AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Jeg er jente, 168 cm, og veier 57 kg. Er altså normalvektig, men kroppen er ganske slapp og dvask. Vil så gjerne ha stramme lår, armer, rumpe, mage osv. Er medlem på treningssenter, og har ellipsemaskin hjemme, men har ikke trent på lenge. Så det jeg lurer på, er hvordan jeg burde gå frem for å få kroppen jeg ønsker? Hvor mange ganger i uka og hvor lenge om gangen burde jeg trene styrke/kondisjon, og hvor mange kalorier burde jeg ligge på ca? Er usikker på om jeg burde ligge i underskudd eller ikke, siden jeg har en ok vekt, men slapp kropp.. Er motivert og klar til å gjøre det som trengs
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Dersom du selv synes du er normalvektig kan du vel fortsatt ligge på ditt vanlige kcal-nivå. Jeg (som tidligere har slitt med bittelitt, men likevel overflødige kilo) vil anbefalle rundt fire gang i uken med styrke og kondisjon. Her ville jeg fokusert på det DU er svak i. Jeg var svak i styrke, og kjørte på med det (+kondisjon), og det gav resultater.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Takk for svar Da skal jeg prøve på det!
Gjest *Maja* Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 For min del så hjalp det å jogge...gikk fra kosemage til sixpack på 3-4 mnd...sammen med godt kosthold selvsagt
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 For min del så hjalp det å jogge...gikk fra kosemage til sixpack på 3-4 mnd...sammen med godt kosthold selvsagt Hmm, da kan jeg jo kanskje jogge de dagene været tillater det, og trene på ellipsen hjemme de andre gangene I tillegg til styrketreningen da. Men jogget du bare, eller trente du noe annet også? Og hvor ofte og lenge om gangen? Takk for svar!
Gjest *Maja* Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 Hmm, da kan jeg jo kanskje jogge de dagene været tillater det, og trene på ellipsen hjemme de andre gangene I tillegg til styrketreningen da. Men jogget du bare, eller trente du noe annet også? Og hvor ofte og lenge om gangen? Takk for svar! Begynte med jogging 3 km 3-4 ganger i uka...jogger 5 km 6-7 dager i uka nå....trener ikke noe annet...får flott muskeldefinasjon av jogging/løping så lenge du spiser riktig ved siden av...
tonia Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Jogging funker sikkert knall for noen, men du bør prøve deg fram og finne ut hva slags kroppstype du har. Jeg hadde samme mål som deg, og begynte å løpe masse, og selvom jeg gikk ned i vekt, så ikke kroppen så spenstig ut som jeg hadde ønsket. Da gikk jeg over til tung styrketrening (3-4 ganger i uka) pluss gåturer i helgene isteden for å jobbe på mølla/bruke ellipsemaskinen. Etterhvert så jeg resultater og fikk finere form på rumpe, rygg, armer og mage, men uten det slappe fettet. Så dette anbefaler jeg sterkt med mindre du har naturlig muskuløs bygning. Sjekk ut bootybuilding.no
venus_ Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 Jeg ville fokusert mest på styrketrening. Spør etter en time med treningsveileder på senteret ditt og få satt opp et program.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 For min del så hjalp det å jogge...gikk fra kosemage til sixpack på 3-4 mnd...sammen med godt kosthold selvsagt Hvor ofte og langt jogga du, Maja? Og hva slags kosthold har du?
Gjest *Maja* Skrevet 18. september 2011 #10 Skrevet 18. september 2011 Hvor ofte og langt jogga du, Maja? Og hva slags kosthold har du? Begynte med jogging 3 km 3-4 ganger i uka...jogger 5 km 6-7 dager i uka nå....trener ikke noe annet...får flott muskeldefinasjon av jogging/løping så lenge du spiser riktig ved siden av... Spiser mye kylling/kyllingkjøttdeig, sunt fett som mandler/valnøtter, avocado, solsikkeolje, spiser mye tomater og gulerøtter, ryvita knekkebrød med masse magert kjøttpålegg, en del ananas, ingefærte eller vann.... Har en spisedag i uka der jeg går i kalorioverskudd og unner meg esktra karbs og sukker....
LadyB Skrevet 19. september 2011 #11 Skrevet 19. september 2011 For min del var det absolutt styrketreningen som forandret kroppen min til det bedre. Har drevet med kondisjonstrening lenge og fokus på kosthold, men var først når jeg begynte å kombinere det med tunge styrkeøvelser at jeg ble ordentlig fornøyd! :D 1
Cheesy Skrevet 20. september 2011 #12 Skrevet 20. september 2011 For min del var det absolutt styrketreningen som forandret kroppen min til det bedre. Har drevet med kondisjonstrening lenge og fokus på kosthold, men var først når jeg begynte å kombinere det med tunge styrkeøvelser at jeg ble ordentlig fornøyd! :D Signerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå