Gå til innhold

3-åring vil se Biler 2, men har fått 7-årsgrense!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, så vil 3-åringen min se filmen Biler 2, han elsket den første Biler-filmen, og ble kjempeglad over at det er laget enda en. :-)

Problemet nå er at jeg så på hjemmesiden til kinoen som viser den, at Biler 2 har fått 7-årsgrense! Er det da umulig å ta han med meg for å se den på kino? Kan ikke forestille meg at den filmen er noe skummel, og det er vel massevis av 3- og 4-åringer som ønsker å se den.

Erfaringer? Noen som har vært med så unge barn på kino og sett den filmen? Var det vanskelig å komme inn, ble dere avvist, eller hva skjedde? Og, er det mulig, om vi kommer inn, at en 3-åring kan sitte nogenlunde stille gjennom en hel film på kino?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg var der med sønnen min som straks blir tre år. Han ble fort ufokusert, og et større barn på seks år som var med oss syntes det var litt i overkant og holdt for øynene til tider. Var en god del skyting, noe jeg reagerte på. Vi måtte gå før filmen var slutt.

Skrevet

Tanteungen min på snart 4 var med å så filmen, og han syntest det var kjempestas! Tror det er veldig individuelt hvordan de vil reagere.. :)

Gjest boblebrus
Skrevet

Jeg jobber på kino, og jeg kjenner igjen problemet. Vi måtte dessverre avvise flere 2-3-åringer i døren, da de må være 4 år for å få se filmen sammen med en voksen. Mange voksne som klikket på oss, men vi kan jo ikke gjøre unntak heller. Det er rett og slett reglene. Vet ikke hvordan slike regler praktiseres på andre kinoer, men på kinoen jeg jobber er vi i alle fall veldig strenge på det.

Biler 2 er skumlere/har flere "mørke" scener enn den første Biler-filmen, og kan derfor virke skummel på så små barn (selv om jeg bare må si at jeg synes det er kjempekjipt å avvise barna, siden de har fått forventninger gjennom den første Biler-filmen som var tillatt for alle og mye mer hyggelig). Jeg har ikke sett filmen, men ser noen kommentarer i NRK-anmeldelsen der en pappa som har sett filmen skriver "Jeg vil si veldig mye voldsomme våpen og eksplosjoner samt “tilintetgjørelse” av biler, med siste tidspunkt hendelser ble jeg faktisk litt uvel (...) Man sitter og prøver og forklare barna hvorfor noen dreper andre med våpen også går man og ser en barnefilm som er proppfull med tunge maskingevær og bomber, det smaker litt rart.". Så jeg tror det er mye mer action i denne filmen som kan bli for voldsomt for en 3-åring, særlig på kino der alt er veldig mye større.

Så jeg ville nok ha ventet med å se filmen, evt. leie/kjøpe den på DVD når den kommer. Det er jo trist å ta sjansen, kjøpe billetter og så bli avvist, og prøve å forklare minsten dette. Men regler er jo regler, og de er der for en grunn :) (filmen varer forøvrig i nesten 2 timer, så det kan jo bli i lengste laget å sitte stille på kino også).

Skrevet

Jeg var der med femåring og filmen var både litt skummel og litt vanskelig å henge med på. Skal sies at hun er ganske moden for alderen og har sett en del filmer med sju års grense.

Skrevet

Aldersgrensen er der for en grunn. Filmen passer åpenbart ikke for en treåring når det er aldersgrense sju år. Respekter det, selv om om 3-åringen din gjerne vil se den.

Her må man være voksen og ta en voksen avgjørelse og skåne barnet, selv om det er en upopulær avgjørelse.

Skrevet

3 åringer på kino..synest det er feil plass for så små barn.det er lenge å sitte i ro for så små barn og barn bør få annen aktivitet enn kino. hadde mine barn på 6 år på den filmen og dei syns det var lenge og litt skummelt.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt med mine barn på en kinofilm med høyere aldersgrense enn barna er.

Ble litt satt ut av beskrivelsen av Biler 2 filen. Skyting?

Skrevet

Se filmen selv først, så kan du bestemme deg til hva du vil la ungen din se.

Nå må jeg si at det er litt drøyt å ta med en unge på en film han er for liten til å se selv men en voksen, sidne de skal jo være fire år da.

Jeg tror nok ungen din tåler å vente til dere kan se det på DVD hjemme.Kanskje han har godt av det og.

DEssuten er det aldri negativt å glede seg til noe i framtiden, når man blir stor nok..

Skrevet

jeg var på filmen med mitt tantebarn på 3 år og han hadde store problemer med å følge med i filmen og ønsket heller og gå hjem i filmen og spurte mange ganger om når filmen var ferdig.

what a waste of money!100 kr for han og 150 kr for meg..rett ut vinduet!

det er mye mer taktikksnakk og slik i denne filmen enn den første og det er mye som skjer på en gang, jeg tror denne filmen gikk rett over hodene på mange av smårollingene.

det var flere rundt 3-4 år som var å så filmen og de sprang opp og ned trappene i kinosalen og ville ikke sitte i ro.

jeg vil fraråde deg å se denne filmen på kino uansett hvor mye han har lyst å se den på kino. Tantebarnet mitt hadde gledet seg til å se denne filmen i 2-3 mndr i forveien og var supergiret før kinoen!

lån den og se den heller hjemme sier jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...