AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Ja, la oss alle innse at facebook har blitt et slags prestisjejag. Vise frem hvor pen jeg er, familien min, barna mine.. Hvor høy utdanning man har, bilder fra ydylliske ferieturer and so on. Så jeg hiver meg på bølgen, og har lyst til å føre opp arbeidsplassen min. Jeg er foreløpig vikar, men vet jeg vil fortsette da jeg har fått mye skryt og har høy kompetanse. Så er det dumt å føre opp arbeidsgiver når man nettopp har startet som bare vikar?
Envy Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Det spørs helt hva slags yrke du har, hva slags forhold du har til arbeidsgiver, om du har mange av kollegaene din epå face, om du har åpen/stengt profil osv osv. Jeg har jobbet som ekstra et år, og har kun "paraply bedriften" som yrke på face, ikke nøyaktig arbeidsplass.
HedvigR Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Har aldri sett på det som skryt å føre opp hvor man jobber eller utdanner seg, er jo ren fakta :S Jeg driver ikke og funderer over motiver når jeg ser bekjente legge til ny arbeidsinfo i hvert fall. 3
Gjest Maneater? Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 Gjør det fordi du selv vil, ikke fordi andre forventer det å gjør det. Lurer på når <fb-hysteriet> stopper.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 Jeg arbeider på en relativt prestisjefylt arbeidsplass, men har ingen arbeidsinfo på fb. Synes hele ideen med å bruke fb til skryt, er tull. De som kjenner meg, vet hvor jeg jobber uansett. Har et par vikarer som fb-venner og synes det ser teit ut når de sier at de jobber ved min arbeidsplass. Får meg til å lure på om de skjønner at de faktisk ikke får forlengelse utover det som er avtalt. Men dette kommer kanskje an på hva slags vikariat det er? 1
Gjest grapefrukt Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 De som faktisk har en prestisjefylt jobb, velger som regel ikke å utlevere seg ang. jobb på facebook. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #7 Skrevet 17. september 2011 Jeg arbeider på en relativt prestisjefylt arbeidsplass, men har ingen arbeidsinfo på fb. Synes hele ideen med å bruke fb til skryt, er tull. De som kjenner meg, vet hvor jeg jobber uansett. Har et par vikarer som fb-venner og synes det ser teit ut når de sier at de jobber ved min arbeidsplass. Får meg til å lure på om de skjønner at de faktisk ikke får forlengelse utover det som er avtalt. Men dette kommer kanskje an på hva slags vikariat det er? Men de jobber jo der? ..du skryter selv, på en inderekte måte
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #8 Skrevet 17. september 2011 Jeg arbeider på en relativt prestisjefylt arbeidsplass, men har ingen arbeidsinfo på fb. Synes hele ideen med å bruke fb til skryt, er tull. De som kjenner meg, vet hvor jeg jobber uansett. Har et par vikarer som fb-venner og synes det ser teit ut når de sier at de jobber ved min arbeidsplass. Får meg til å lure på om de skjønner at de faktisk ikke får forlengelse utover det som er avtalt. Men dette kommer kanskje an på hva slags vikariat det er? Men de jobber jo der, iallfall akkurat nå, uansett hvordan du snur og vender på det. Hva skal de si da, at de ikke har jobb? Greit nok at det er vikariat, men man har ikke plikt til å fortelle folk at man jobber et sted, men bare som vikar.
Kråkesaks Skrevet 17. september 2011 #9 Skrevet 17. september 2011 Selvsagt kan du skrive hvor du jobber på facebook. Jeg regner uansett med at du ikke juger og kaller deg lege om du er renholdsarbeider på et sykehus.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #10 Skrevet 17. september 2011 På min egen facebook side kan jeg være queen ameldala om eg vil, og uten at noen skal bry seg! La nå folk få leve sine liv uten å kritisere de for alt mulig. 1
Gjest Iah Skrevet 17. september 2011 #11 Skrevet 17. september 2011 Jeg arbeider på en relativt prestisjefylt arbeidsplass, men har ingen arbeidsinfo på fb. Synes hele ideen med å bruke fb til skryt, er tull. De som kjenner meg, vet hvor jeg jobber uansett. Har et par vikarer som fb-venner og synes det ser teit ut når de sier at de jobber ved min arbeidsplass. Får meg til å lure på om de skjønner at de faktisk ikke får forlengelse utover det som er avtalt. Men dette kommer kanskje an på hva slags vikariat det er? De som kjenner deg vet vel hvordan du ser ut, hvor gammel du er og hvilke interesser du har også, Så hvorfor er du på facebook i det hele tatt? Jeg ser på ingen måte på det som skryt at man fører opp arbeidsplasser og utdanning. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #12 Skrevet 17. september 2011 Men de jobber jo der? ..du skryter selv, på en inderekte måte Hvordan skryter jeg? Jeg har som sagt INGEN arbeidsinfo på fb. De som vet hvor jeg jobber, vet det jo uavhengig av fb. De andre vet vel ingenting, regner jeg med.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #13 Skrevet 17. september 2011 De som kjenner deg vet vel hvordan du ser ut, hvor gammel du er og hvilke interesser du har også, Så hvorfor er du på facebook i det hele tatt? Jeg ser på ingen måte på det som skryt at man fører opp arbeidsplasser og utdanning. Det er jammen det mest dustete spørsmålet jeg har sett på en stund. Hvorfor jeg er på fb? Fordi jeg liker å chatte med venner, holde meg oppdatert på hva som skjer i livene deres (f.eks. utstillinger, reiser, morsomme hendelser) og se på bilder, linker, etc. Jeg har ikke sagt at det er skryt at man fører opp arbeidsplasser og utdanning, men å gjøre disse tingene større enn de egentlig er, synes jeg er teit. Som når en som jobber som vikar i en måned eller i ny og ne, gir inntrykk av at hun er fast ansatt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #14 Skrevet 17. september 2011 Men de jobber jo der, iallfall akkurat nå, uansett hvordan du snur og vender på det. Hva skal de si da, at de ikke har jobb? Greit nok at det er vikariat, men man har ikke plikt til å fortelle folk at man jobber et sted, men bare som vikar. Du har ikke plikt til å fortelle noen noe som helst.
Leeloo Skrevet 17. september 2011 #15 Skrevet 17. september 2011 Bare sjekk at arbeidsplassen synes det er ok med denne infoen på FB. Har venninner hvis arbeidsplass ikke ønsker at de ansatte oppgir hvor de jobber (mulig de har endret policy senere, nå er jo veldig mange bedrifter på FB, dette var da det fortsatt var relativt nytt).
juliane Skrevet 17. september 2011 #16 Skrevet 17. september 2011 Jeg har virkelig aldri sett på dette som karriereskryt. Det er da rett og slett en faktaopplysning på lik linje som hvor man bor eller når man har bursdag? Er jo der man tilbringer 8 timer ++ av hver eneste dag. Hilsen en vikar som har oppført arbeidssted på facebook og også hadde registrert arbeidsforholdet som avsluttet hvis jeg ikke hadde fått forlengelse/fast stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå