Gå til innhold

Ulydig sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt irritert på sofaen min for tida. Ikke tale om at den gidder å holde seg på plass der jeg setter den. Pga stuas planløsning så passer det best at sofaen står foran et vindu. Og der henger gardinene... Jeg tror sofaen har falt for de gardinene, for den presser seg stadig inntil dem. Og det liker ikke jeg. Har jo ikke lyst til å ha huset fullt av sofardiner etter hvert.

Så, hva gjør jeg for å hindre nærkontakt mellom sofaen og gardinene? Sofaen har fått klar beskjed om å holde seg 15-20 cm unna gardinene, men neida. Har mest lyst til å sette dobbeltsidig teip under sofabeina for å holde den på plassen sin, men gulvet har lagt ned veto mot denslags.

Hvis noen har et smart råd mot en ulydig, vandrende sofa som ikke kjenner plassen sin så blir jeg veldig takknemlig. (Mulig sofaen min blir sur på deg, men det må du nesten bare leve med)

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett noen treklosser mellom sofaen og veggen.

Ah, herregud! Så enkelt, og så genialt! Det burde jeg jo ha klart å tenke ut selv. :flau:

Men tusen takk! Treklosser skal anskaffes!

Skrevet

Evt kan du stille deg helt opptil sofaen, sette deg forsiktig ned og sitte heeelt stille i sofaen, da burde den bli stående :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk TS!! Jeg ser absolutt problemet, og min far hadde det samme (som ble løst med treklosser). Jeg takker fordi jeg syns det var helt herlig hvordan du fremstilte problemet med hus fullt av sofaliner. Måtte trekke på smilebåndene da og det er noe jeg ikke gjør altfor ofte om dagen.

• Liker 2
Skrevet

:skratte:

*veldig lite konstruktivt svar fra meg, men du fikk et pluss for stilen i fremstillingen av problemet*

Treklossløsningen høres forøvrig smart ut. Den skal jeg ha i minnet i fall jeg noensinne blir utsatt for "vandrende sofa" syndromet.

Gjest Consensio
Skrevet

Et teppe som er sklisikkert fungerer også :)

Skrevet (endret)

Vinkelfeste gjør underverker...

Samt å bytte ut gardinene med noe mer funksjonelt. Slik som persienner.

Endret av MorAase
Skrevet

Haha, sofardiner...

Jeg tenkte å foreslå "sletreduk" (slingreduk?) under føttene som er en sånn gummigaktig nettingduk som de har i båter for at ting ikke skal skli rundt omkring.

Skrevet

Muligens kunne det også virket med en oppklippet variant av sånne"gummiteppeunderlagsmatter"under sofabeina. I allfall hvis den vandrende sofaen har litt solide bein. Følg linken for å se hva jeg mener, siden forklaringen ble mildest talt elendig.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingene dere!

Tusen takk TS!! Jeg ser absolutt problemet, og min far hadde det samme (som ble løst med treklosser). Jeg takker fordi jeg syns det var helt herlig hvordan du fremstilte problemet med hus fullt av sofaliner. Måtte trekke på smilebåndene da og det er noe jeg ikke gjør altfor ofte om dagen.

Så fint at jeg fikk deg til å smile! :klemmer:

Når det gjelder den ulydige sofaen så skjelver den i trekket sitt nå. Treklosser OG små biter av antisklimatter er på vei, så nå skal den få se hvem som er sjef her i huset. :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...