AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Har snust på yrket som fengselsbetjent, og lurer på erfaringer. Både som ferdigutdannet, og under utdanning.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Har vært litt vikar, og kan iallefall si at det er fantastisk fordi en får møte så mye mennesker! Likevel er det endel fanger som er tøffere enn andre, både fysisk og pyskisk, og de kan være en utfordring...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 Jobbet du som vikar uten utdannelse? Kankje det hadde vært noe for å prøve å se om man kan trives i yrke? Hvordan gikk du frem? Hva var arbeidsoppgavene dine, og hvordan er hverdagen i ett fengsel?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 Jobbet du som vikar uten utdannelse? Kankje det hadde vært noe for å prøve å se om man kan trives i yrke? Hvordan gikk du frem? Hva var arbeidsoppgavene dine, og hvordan er hverdagen i ett fengsel? Ja, var ringevikar en sommer. Jeg sendte en kortfattet søknad til den aktuelle regionen i Kriminalomsorgen. Sommerstid har jeg sett flere annonser for vikarer iallefall, men hvorfor ikke høre om regionen nær deg har behov nå? Jeg var jo ikke utdannet, så fikk ikke gjøre så mye alene. Var bare ringevikar som sagt, så fikk ikke akkurat rutiner, men mine oppgaver var veldig enkle. Følge folk hit og dit, passe på ved dører... Fikk kjenne på kroppen hvor tøft miljøet kan være, ikke enkelt å være blond ungjente blant tøffe mannlige fanger nei. Men jeg er fristet til å fortsette, det var utrolig lærerikt og man møter alle typer mennesker, både innsatte, pårørende og annet støtteapparat. Ut fra min erfaring altså.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #6 Skrevet 18. september 2011 Ja, var ringevikar en sommer. Jeg sendte en kortfattet søknad til den aktuelle regionen i Kriminalomsorgen. Sommerstid har jeg sett flere annonser for vikarer iallefall, men hvorfor ikke høre om regionen nær deg har behov nå? Jeg var jo ikke utdannet, så fikk ikke gjøre så mye alene. Var bare ringevikar som sagt, så fikk ikke akkurat rutiner, men mine oppgaver var veldig enkle. Følge folk hit og dit, passe på ved dører... Fikk kjenne på kroppen hvor tøft miljøet kan være, ikke enkelt å være blond ungjente blant tøffe mannlige fanger nei. Men jeg er fristet til å fortsette, det var utrolig lærerikt og man møter alle typer mennesker, både innsatte, pårørende og annet støtteapparat. Ut fra min erfaring altså. Supert takk for svar Er i en jobb jeg trives i frem til sommeren, men kommer nok til å søke litt rundt etter det ja. Er selv ung og blond men tåler en trøkk så regner med det skal gå greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå