AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Jeg og samboeren skal kjøpe oss speilreflekskamera. Har kikka litt på netonnet, og det står nå mellom: http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks-pakke/canon-eos550deoskit1/143675.4957/ og http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks/speilrefleks-med-objektiv/nikon-d510018-55vr/152699.3296/ Altså Canon Eos 550D og Nikon D5100.. Noen tips til hvilket av de som er best. Vi er nybegynnere, men kommer nok til å ta en del bilder etterhvert!
Gjest Consensio Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Gå i en butikk, kjenn på kameraet, finn ut hva som passer dere. Canon-frelste vil si Canon, Nikon-frelste vil si Nikon. Selv mener jeg at begge lager gode kameraer, det går rett og slett på hva man selv føler, og selvfølgelig hva kameraet har å tilby/hva du er ute etter i et kamera. Personlig føler jeg at Canon blir for lett i min hånd, så jeg gikk for Nikon.
Gjest Consensio Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Må bare tilføye - dere trenger ikke å måtte kjøpe kameraet i butikken, bare få kjenne på det. Så kan dere heller gå hjem etterpå og bestille fra den butikken dere måtte ønske
Zzyzx Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 Det finnes ikke "best" i disse prisklassene og for en nybegynner. Begge kameraene vil levere en helt ypperlig bildekvalitet, så lenge dere selv setter dere inn i hvordan det brukes skikkelig. For speilrefleks er ikke bare pek-og-skyt, da kan en like gjerne kjøpe kompaktkamera. Personlig ville jeg valgt Nikon fordi det er bedre å holde i.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Jeg gikk for Canon - for det passet perfekt i mine hender Nikon ble for stort og klumpete, og derfor vanskeligere å håndtere.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #6 Skrevet 16. september 2011 Faren er vel stor for at du og sambo vil synes kameraene kjennes ulike i deres hender, og at det blir enda vanskeligere å bestemme seg. Håper dere har "like" hender da!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #7 Skrevet 16. september 2011 Canon 550D er et fantastisk godt kamera, jeg er meget fornøyd :-)
Xana Skrevet 16. september 2011 #8 Skrevet 16. september 2011 Canon 550D er utrolig bra, vi bruker det masse her i huset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå