chr1989 Skrevet 16. september 2011 #1 Del Skrevet 16. september 2011 I dag dro kjæresten og jeg til Sverige for å handle litt. Vi tok vår vanlige runde, først mat på Maxi, så godis og brus på Gottebiten. Vi la det vi kjøpte på Maxi i bilen, utenom en liten pose med noe mais-snacks som vi skulle kose oss med når vi plukket godteri. Vi plukket det vi skulle og tok med noen brett med brus, som til sammen kom på rundt 700 kr, da vi kom til kassen. Jeg sa ifra til dama bak disken at: her har jeg en pose med noe mais-snacks, men den er fra Maxi, så den er allerede betalt. Hvorpå hun mener at siden de da har samme typen, så er det jo ikke sikkert jeg snakker sant, og må betale for posen der også, siden jeg ikke hadde kvitteringen (min store svakhet. Får nioa av masse kvitteringer. Blir jo så mye rot!). Den kom på 17 kr. Jeg som da hadde varer for 700 kr, måtte betale for en pose med mais for 17 kr som jeg allerede hadde betalt for. Moro. Det verste er vel å bli anklaget for løgn og forsøk på tyveri for 17 kr når man handler for 700! Skulle jo egentlig bare gått fra alt og sagt at vi ikke skulle ha noe, er jo brus og godteri andre steder også. Men de får nyte de siste pengene jeg noen gang la igjen der for å si det sånn. 17 deilige kroner i ren profitt! Håper det er verdt det! Litt sinna…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 16. september 2011 #2 Del Skrevet 16. september 2011 Ja, skjønner at det er irriterende, men folk kan være utrolig frekke, så skjønner dama på Gottebiten også. Du burde nok ha sagt i fra i det du kom inn i butikken om maissnacksen. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 16. september 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 16. september 2011 Skjønner greia om jeg hadde kjøpt mindre der, og jeg på en eller annen måte hadde tjent på det, men 17 kr av 700 blir latterlig å tro noen prøve å lure unna. Har selv jobbet på esso og vet det finnes frekke folk. Men i liknende situasjoner har jeg valgt å tro dem. Om de feks mente de tok med den brusen inn i butikken, fordi i de fleste tilfeller er det sånn, og da er det verre å miste faste kunder over ei brusflaske en eller annen slipper unna med å betale 20 spenn... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 Populært innlegg #4 Del Skrevet 16. september 2011 ...nå er det jo strengt tatt du som har tabbet deg ut i denne situasjonen, ved å ikke ta kvittering eller å si fra med en gang du kom inn i butikken. Hun gjorde bare jobben sin - som er det den er uansett hvor logisk DU synes det høres ut. Jeg er enig i at det kanskje var litt vel firkanta, men å legge ansvaret over på henne blir bare alt for dumt. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady in blue Skrevet 16. september 2011 #5 Del Skrevet 16. september 2011 ...nå er det jo strengt tatt du som har tabbet deg ut i denne situasjonen, ved å ikke ta kvittering eller å si fra med en gang du kom inn i butikken. Hun gjorde bare jobben sin - som er det den er uansett hvor logisk DU synes det høres ut. Jeg er enig i at det kanskje var litt vel firkanta, men å legge ansvaret over på henne blir bare alt for dumt. Akkurat det jeg hadde tenkt å skrive. Jeg er enig i at det var litt firkanta og at det hadde vært hyggelig om de lot tvilen komme deg til gode. Men samtidig så er det neppe veldig enkelt å holde oversikt over mange kunder og mange varer, så jeg forstår at noen vil velge å kreve betaling likevel. Derfor tar jeg ikke med meg inn sånt åpenlyst inn i en butikk som kan selge samme type vare. Men du kunne jo selvsagt nektet og krevd at de beviste at du hadde stjålet den, men så er jo ikke det heller verdt styret for 17 kr. Så jeg ville nok bare tatt tabben på min kappe og tenkt at det var en lekse lært til en annen gang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #6 Del Skrevet 16. september 2011 Det er skilt ved inngangen til Gottebiten der det står at man må ha med kvittering på medbrakte varer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #7 Del Skrevet 16. september 2011 Jeg synes det i det hele tatt er merkelig at du tar med deg den inn dit etter at dere har lagt fra dere de andre matvarene i bilen. Du har ikke med kvitering eller sier ifra før du kommer inn, du tok den bevisst med inn for å spise blandt løsgodt. Nei, jeg synes ikke noe synd på deg. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg synes det i det hele tatt er merkelig at du tar med deg den inn dit etter at dere har lagt fra dere de andre matvarene i bilen. Du har ikke med kvitering eller sier ifra før du kommer inn, du tok den bevisst med inn for å spise blandt løsgodt. Nei, jeg synes ikke noe synd på deg. Jeg er gravid i første trimester, så om jeg ikke småspiser hele tiden må jeg spy. Derfor gjorde jeg det. Hva hadde egentlig en kvittering å si? Den "opprinnelige" posen kunne vært i bilen med de andre varene mens jeg hadde plukket en ny. Vil man lure til seg en pose med mais tror jeg ikke det er så fryktelig vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 17. september 2011 ...nå er det jo strengt tatt du som har tabbet deg ut i denne situasjonen, ved å ikke ta kvittering eller å si fra med en gang du kom inn i butikken. Hun gjorde bare jobben sin - som er det den er uansett hvor logisk DU synes det høres ut. Jeg er enig i at det kanskje var litt vel firkanta, men å legge ansvaret over på henne blir bare alt for dumt. Det blir jo ikke for dumt. Jobben hennes er kundebehandler, og representere butikken sin på best mulig vis. Da analyserer man situasjonen for å gi best mulig utfall. Situasjonen tilsa at jeg som viste frem posen og handlet for såpass mye, ikke hadde noen intensjoner om å lure dem for 17 kr, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 17. september 2011 Det er skilt ved inngangen til Gottebiten der det står at man må ha med kvittering på medbrakte varer. Den så ikke vi, men om jeg hadde hatt en kvittering på den enkelte posen, hva ville vært deres forsikring om at den posen på kvitteringen var den jeg hadde der, om de hadde samme varer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #11 Del Skrevet 17. september 2011 Den så ikke vi, men om jeg hadde hatt en kvittering på den enkelte posen, hva ville vært deres forsikring om at den posen på kvitteringen var den jeg hadde der, om de hadde samme varer? Hvis kvitteringen viste at du hadde kjøpt en pose maissnacks en halvtime tidligere på matbutikken, så ville sannsynligheten vært mindre for at du hadde lagt den du allerede hadde kjøpt i bilen, for så å hente deg enda en til 17 kr i godtebutikken. Du hadde heller brukt den på brus eller noe annet av litt verdi. Dermed ville forklaringen din vært litt mer troverdig i kassa.. Men for all del, firkantet ja! Tror de har mye problemer med svinn i den butikken, er sannsynligvis derfor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 17. september 2011 Hvis kvitteringen viste at du hadde kjøpt en pose maissnacks en halvtime tidligere på matbutikken, så ville sannsynligheten vært mindre for at du hadde lagt den du allerede hadde kjøpt i bilen, for så å hente deg enda en til 17 kr i godtebutikken. Du hadde heller brukt den på brus eller noe annet av litt verdi. Dermed ville forklaringen din vært litt mer troverdig i kassa.. Men for all del, firkantet ja! Tror de har mye problemer med svinn i den butikken, er sannsynligvis derfor. Det skjønner jeg, ser jo til stadighet folk som spiser mens de plukker. Så ser den med svinn! Men jeg tror også de har beregnet det i prisen på smågodt... (det vet jeg jo ikke, men det ville vært sannynlig) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. september 2011 #13 Del Skrevet 17. september 2011 Du tar ikke vare på kvitteringer fordi det lager så mye rot?? Da har du deg selv og takke spør du meg... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 17. september 2011 #14 Del Skrevet 17. september 2011 Det høres utrolig teit ut. Av deg, vel og merke. Du tar da virkelig ikke en pose med deg fra en annen butikk, for å spise der, uten å ha kvittering eller si ifra når du går inn?!?!?!?!?! Og det er virkelig ikke noe unnskyldning at du er gravid og spiser hele tiden. Enkelte er mer korttenkt enn andre. Og dama i kassa jorde bare en god jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 17. september 2011 Du tar ikke vare på kvitteringer fordi det lager så mye rot?? Da har du deg selv og takke spør du meg... Tar du vare på kvitteringene dine etter alt (utenom kvalme "medisinen") er lagt i bilen og er som det skal? Blir ikke lommeboka di veldig full av masse kvitteringer som du ikke har bruk for da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #16 Del Skrevet 17. september 2011 Tar du vare på kvitteringene dine etter alt (utenom kvalme "medisinen") er lagt i bilen og er som det skal? Blir ikke lommeboka di veldig full av masse kvitteringer som du ikke har bruk for da? Du kunne vel tatt vare på den ene kvitteringen når du visste at du skulle inn på en annen butikk som solgte det samme? Evt sagt fra i kassen på vei inn. Dette er helt og holdent din egen feil. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridiana Skrevet 17. september 2011 #17 Del Skrevet 17. september 2011 Dette er din feil. Har man ikke kvittering for varer man tar med seg inn i butikken, må man nok regne med at butikken ikke skjønner at du har handlet varen et annet sted. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #18 Del Skrevet 17. september 2011 Du kunne vel tatt vare på den ene kvitteringen når du visste at du skulle inn på en annen butikk som solgte det samme? Evt sagt fra i kassen på vei inn. Dette er helt og holdent din egen feil. Jeg visste jo ikke at de solgte akkurat samme vare. Da hadde jeg antageligvis gjort det. Hvordan kan man vite det? Hvor mange ganger har ikke du gått i butikken med drikkeflasker fra andre butikker i veska uten engang å tenke over det? Jeg kunne ha puttet den i veska, det gjorde jeg ikke. Det så ut som hun var i ferd med å overse posen, da påpekte jeg den og sa at den var fra en annen butikk. Det var da hun ville ha betaling for den. Man blir altså straffet for å være ærlig. Man blir faktisk anklaget for tyveri og løgn. Hadde det vært noe av større verdi hadde jeg vært enig med deg, men det er det faktum at det var 17 kr av 700 i en butikk jeg har vært trofast mot i mange år og lagt igjen masse penger i. Du svarte forresten ikke på spørsmålet mitt, så jeg antar du også kan være slurvete med kvitteringen på mindre varer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 17. september 2011 Dette er din feil. Har man ikke kvittering for varer man tar med seg inn i butikken, må man nok regne med at butikken ikke skjønner at du har handlet varen et annet sted. Jeg hadde vært enig med deg hadde jeg ikke påpekt posen da hun så ut til å overse den, og det var snakk om 17 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #20 Del Skrevet 17. september 2011 Det høres utrolig teit ut. Av deg, vel og merke. Du tar da virkelig ikke en pose med deg fra en annen butikk, for å spise der, uten å ha kvittering eller si ifra når du går inn?!?!?!?!?! Og det er virkelig ikke noe unnskyldning at du er gravid og spiser hele tiden. Enkelte er mer korttenkt enn andre. Og dama i kassa jorde bare en god jobb. Er det en god jobb å anklage en god kunde for løgn og tyveri over 17 kr? Har du aldri flasker fra andre butikker i vesken når du er og handler? Har du kvitteringen fra dem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå