han er hvitsnippsforbryter og ikke narko- el voldsforbryter. Litt skattesnusk dreper ikke et forhold, vold derimot ..... Min eks måtte sitt inne for vold i 3mnd, 9 mnd for brannpåsettelse og nok 8 mnd for vold. så hva han her har gjort som må sitte 2-6år? Det må være noe alvorlig..... 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #7 Skrevet 17. september 2011 Og By the way, ekssamboeren som som satt inne i 1,2 år for å være pinlig nøyaktig, fikk egentlig en mye lenger dom, men fikk komme ut på 2/3 regelen. Han ble sperra inne fordi han fyllakjørte til en fest, slo helsa av en fyr, og fyllakjørte ut for å gå på byen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #8 Skrevet 17. september 2011 Sykt. Hadde ikke hatt noe mot en som hadde lurt bort litt penger i Sveits derimot. Nerdrum fikk 2 år!!!!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #9 Skrevet 17. september 2011 Eksen min satte inne i 1 års tid. Jeg takla det ikke, for det første så måtte jeg betale ALT faen mens han satt inne, han fikk ikke noe støtte i mens. De på NAV eller sosialen kunne ikke hjelpe meg, selvsagt, så alle hans ting ble oppsagt, bilen ble avskiltet fordi jeg hadde ikke råd til å betale på hans forsikringer samt min egen. De regningene han hadde fått alt måtte jeg betale så de ikke gikk til inkasso, men likevel ble det inkasso på kredittkort og lån han hadde, lånet ble etter en del måneder oppsagt og sendt til inkasso fordi de ikke ville bremse det så lenge, forståelig nok. Huset vi leide måtte jeg bare si opp, kunne ikke betale så mye i leie alene. Tingene hans ble kasta på et lager, kostnaden for det lageret gikk til inkasso osv. Bare masse jævla rot og tull, men det verste var den bedritne innstillinga hans, han tok ikke ansvar for det han hadde gjort, forlangte at jeg skulle slå opp alle pengene og holde på hus og tingene hans mens han var inne, osv osv. Det gikk til helvete mellom oss, jeg gadd ikke en sånn jævla sutrebaby av en fyr som faen ikke tok ansvar eller var litt ydmyk. Skal du sitte igjen alene mellom 2-6 år, så forbered deg på at det kan bli noe av det samme som det jeg beskrev overfor. Når noen går i fengsel, har de ikke krav på at samfunnet ordner opp i mellomtiden. Har han lån som skal betjenes, er det stor sjanse for at det går til inkasso. Har han jobb, ender det nok med sparken fordi de ikke holder stillingen open. Osv.. Avhengig av NAV Why am i not suprised 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #10 Skrevet 17. september 2011 Avhengig av NAV Why am i not suprised En anonym bruker på kg kommer hit og tror vedkommende har svaret på alt. Why am i not suprised. Jeg var ikke avhengig av NAV, ikke er jeg det nå heller, men jeg gikk dit for å spørre om det var noe HAN hadde krav på mens han satt inne. 21
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #11 Skrevet 17. september 2011 2-6 ÅR!!!! Da har han gjort noe veldig alvorlig. Hadde holdt meg borte fra han jeg. I tillegg til at han har gjort noe jævlig så må du kanskje vente 6 år. Er du villig til det? 2
cellar Skrevet 17. september 2011 #12 Skrevet 17. september 2011 Nei, tror nok ikke vi hadde vært kjærester så lenge isåfall. Uansett grunn.
Gjest Katten. Skrevet 17. september 2011 #13 Skrevet 17. september 2011 Har du tilgitt handlingen hans, så er vel sannsynligheten større enn om du ikke har det. Om du har det, så er det jo bare som et litt komplisert langdistanseforhold (noe jeg uansett alltid er skeptisk til). Dessverre må du leve med en eventuell skam for omverdenen.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #14 Skrevet 17. september 2011 Min samboers ex satt i fengsel i ett år mens de var sammen (narkotika). Hun fikk dommen før de møttes, og de var et par i ca ett år før hun ble innkalt til fengselet. Selve fengselsoppholdet gikk bra; de fikk møtes i flere timer en gang i uka, og siden de registrerte seg som samboere før hun havnet i fengsel (til tross for at de aldri hadde bodd sammen) så fikk de enerom med seng og kunne kose seg skikkelig. Min kjære har sagt det var egentlig ganske greit å ha ei dame for ga ham alt av sex, oppmerksomhet og romantiske meldinger mens han samtidig kunne gå ut med gutta akkurat når han ville etc. Men hun taklet det veldig dårlig, tilsynelatende brukte hun det året på å planlegge alt hun skulle gjøre når hun kom ut igjen, og så fort hun var ute av fengsel var det fullt program hver dag og fest hver natt, og kjæresten hennes ble fullstendig utslitt både fysisk og mentalt av å prøve å holde følge, så de slo opp for godt et par måneder etter at hun kom ut igjen. Hun har visstnok fortfarende samme livsstil som hun "omvendtes til" i fengselet, den dag i dag - det er vel en 13-14 år siden nå.
Gjest "gjest" Skrevet 17. september 2011 #15 Skrevet 17. september 2011 Jeg ville kuttet ut skapningen. 2
Gjest norah Skrevet 17. september 2011 #16 Skrevet 17. september 2011 Nei, men jeg har erfaring med å være barn av voksne som setter seg i slike situasjoner. Så jeg tror mitt beste tips og sterkeste oppfordring må være at du enten forblir barnløs, eller forlater mannen av hensyn til fremtiden din. Vil du noe godt for deg selv gjør du akkurat det. 3
li(l)la Skrevet 17. september 2011 #17 Skrevet 17. september 2011 Det er mest sannsynlig snakk om noen år inne; 2 - 6 år. Usikkert på tidslenden enda.i norge?
Gjest "gjest" Skrevet 17. september 2011 #18 Skrevet 17. september 2011 Det blir som å sette ens eget liv "på vent", ikke gjør det. Han vil ikke takke deg. 4
Gjest redstar Skrevet 17. september 2011 #19 Skrevet 17. september 2011 Hadde min sambo havna i fengsel nå hadde jeg såklart ventet på ham, vi har jo vert sammen en god stund, men uansett er det veldig usannsynlig at han havner i fengsel.. Det virker som om det er noe veldig alvorlig typen din har gjort siden han har så lang dom? Ingen svar fra ts her da... :/
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #20 Skrevet 17. september 2011 Takk for alle svar! Jeg ble glad for at ikke alle skrev 'kom deg til h*** bort' osv. For så enkelt er det selvsagt ikke.. Nei, dette dreier seg hverken om vold eller narkotika. Skulle gjerne skrevet hva det gjaldt, men er redd for identifisering. Bottom line er at jeg ikke ser på det han har gjort som så fryktelig ille, med unntak av at det var ulovlig selvsagt. Men, det er ingenting jeg skammer meg over ol. Jeg skriver fra 2 til 6 år da vi ikke vet enda - det er foreløpig for tidlig å si. Men, dette gjør det selvsagt litt vanskeligere, en har ingenting å forholde seg til nå. Uff, jeg gruer meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå