AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Noen som klarer å "oversette" dette? Hvordan kan man spørre en annen person som man skal på kino med, om hvilke filmer som går den kvelden? på engelsk
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 So do you know which movies are on tonight? 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Which films are they showing at the cinema tonight/these days?
Brunhilde Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 So do you know which movies are on tonight? Which films are they showing at the cinema tonight/these days? Av disse to tror jeg nok at Carleigh-Ann sitt forslag er det beste, tatt i betrakning at du sannsynligvis kjenner den du skal på kino med. 1
Gjest Ludovie Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 (endret) Av disse to tror jeg nok at Carleigh-Ann sitt forslag er det beste, tatt i betrakning at du sannsynligvis kjenner den du skal på kino med. Begge er korrekte. Film/cinema er britisk, mens movie/movies (evt movie theater) er amerikansk. (For film/kino, altså.) Carleigh-Anns forslag passer dermed best til en amerikaner, mens ABs forslag passer best til en brite. Endret 17. september 2011 av Ludovie
Brunhilde Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Joda, men det er ingen absolutt. Jeg har blitt spurt "would you like to catch a movie tonight?" av en britisk venn, så. 1
Meaty Skrevet 17. september 2011 #7 Skrevet 17. september 2011 Noen briter sier også "go to the pictures" om å gå på kino.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #8 Skrevet 17. september 2011 Noen som klarer å "oversette" dette? Hvordan kan man spørre en annen person som man skal på kino med, om hvilke filmer som går den kvelden? på engelsk Which movies are walking tonight?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 Which movies are walking tonight? Det hadde vært et artig syn .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå