Gjest Impreza Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Jeg er nemlig veldig forkjølet nå og kunne tenkt meg å dra på spinning i dag. Men kanskje ikke det er så lurt? Har trent tre dager denne uka, men har spist så mye usunt så får så dårlig samvittighet hvis jeg ikke trener i dag :/ Evt. kunne jeg jo ventet til søndag for å se om jeg er i bedre form, men jeg vet ikke enda om jeg får tid den dagen..
Gjest nupp Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 (endret) har du feber? jeg blir alltid verre av å trene hvis det er de første dagene. Endret 16. september 2011 av nupp
Gjest Impreza Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Har ikke feber nei, men forkjølelsen har blitt mye verre det siste døgnet
Wiggins Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 Har ikke feber nei, men forkjølelsen har blitt mye verre det siste døgnet Er du syk og kjenner deg slapp i kroppen og/eller vondt i hodet, så er det kroppens måte å si i fra om at den trenger energien til å nedkjempe infeksjonen, du skal ikke bruke den på andre ting. Generelt bidrar det å trene mens man er syk til at sykdomsforløpet forlenges. Er du en idrettsutøver som står foran en viktig konkurranse og ikke skal noe etterpå så er det ikke noe i veien for å presse seg selv om man er syk, siden man uansett skal ta det med ro etterpå. Du derimot, som jeg antar er mosjonist, bør ta det med ro. Dermed blir du raskere frisk, og kan netto trene mer enn om du presser deg nå mens du er syk. For ikke å snakke om at du kan smitte andre folk på treningsstudioet.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Jeg vil si at så lenge du ikke er helt elendig, så går det bra. Jeg blir sjeldent syk, men ble syk i 2009, og det var ille nok, men jeg er for rastløs. Min form for trening er å gå, i raskt tempo, jeg kan ikke jogge/løpe pga. beinhinnebetennelse, og treningsstudioer trenger jeg ikke, moder natur er alt jeg trenger. På vinterstid har jeg alt fra snømåking til ergometersykkel på treningsrommet mitt, det er alt jeg trenger. :D Jeg ble ikke noe verre av det, og jeg følte at ved å bevege på meg, få frisk luft, så ble det bedre.
Supraspinatus Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Dersom du skal delta i konkurranse og således ikke har tid til å utsette treningen og det ikke gjør noe å forlenge sykdomsforløpet så bør du vite at du må under ingen omstendigheter trene med feber! Da risikerer du svikt i hjertefunksjonen. Og det vil du IKKE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå