Gå til innhold

Brainstorming ang. raske penger?


Gjest

Anbefalte innlegg

Sååå, ja. Jeg er helt fullstendig blakk, og venter desperat på stipend og lån fra lånekassen. Siden de sier at det tar ca. 6 uker å behandle saken min, og jeg bare har venta 4 uker, så er det vel en stund til jeg får dem. Måtte søke om igjen, så det er litt kjipt egentlig... :sjenert: Venter OGSÅ på skattepengene mine, men det ser ut som jeg må vente enda en måned på de ja. :snurt: I mellomtiden så er jeg altså fullstendig blakk! Og tenkte å høre med dere kloke KGer om dere vet om/ har noen forslag til forskjellige ting som kan gi litt penger i kassa?

- Jeg har rydda rundt i hele leiligheten og lagt det som kan selges ut for salg allerede, men jeg eier ikke så mye av verdi. :lete:

- Solgt et bilde og en nyhetssak til avisen her, det ga meg 1000,-

Tenkte på konkurranser/ lokalstipend/ idéer for ting man kan gjøre helst fra stua hjemme? Kan man bare sende inn historier til f.eks. Allers og Hjemmet og kanskje tjene penger der??

Hjeeeeeeeeeeeelp... Jeg er sulten jo. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg selger ting jeg lager på nett.. tjener i gjennomsnitt 3000 ekstra hver måned på det.

I tillegg er jeg Tupperware-konsulent.. grei inntekt hvis man gidder å bruke litt tid på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger ting jeg lager på nett.. tjener i gjennomsnitt 3000 ekstra hver måned på det.

I tillegg er jeg Tupperware-konsulent.. grei inntekt hvis man gidder å bruke litt tid på det:)

Ja, jeg har tenkt til å begynne med dette når jeg får litt penger så jeg kan kjøpe materiale for :) Men akkurat nå har jeg 2,65 kr på konto, og 10 kr i lomma. Skal pante flasker i morgen for å få kjøpt litt knekkebrød og diverse. Så ting som innebærer start/ materialeutgift må jeg skrive på "Senere"-lista. Takk uansett, 3000kr ekstra i måneden hørtes bra ut! Bruker du epla.no forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger ting jeg lager på nett.. tjener i gjennomsnitt 3000 ekstra hver måned på det.

I tillegg er jeg Tupperware-konsulent.. grei inntekt hvis man gidder å bruke litt tid på det:)

Det hørtes spennende ut! Jeg har litt lyst til å gjøre det samme. Men så er jeg usikker på om det jeg lager har god nok kvalitet for å selges. Hva lager du? Og har du startet bedrift for å ivareta den økonomiske biten (skatt osv)? Og er det ikke en regel om at det man har 14 dagers angrefrist på ting man bestiller på nett? Har du det? Eller slipper man unna når det er amatør/hobbyprosjekt som selges?

Beklager at jeg kupper tråden, ts, men dette var veldig interessant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke om dette er interresant overhodet, men.. hva med og henge opp lapper rundt omkring i butikker der folk kan rive med seg nr ditt, så kan du sitte barnevakt feks..

da kan du jo lese på fag åsånne ting når barna er i seng, OG tjene peng:) bare en tanke, aner ikke om den hjelper:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes spennende ut! Jeg har litt lyst til å gjøre det samme. Men så er jeg usikker på om det jeg lager har god nok kvalitet for å selges. Hva lager du? Og har du startet bedrift for å ivareta den økonomiske biten (skatt osv)? Og er det ikke en regel om at det man har 14 dagers angrefrist på ting man bestiller på nett? Har du det? Eller slipper man unna når det er amatør/hobbyprosjekt som selges?

Beklager at jeg kupper tråden, ts, men dette var veldig interessant! :)

Jeg har ikke startet eget firma ennå nei, det er bare på hobbybasis.

Jeg sender alltid med angreskjema i pakken, da er det 14 dager angrefrist ja. Hvis dette ikke ligger vedlagt, så har kunden 3 måneder angrefrist.

Lille Måne: Jeg bruker Epla.no ja, er kjempefornøyd! Man betaler noen prosent av salgssummen til Epla for hvert salg (får faktura 1 gang i måneden) men det er verdt det! Anbefales:)

Forressten så har de jo en egen "samler"-avdeling på Epla, der kan du selge alt fra gamle ting til bøker, spill og dvd-er.

Og så er det Epla Mote, der kan du legge ut alt av klær du ikke har bruk for lenger.. både nytt og brukt:)

Kanskje du kan bli kvitt noe der som du ikke trenger mer?

Håper du klarer å få tak i penger på et vis, det er kjipt å være blakk.. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på konkurranser/ lokalstipend/ idéer for ting man kan gjøre helst fra stua hjemme? Kan man bare sende inn historier til f.eks. Allers og Hjemmet og kanskje tjene penger der??

Det kan du sikkert, men da er du jo fortsatt like blakk de neste ukene. Siden du trenger det raskt så må du jo gjøre noe som gir deg penger med en gang. Da er det igrunn bare å hive seg på "tjenestemarkedet". Finnes sikkert folk som trenger noen til å f.eks. sitte barnevakt, gå tur med bikkja, vaske huset o.l. Spør rundt i nærområdet ditt og/eller heng opp lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dere er altså fantastisk folkens! Jeg hadde ikke tenkt på å sitte barnevakt og gå tur med hunden/ være hundevakt! Det falt meg ikke inn siden det er nok 10 år siden sist, men det er jo en fantastisk god idè! :hoppe: Tuuuusen takk! Skal hive opp lapper i morgen allerede :)

Og skal surfe litt og se om det kanskje er verdt det med å selge undertøy. Selv om tanken er litt creepy.. Raske penger er greit det. :fnise:

Lille Måne: Jeg bruker Epla.no ja, er kjempefornøyd! Man betaler noen prosent av salgssummen til Epla for hvert salg (får faktura 1 gang i måneden) men det er verdt det! Anbefales:)

Forressten så har de jo en egen "samler"-avdeling på Epla, der kan du selge alt fra gamle ting til bøker, spill og dvd-er.

Og så er det Epla Mote, der kan du legge ut alt av klær du ikke har bruk for lenger.. både nytt og brukt:)

Kanskje du kan bli kvitt noe der som du ikke trenger mer?

Håper du klarer å få tak i penger på et vis, det er kjipt å være blakk.. Lykke til! :)

Så godt å høre at du er fornøyd med Epla. Det virker som en bra side, og jeg har hørt om flere som tjener helt greit uten å være blant "bestselgerne".

Samleravdelinga hadde jeg glemt av! Jeg har en helt eske stappfull med blant annet gamle (og svært pent brukte) hestebøker alá Pennyklubben, som noen kanskje vil ha.. :lur: Uff, jeg begynner visst å bli desperat.

Takk for det. Det er maks kjipt ja. :fnise: Vondt i magen av tanken på husleia om 2 uker. :sjenert:

Endret av Lille Måne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg var fullstendig blakk, men visste jeg ville få penger om ca en måned hadde jeg rett og slett tatt opp kredittkortgjeld. Som regel er de en måneds rentefri kreditt og det er vel nettopp i slike tilfeller kredittkort er beregnet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg var fullstendig blakk, men visste jeg ville få penger om ca en måned hadde jeg rett og slett tatt opp kredittkortgjeld. Som regel er de en måneds rentefri kreditt og det er vel nettopp i slike tilfeller kredittkort er beregnet for.

Det har jeg allerede gjort. Maksa to kredittkort allerede, og det er nok det. (2x husleie, 2x lån og 1 strømregning) Kan vel nevnes at jeg har vært blakk en god stund allerede, men nå er DESPERAT. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lapp i oppganger og oppslagstavle på butikker hvor du tilbyr alt fra hjelp til renhold, trappevask, vinduspuss og dagligvarehandletur. Korttidsbarnevakt for foreldre med småærend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googla litt:

http://www.nakenprat.com/kjop-and-salg/

http://www.nakenprat.com/kjop-and-salg/87343-selger-brukte-truser-sokker-eller-stromper.html

Oppretter du en postboksadress, og selger på postoppkrav så får ikke kundene dine adresse og kontonr.

Raske penger

Takk så meget for ideen, kanskje ikke noe for ts, men har en million gammalt undertøy liggende, why not.. haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en sånn situasjon er det også viktig at du varsler kreditorer om at de ikke får betalt med en gang, men at du er i prosess med å skaffe penger. De fleste kreditorer har forståelse for det og utsetter oversendelse til inkasso hvis du bare sier fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I en sånn situasjon er det også viktig at du varsler kreditorer om at de ikke får betalt med en gang, men at du er i prosess med å skaffe penger. De fleste kreditorer har forståelse for det og utsetter oversendelse til inkasso hvis du bare sier fra!

De felste kanskje ja, men ikke alle. Jeg har selv vært i en situasjon der jeg ringt rundt og ba tynt om å få utsette regninger, og to av stedene var det et blankt nei, de sendte direkte til inkasso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg driver å utsetter regninger. NetCom er skikkelig snille og har automaaatisk regningsutsettelsefunksjon på telefonen sin. Kult. Skal ringe banken på mandag og høre om jeg får utsatt lånet en måned, det må da gå an? Fellesutgiftene på leiligheten er det verre med, er i en litt kinkig situasjon med de i styret ang. en forsikringssak, så jeg ser helst at jeg betaler punktlig der, så de ikke får noe på meg. :fnise: Huff, godt jeg er god til å fortelle meg selv at det ordner seg. Tenkte idag på alle de gangene tidligere i år hvor jeg også har vært stressa over penger, og at det alltid har ordna seg. Så det gjør det vel nå også. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du snakket om at du ikke har så mye mat, men har du ingredienser til bakeverk? Boller, brød, muffins vaffler etc? Nystekte vafler som dufter godt, gjerne utenfor en butikk (du har avtalt at det er iordenfor) i etterjobb-rushet kan jo fort føre med seg litt penger om du er en god selger.. Vaffelrøre koster jo ingenting (om du har ingrediensene) og man kan selge for 15-20 kroner per styk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du snakket om at du ikke har så mye mat, men har du ingredienser til bakeverk? Boller, brød, muffins vaffler etc? Nystekte vafler som dufter godt, gjerne utenfor en butikk (du har avtalt at det er iordenfor) i etterjobb-rushet kan jo fort føre med seg litt penger om du er en god selger.. Vaffelrøre koster jo ingenting (om du har ingrediensene) og man kan selge for 15-20 kroner per styk ;)

Samme bruker en gang til.. og om det ikke selger så godt, kan du sette ned prisen.. Jo billigere, jo flere vil kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...