Kesam Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Hvor ofte er det valig å henge med svigerfamilien (svigerforeldre, søsken osv) De bor i tillegg noen timer unna (alle på ulike steder), så blir alltid en helg av gangen.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Si det... Her kan det i allefall ikke bli lite nok tid for min sin del... Ser helst at jeg trenger å henge med de i det hele tatt... Dessverre bor de 10 minutter unna.
LitaPia Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 For min del så ønsker jeg å tilbringe mye tid sammen med svigerfamilien, hver påske (hele påsken og annenhver jul er fastsatt), men ellers blir den nok kanksje hver tredje helg pluss noen dager innimellom. Dem bor cira 1 1/2 time unna. Men nå har jeg en fantastisk svigerfamilie som jeg føler meg helt "hjemme" sammen med, vet at det ikke er alle forunt å ha det slik. 2
Gjest Apophis Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 (endret) Svigerfam. min bur ca 10 minutter unna, men eg orker ikkje å reise på besøk eller henge med de spesielt ofte (har ikkje sett noen av de på fleire mnd, gjør ikkje meg så mye). Endret 16. september 2011 av Apophis 1
Kesam Skrevet 16. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2011 Jeg har hyggelig svigerfamilie, det er ikke det, men kjæresten mine er veeeeeldig familiekjær og stor familie som han har dårlig samvittighet for at han ikke ser nok...og hadde det vært søndagsfamilie i et par timer er det greit, men når det er en hel helg og gjerne med en haug med unger og det skal lekes 24/7, blir jeg helt utslitt. Kjærsten skjønner tydligvis ikke dette. Men må jo si at jeg ikke misunner din situasjon. Mine egne foreldre bor ikke så langt unna, men de kjenner sin besøkstid og vi ser faktisk dem sjeldnere..
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Har den beste svigerfamilien jeg kan få. De bor ca 10 min unna med sykkel. Vi drar gjerne dit på besøk rett som det er, spiser middag, et glass vin, ser fotballkamp eller et tv-program vi liker, drar på ferier sammen. Det kommer jo an på menneskene og hvor godt man matcher Vi har det alltid gøy med de, mange morsomme øyeblikk, humor og samtaler. Noen ganger ser vi de 2 ganger i uka, men normalt sett 1.
Gjest Mahareth Skrevet 17. september 2011 #7 Skrevet 17. september 2011 Har en veldig hyggelig svigerfamilie som bor en times kjøring unna. Er hos de i 4-6 timer om gangen som regel, og prøver å være der 1 gang per mnd. Vi har også 2 andre foreldrepar som skal besøkes, i tillegg til at vi jobber annenhver helg, så blir ikke mer enn det.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #8 Skrevet 17. september 2011 Har en svigerdatter. De studerer og er samboere. Ser sønnen min cirka 1-4 ganger i måneden og henne hver 3-8 uke. Nå har det vært sommer og studiestart og mye på kalenderen. Vi bor 45 min fra hverandre med buss og trikk. Håper vi får til en middag eller besøk cirka hver 4-6 uke. Eller et kort besøk fra min side hver 2. eller 4. uke. Jeg skulle gjerne sett de ukentlig, men de har en travel hverdag og jeg spør alltid om det passer. Når de er på middag blir de alt fra to til fire timer. Grunnen til at jeg ser sønnen min litt oftere er fordi han dyrker en hobby ikke langt unna der jeg bor. De har ikke barn, men håper vi ses oftere og at jeg kan være barnevakt når det blir aktuelt. Men jeg er veldig forsiktig med å tvinge meg på dem, og respekterer at de har sitt hjem og sin hverdag og at svigermor ikke alltid passer inn. De er oftere på søndagsmiddag hos hennes mor, men de bor bare ti minutter unna. Eller er det ofte at svigerdøtre foretrekker sine egne mødre? Den tanken vil jeg ikke dvele ved så lenge jeg får se sønnen min en gang i blant. Det er ingen konkurranse i hvem som ber oftest på middag og jeg håper ikke det blir konkurranse når og hvis det blir barnebarn. Både jeg og fremtidig mormor vil være i pensjonsalderen om ca 5 år og ha god tid til å passe småbarn. Hvis hun blir favorisert er det greit, men ikke hvis jeg blir satt på sidelinjen. Da tar jeg det opp med foreldrene og forteller hva jeg tenker. Ts. Hvis du føler at dere henger med foreldrene er den eneste måten å prate med han. Men husk at han har sine meninger og du trenger ikke bli med hver gang. Men det kan bli mye med møter med storfamilier som skal være sosiale og som er vant til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå