Myrthel Skrevet 17. september 2011 #41 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg syntes nå det aller merkligste var at du (TS) gikk rundt og spiste noe INNE i en butikk. Det er noe av det første man lærer unger, nemlig at det ikke er lov å spise inne i butikken. Du kunne jo like gjerne blitt stoppet inne i butikken av en ansatt, for det er få butikker de godtar spising. Jeg har alltid kvitteringer i posene, hvis jeg går fra butikk til butikk. Ville aldri tatt ut en flaske, eller en gottepose av handleposen, og tatt dette "løst" inn i en ny butikk - for så å gå rundt og spise der inne. Nei, TS her har du handlet helt merkelig, og får heller ikke min sympati. Jeg sender heller stygge blikk til de som er frekke nok til å gomle rundt på ting inne i butikker. Gravid eller ikke. Jeg var også plaget av frykelig kvalme, men jeg gikk ikke rundt og spiste HELE tiden fordet. Er man så dårlig, får man heller holde seg hjemme - enn å klage på at regler følges i butikker.. Man kan ikke gjøre som man selv ønsker - selvom man er gravid. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #42 Del Skrevet 17. september 2011 Dere som sier at det ville vært god kundebehandling å latt henne slippe å betale godteriet igjen kan umulig jobbet i butikk?! Nei, dette er helt og fullt TS' feil, ingen andres. Det skal ikke så mye til for å ta med kvitteringen når du visste du skulle i den butikken etterpå. Eller så kunne du hatt posen i veska, eller kjøpt deg noe på den aktuelle butikken. Ærlig talt, jeg synes det er veldig barnslig å legge Gottebiten for hat for at kassadamen gjorde jobben sin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varpunen Skrevet 17. september 2011 #43 Del Skrevet 17. september 2011 jeg har også jobbet i butikk, og de få gangene jeg har sett noen som har gomlet på noe, så pleier de å legge emballasjen på kassabåndet... altså, det er en vare de har tenkt å kjøpe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 17. september 2011 #44 Del Skrevet 17. september 2011 Godterier for 700 kr? Unnskyld meg, men hva er det for et kosthold når man er gravid?? Stakkars barn! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 17. september 2011 #45 Del Skrevet 17. september 2011 Godterier for 700 kr? Unnskyld meg, men hva er det for et kosthold når man er gravid?? Stakkars barn! ja, ikke sant. det var jo noen brett med brus også inkludert i den prisen, men likevel da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #46 Del Skrevet 17. september 2011 Godterier for 700 kr? Unnskyld meg, men hva er det for et kosthold når man er gravid?? Stakkars barn! Haha. Ja det kan du lure på! Nei, jeg spiser faktisk veldig lite godteri. Jeg liker å ha det fremme når jeg får besøk o.l. Jeg får faktisk kjeft av venner når de kommer på besøk; "har du ikke spist det opp enda??" Mesteparten kommer av drikken, som er noen øl, brus og iste. Jeg drikker heller ikke mye brus, men når man har besøk igjen, så er det veldig lettvint å kunne by på enkeltbokser enn at folk må dele på store flasker. Vurderte å ikke svare siden du formulerer deg så utrolig korttenkt og usaklig, som du også gjør tidligere i tråden her, men følte jeg måtte gi svar på tiltale. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #47 Del Skrevet 17. september 2011 TS, du argumenterer som en 14-åring. Å spørre andre om de husker å ta kvittering eller om de aldri har hatt med seg en vannflaske inn i butikken har da absolutt ingen ting med saken din å gjøre? Selv om flere gjør samme tabben så gjør det faktisk ikke din tabbe noe bedre. Og du: damen bak disken jobber ikke bare med kundeservice. Hun er også ansatt for å ta seg av salget i butikken, og å passe på at varene blir betalt for. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 17. september 2011 #48 Del Skrevet 17. september 2011 Som andre sier: Dette er din feil, og bare din feil. Å skylde på damen i butikken blir for dumt. Tenk:; Hvis hver kunde kom inn og prøvde å svindle 17 kroner, så blir det en god del penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green Lady Skrevet 17. september 2011 #49 Del Skrevet 17. september 2011 TS, det er jo du som er firkantet i denne saken, som ikke evner å se at damen kun gjorde sin jobb. Kundeservice handler ikke alltid om å smøre kunder. Jeg synes hun gjorde alt riktig, og at du bare kan skylde på egen dumhet. Og som du sier, det var bare 17 kr. Hvorfor lage et så stort oppstyr av det? Du klarer verken å ta med kvittering, gi beskjed til personalet før du går inn i butikken eller lese skiltet om medbringelse av mat, og fremdeles påstår det er kassadamen sin feil...?? Hvor er logikken? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 18. september 2011 #50 Del Skrevet 18. september 2011 Jeg pleier å legge kvitteringer i posene som jeg har handler i, itilfelle jeg kommer i uføre ... Tar jeg med meg noe inn i en butikk, legger jeg det i veska eller lomma med kvittering, eller jeg sier ifra før jeg går inn. Egentlig skjønner jeg deg, for hun burde jeg trodd på deg. Hvorfor skal du lyve om 17 kr når du betaler 700 kr liksom? Hva er det for noe? Men hun gjorde jo bare jobben sin, så jeg ville iallfall vært føre var neste gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rrakel Skrevet 18. september 2011 #51 Del Skrevet 18. september 2011 Dette synes jeg høres veldig ubetenksomt ut fra din side. Greit - butikken hadde ikke tapt no særlig på å legge seg flat, men ettersom nasking er et alvorlig butikkproblem så ser jeg det faktisk litt fra deres side også og skjønner at de må slå hardt ned på dette. Å gå inn i en butikk med en vare tilsvarende noe som befinner seg i butikken synes jeg er rart. Dersom jeg er innom flere matbutikker på samme handlerunde passer jeg på å ha med kvitteringen, samt si ifra i døren når jeg går inn - enklest for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
digitalw Skrevet 18. september 2011 #52 Del Skrevet 18. september 2011 Du får ingen sympati fra meg heller. Så rotete er ikke en lommebok, og er den det så rydder man i den. Jeg tar alltid vare på kvitteringer, uansett om jeg skal til innom flere butikker når jeg er ute og handler. Så dårlig kan du umulig ha vært, og du kan umulig være avhengig av godteri eller snacks for å ikke bli kvalm, hva med frukt? Hvis du hadde kjøpt en banan, eple ol. så hadde du sluppet å betale de 17 kronene. Jeg skjønner gottebiten, 17 kroner er litt det, og la oss gå utifra at de mister ca 20 kroner i timen på folk som stjeler, så er det ca 200-300 iløpet av en arbeidsdag. Jeg er litt usikker, men de er oppe hver eneste dag, mandag-søndag, er du klar over hvor mye de taper på det, iløpet av et helt år? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
somla Skrevet 19. september 2011 #53 Del Skrevet 19. september 2011 en går ikke å spise i butikk,du kunne vel ha satt deg i bilen og spist opp den posen før du gikk inn i butikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #54 Del Skrevet 19. september 2011 Tror jaggu jeg tar meg en tur på Gottebiten og handler litt i helga, jeg! Høres ut som et ryddig og seriøst sted. Takk for tipset! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 19. september 2011 #55 Del Skrevet 19. september 2011 Du har selv jobbet i butikk, sier du? Jeg også. Dagligvare. Og der var det nulltoleranse, og nasking ble automatisk politianmeldt, uansett hvor lite beløp det dreide seg om. Synes du slapp billig fra det, jeg. Men greit, jeg skal gjerne boikotte den der godissjappa di, jeg. Den ligger for langt unna min nordlige svenskehandel, og jeg inntar ikke brus og godis heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #56 Del Skrevet 20. september 2011 Det samme skjedde med oss. Hadde et brett med cola under vogna (fra matbutikken) med inn på Gottebiten, og min vimsete samboer hadde glemt kvitteringa. Da fikk vi beskjed om at dersom vi ikke hadde kvittering måtte vi betale. Det ble til at jeg måtte gå tilbake til matbutikken, til riktig kasse og få skrevet ut kvitteringen på nytt. De sjekka kvitteringa og da var det greit. Null stress, tok 5 min, og det var jo vi som hadde tabba oss ut. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #57 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg visste jo ikke at de solgte akkurat samme vare. Da hadde jeg antageligvis gjort det. Hvordan kan man vite det? Hvor mange ganger har ikke du gått i butikken med drikkeflasker fra andre butikker i veska uten engang å tenke over det? Jeg kunne ha puttet den i veska, det gjorde jeg ikke. Det så ut som hun var i ferd med å overse posen, da påpekte jeg den og sa at den var fra en annen butikk. Det var da hun ville ha betaling for den. Man blir altså straffet for å være ærlig. Man blir faktisk anklaget for tyveri og løgn. Hadde det vært noe av større verdi hadde jeg vært enig med deg, men det er det faktum at det var 17 kr av 700 i en butikk jeg har vært trofast mot i mange år og lagt igjen masse penger i. Du svarte forresten ikke på spørsmålet mitt, så jeg antar du også kan være slurvete med kvitteringen på mindre varer? Dette kan man ikke vite. Men nettopp derfor tar du med deg kvitteringen fra forrige butikk!!!! Jeez 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #58 Del Skrevet 20. september 2011 Hun forsikret seg bare om at hun fikk tatt betalt for alle varer, og når dere ikke har tatt visse forhåndsregler, så må dere nesten regne med. Så ja, hun gjorde en god jobb. Du vet kanskje ikke dette TS, men det finner muldvarper i butikker som har som eneste jobb å stjele/lure betjeningen. Disse muldvarpene er satt ut av butikksjefene for å sjekke at betjeningen gjør den jobben de er satt til å gjøre. Dersom den ansatte mislykkes i å gjøre jobben sin kan han/hun miste jobben! Hadde du likt å vite at en ansatt i en butikk mistet jobben fordi hun trodde på at du hadde kjøpt en vare i en annen butikk? Hvis en kontrollør hadde stått ved siden av deg da, kunne den butikkansatte fått tyn. Staten sender jevnlig ut kontrollører for å sjekke om man sjekker legitimasjon. Tenk om man skulle tro alle som kom uten leg og sa: "jeg lover, jeg er over atten assa"! Har jobbet i butikk i 7 år, og du hadde ikke fått tatt med deg maissnacksen ut fra min butikk uten å betale først! MEN, jeg hadde nok sjekket overvåkningsvideoen om det hadde vært tid til det. Dersom denne viste at du kom inn med snacksen, så hadde saken vært en annen. Lykke til videre i livet'a! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #59 Del Skrevet 20. september 2011 Vi la det vi kjøpte på Maxi i bilen, utenom en liten pose med noe mais-snacks som vi skulle kose oss med når vi plukket godteri. Jeg sa ifra til dama bak disken at: her har jeg en pose med noe mais-snacks, men den er fra Maxi, så den er allerede betalt. Hvorpå hun mener at siden de da har samme typen, så er det jo ikke sikkert jeg snakker sant, og må betale for posen der også, siden jeg ikke hadde kvitteringen (min store svakhet. Får nioa av masse kvitteringer. Blir jo så mye rot!). Den kom på 17 kr. Kødder du? Uten kvittering må du da forstå at måtte betale de 17 kronene... Aner du hvor oppgitt de i kassen sikkert blir av fjotter som tror de kan ture frem uten kvittering...? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^KinderMaxi^ Skrevet 20. september 2011 #60 Del Skrevet 20. september 2011 Du tar ikke vare på kvitteringer fordi det lager så mye rot?? Da har du deg selv og takke spør du meg... Helt enig. Jeg passer på å ALDRI gjøre den feilen der. Kanskje det var en greit lekse som også ikke kostet deg mer enn 17kr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå