Gå til innhold

Lappen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ingen fordeler med det jeg da.. :) Det er selvfølgelig mye lettere, MEN da får du jo ikke mulighet til å kjøre manuelt gir. Da er det bedre å kjøre opp manuelt, og så velge om du vil ha automatbil, eller ikke når du skal kjøpe deg bil ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

manuelt er rett og slett stress for meg, har øvelsekjørt i 2 år nå! sliter like MYE!

Sliter du med selve girene, eller rett og slett det med å kjøre? Om du har øvelseskjørt i to år, og enda ikke kommet noen vei, så er kanskje ikke førerkort noe for din del ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an, ser at de har det her i Bergen.

Seriøst? Jeg trodde man måtte ta lappen med manuell gir jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å ta førerkort med automatgir. Hver gang jeg skal gire over når jeg kjører med manuelt friker jeg litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt at det er så lurt. De aller fleste biler i Norge har manuelt gir, og om man bare kan kjøre med automatgir er det en hel haug biler man ikke kan kjøre. (Se feks for deg at du får deg kjæreste som har bil, som du aldri kan låne, fordi du ikke fikser giret).

Det å gire og clutche er noe av det vanskeligste med å lære å kjøre. Det var i alle fall den største utfordringen for meg, og det var perioder der jeg trodde at jeg aldri i verden kom til å lære det. Men når man kan det faller alt det andre på plass også. Da kan du sitte og slure i kø uten å tenke engang.

Syns nesten det er litt juks, når det er SÅ mye enklere å lære seg å kjøre uten gir, hehe! Ser jo hvordan folk har det i usa når de plutselig skal kjøre med gir (feks om de skal leie bil på steder hvor de fleste bilene er girbiler).

Så jeg skjønner godt at det er fristende, men det kan jo bli problematisk i framtida. Kan du kjøre manuelt gir kan du også kjøre automat. Men motsatt er umulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...