Gå til innhold

Hva kan jeg ha til denne kjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjøte denne ullkjolen for en liten stund siden. Synes den var søt i butikken. Men når jeg kom hjem fant jeg ut at.. det er jo ikke min stil egentlig, så jeg aner ikke hva jeg skal ha på til den...

Tenker som hverdags/jobbantrekk.

Noen tips til type strømpebukse? Også er det jo fryktelig upraktisk med ermeløse ullplagg. Kan ikke brukes når det er varmt (pga ull) og ikke når det er kaldt (pga fryse på armen). Hva skal jeg gjøre med armene. Kan jeg ha trøye under? Hvilke farger (jeg er lys i hud og hår).

Er så utrolig dårlig på å matche plagg. Setter pris på alle tips... :)

Edit: glemte bildet..

Endret av Mynona-83
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken farge er kjolen? Jeg elsker sånne kjoler og bruker gjerne en litt grovstrikket strømpebukse som matcher i farge, ett sjal og en trøye under som er ettersittende i enten sort eller hvit. Bruker også enten ankelskoletter med kilehæl, eller høye støvletter med høy hel. Kommer an på anledning. Har du link til kjolen er det lettere å komme med råd.

Bruker jeg ankelskoletter så bruker jeg ofte thights under og litt tøffe knestrømper med dusker/sløfer oppe eller leggvarmere som passer til :-)

Skrevet

Til denne ville jeg valgt sort genser under, sort litt rbbestrikka thights, hvite leggvarmersokker som du kan velge om du ønsker å dra høyt opp til knærene, eller holde de til nidt på leggen. Ville også valgt noen tøffe ankelstøvletter med kilehæl og ett skjerf i sort med hvitt heklakant rundt og bare latt henge rundt halsen ( må ikke være for tygt eller lant. Evt. ett smykke med litt lenge i sort og sølv, som er litt stort. Ville droppet øredobber og annet stæsj. Denne kan brukes til fest også om du spriter den opp med en kort tøff jakke osv. Hvor har du kjøpt kjolen, digget den!

Skrevet

Takk for tips. Kjøpte den på Vero Moda i Berlin. Vet ikke om de har helt likt sortiment i Norge og utlandet på Vero Modaene.

Skrevet

Jeg har sett den i Norge!

Jeg har lignende ullkjole. Jeg pleier å ha en ensfarget langermet genser med rund hals under; lilla, grå eller svart for det meste, og da har jeg strømpebukser med mønster. Jeg syns ikke det blir for varmt nå - og når det er kaldere, tar jeg på tykkere strømpebukse :)

Skrevet

Ankelstøvletter, knestrømper og strømper. Da har du "kutta" beina tre ganger. Dette kan man bli veldig "stutt" av og det ser litt rotete ut, syns jeg.

Kjolen ser pudderrosa ut, og f.eks. grått er fint til. Jeg ville holdt meg til strømper og genser eller bluse til å ha under i noen lunde samme farge.

Hadde valgt ballerinas eller sko med litt hel som ikke var så langt unna strømpefargen.

Skrevet

Den er hvit, hvis det var vanskelig å se på bildet. Lyset har gått i gangen, så ble litt mørkt...

Hmm.. vil jo ikke se stutt ut, for jeg er jo ikke så lang i utgangspunktet... Får prøve meg litt frem med tipsene deres :)

Skrevet

Det de andre har nevnt er veldig bra, noe av det første jeg tenkte på. Men, kom også på at dette er en kul kjole å kombinere med pologensre, og det er jo veldig in for tida.. men du må se selv om dette er i tråd med din stil. En vanlig hvit skjorte går også ann å kombinere med kjolen skulle jeg tro.

Skrevet

Du kan jo ta en cardigan (tykk eller tynn) over, eventuelt et skjerf i halsen som du kan ta av når du er inne. Også en tykk strømtebukse inder, kanskje grå?

Skrevet (endret)

Først og fremst ville jeg klippet vekk de duskene. Så ville jeg kombinert den med tykkere strømper (gjerne mønster) og en topp/genser/polo under. Boots/wedges av den litt kraftigere/røffere typen ellers synes jeg det blir for søtt. Et litt langt statementsmykke til! Gjerne en lang cardigan til, lag på lag passer godt til slike plagg, synes jeg.

Enten alt i lyse, litt duse farger eller svart/mørkt med bare kjolen som noe lyst.

Jeg ville ikke valgt strømpebukser, knestrømper OG leggvarmere (!) om du ikke har 4 meter bein.

Endret av Zaphireh
Skrevet

Jeg ville brukt en svart genser under, svart tights og ankelstøvletter (ikke svart, men kanskje brune?) :)

Skrevet

Jeg bruker samme type kjoler med langermet topp under (enten polo eller rund hals), ev. skjorte, tykke strømper og støvler/støvletter i samme farge som strømpebuksa (er kort). Med cardigan blir man fort litt uformelig i slike kjoler.

Skrevet

Ankelstøvletter, knestrømper og strømper. Da har du "kutta" beina tre ganger. Dette kan man bli veldig "stutt" av og det ser litt rotete ut, syns jeg.

Kjolen ser pudderrosa ut, og f.eks. grått er fint til. Jeg ville holdt meg til strømper og genser eller bluse til å ha under i noen lunde samme farge.

Hadde valgt ballerinas eller sko med litt hel som ikke var så langt unna strømpefargen.

Forklarte meg kanskje litt rart. Jeg mente enten knestrøper eller leggvarmere, ikke begge deler på engang, det blir for mye, det er jeg enig i. Men er nok uenig i ballerinasko med litt hæl, ville gått for røffere sko... Men alle har jo hver sin smak, er det som er så flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...