Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hjelp,katten angriper meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et triks som fungerer ypperlig på min pus: jeg lager en mellomhøy PSHH lyd til henne når hun gjør noe galt. ikke lang pshhh, men en kjapp PSH. gjerne med en knips. da kommer hun "ut av det" og slutter med hva det nå måtte være hun gjør galt. siden jeg alltid har kombinert en knips med psh-lyden, så holder det med et knips nå.

har du prøvd å lære katten din noen triks? det kan være lurt, så den kan få noe å bruke hodet på.. og etter min erfaring så er altfor mange leker bare kjedelig for en katt. la den få en leke som den kan leke med, deretter bytter du ut den leken etter en uke, slik at den nye blir spennende..

min katt var en ganske umulig plante-angriper, fot-angriper, bord-vandrer..diva..tja..du vet:P og leker var uinteressant, for hun hadde for mange. da jeg fjernet alle lekene, lot henne få EN ble den plutselig mye mer spennende. jeg lekte også gjemsel med henne, og lot henne få en godbit når hun fant meg.

hun kan kommandoen SITT,OPP, NED, nei, KOM.

du kan jo prøve, kanskje det fungerer på din pus også...

Skrevet

Eeh, når kattene er små og fortsatt hos mor, så biter hun de i nakkeskinnet og bærer de av sted, så hvorfor skal en ikke kunne løfte de etter nakkeskinnet?

JA, kattemammen ja!!! og det er kun kattemoren som skal gjøre det.

Skrevet

Vi har en katt som vi "tok over" da hun var ca 1,5 år. Katta hadde ikke noe hjem og drev rundt i et boligfelt.

Hun var fæl til å angripe den første tiden vi hadde henne og hun beit så hardt hun klarte om hun fikk tak.

Jeg sa skarpt NEI! og gikk fra henne når hun var i angrepshumør. Noen ganger måtte jeg skyve henne vekk, jeg ga henne et puff samtidig som jeg sa nei.

Etter hvert var det nok å si nei.

Nå er det veldig sjelden at hun prøver seg og angrepene er ikke av den kraftige sorten når det skjer.

Nå tror jeg hun bare gjør det for oppmerksomhet for det skjer en sjelden gang når hun vil ha kos og vi ikke har tid akkurat da.

Og så kan hun bli skikkelig sur om hun blir flyttet på når hun har funnet seg en plass å sove.

Katta får gå ut når hun vil, men på vinteren vil hun helst være inne. Hun forstår hva "ut" betyr, eller tonefallet da...

Gjest snoopy_93
Skrevet

Katten min er også sånn, og som regel når han driver sånn så er det bare fordi han vil ut. (han har funnet ut at om han gjør noe faenskap så bærer det rett ut) :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...