Solbærpiken Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Jeg har fått resept på Pergotime for å forsøke å gi meg kunstig eggløsning. Nå er jeg en av dem som leser pakningsvedlegget på medisiner jeg skal ta, og må er jeg litt engstlig. Det virker som det er ganske mange bivirkninger som er svært vanlig, og da lurer jeg på hva dere der ute har av erfaringer? Litt kvalme og svimmelhet må man jo uansett regne med når man ønsker å bli gravid, men...
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Jeg ble svimmel og litt hissig. Kan ikke huske at det var noe annet. Men jeg husker jeg ble informert at man kunne få se et grønnskjer når man så mot lyset. Men opplevde ikke jeg. Men hvis du leser på p-piller så står det mye skummelt der også. Det er sånn med de fleste medisiner, og spesielt hormoner. Det er for å forsikre seg de lister opp alt man kan få.
nummer 2 Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Jeg fikk litt 'blurry' syn innimellom. Også hodepine. Nå har jeg akkurat hatt el- og det kjente jeg mildt sagt godt !! Smerte eller ei- det føles godt, fordi jeg vet at de virker når bivirkningene kommer:)
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 Jeg fikk litt 'blurry' syn innimellom. Også hodepine. Nå har jeg akkurat hatt el- og det kjente jeg mildt sagt godt !! Smerte eller ei- det føles godt, fordi jeg vet at de virker når bivirkningene kommer:) Dette med blurry syn og blodpropp skremmer meg litt. Jeg vet jo at det smørja står lista opp masse bivirkninger på medisiner, men her sto det at noen av de var svært vanlig (1av10), og da er jo sjansen stor. Kreft ol er også skummelt, men det kjenner man jo til at er en risiko når man"tukler" med hormoner... Jeg håper jeg bare får de posetive "bivirkningene" av pillene - nemlig eggløsning++ PS: mannen min har enda ikke tatt sædprøve, selv om gynekologen min har gitt beskjed om det. Det er først og fremst fordi stedet han er henvist til er så langt unna, men også fordi vi fant "feil" hos meg så mener han det ikke kan være nødvendig. Hvor stor er sjansen for at det kan være noe galt med han å? Det er jo dumt å ta piller for å få eggløsning hvis sæden ikke funker
Athene Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 Vel, gynekologen min mente at man hadde funnet feilen hos meg, og at det derfor ikke nødvendig å teste mannen. Etter syv pergokurer som herjet med kroppen min tok vi sædtest på eget initiativ, konklusjonen ble at kvaliteten var så dårlig at vi neppe kan bli gravide på egen hånd. Så få mannen testet så fort som mulig, helst før du setter i gang med pergo. 10-30% av alle menn har redusert sædkalitet i større eller mindre grad, så sannsynligheten for at det er feil hos begge er ikke så forsvinnende liten. Når det gjelder bivirkninger var de første to rundene med pergo værst, deretter ble kroppen min vant til hormonene. De bivirkningene som plaget meg mest var hetetokter, søvnproblemer og hodepine. Risikoen for varige men av hormonene er marginal, dersom du ikke får eggløsning på egenhånd er pergo eneste muligheten for dere akkurat nå. Neste alternativ er prøverør, og da får du hormoner som virkelig gjør en del med kroppen.
nummer 2 Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Bivirkningene vRte i 3-5 dager. Ikke merket noe mer til det etterpå. Eneste jeg merker nå, er stikkinger og murringer. Min gy sendte heller ikke samboer på testing sist. Gy fant ut at jeg hadde pco, så da var det egentlig like greit å prøve en runde med pergo før himmel og jord ble satt i sving:) Det funket den måneden, så han behøvde ikke testing. NÅ, 4 år etter angrer jeg litt på det.
Gjest Nuppa_ Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 (endret) Jeg var i dårlig humør og fikk hetetokter, men det var jo absolutt verdt det. Første kuren jeg tok fikk jeg ikke bivitkninger i det hele tatt. Endret 18. september 2011 av Nuppa_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå