Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er det andre som har den stillingsbetegnelse?

Hvilke arbeidsoppgaver har dere?

Jeg har fra A til Å:

Kontering

Bokføring

Avstemming av bank, leverandørkonti mm

Cash call

Remittering

Flere kontiavstemminger ved månedslutt.

Følge opp leverandører

+ div adm oppgaver

6 år i stillingen nå og synes ikke jeg er en "assistant" Kanskje jeg skulle be om stillingsopprykk.... :sjenert: men hva ville opprykk-stillingen være, jeg er ikke accountant = autorisert regnskapsfører.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tittelen Accountant da jeg satt og scannet inn fakturaer, så det er tydeligvis ikke alle som er like nøye med tiltlene (jeg er ikke regnskapsfører btw., ingen utdannelse i faget). Jeg synes vel egentlig det var litt urettferdig overfor de andre på avdelingen som faktisk satt med regnskapet, ville selv brukt betegnelsen accounts assistant.

Nå har jeg byttet avdeling og er kredittmedarbeider (sitter kun med accounts receivable), usikker på hva denne tittelen heter på engelsk. Ville nok også bedt om ny tittel, så vidt jeg kan se gjøre du mye av det en regnskapsfører gjør (alle er jo ikke autoriserte), selv om du ikke tar regnskap A-Å.

Skrevet

Det høres ut som mange av mine oppdager da jeg var "regnskapsmedarbeider II". Har heller ikke revisor-utdanning.

Skrevet

Du utfører de fleste oppgaver som hører inn under regnskapsførsel, men har ingenting med årsregnskapene slik jeg ser det. Du er det jeg ville kalt en regnskapsmedarbeider. Min kollega har en slik tittel, og hun utfører også noe årsregnskap, men hun har ikke fullført skolegangen slik at hun kan får regnskapsførertittel.

Til Tabris: Det er forskjell på regnskapsfører og revisor-utdannelsen.De fleste regnskapsfører har bachelor i regnskap, ikke revisjon, selv om man også kan bli regnskapsfører etter 3 års revisorutdannelse.

Skrevet

Du utfører de fleste oppgaver som hører inn under regnskapsførsel, men har ingenting med årsregnskapene slik jeg ser det. Du er det jeg ville kalt en regnskapsmedarbeider. Min kollega har en slik tittel, og hun utfører også noe årsregnskap, men hun har ikke fullført skolegangen slik at hun kan får regnskapsførertittel.

Til Tabris: Det er forskjell på regnskapsfører og revisor-utdannelsen.De fleste regnskapsfører har bachelor i regnskap, ikke revisjon, selv om man også kan bli regnskapsfører etter 3 års revisorutdannelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...