Gå til innhold

Spelrefleks: Canon eller Nikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren skal kjøpe oss speilreflekskamera. Har kikka litt på netonnet, og det står nå mellom:

http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks-pakke/canon-eos550deoskit1/143675.4957/

og

http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks/speilrefleks-med-objektiv/nikon-d510018-55vr/152699.3296/

Altså Canon Eos 550D og Nikon D5100..

Noen tips til hvilket av de som er best. Vi er nybegynnere, men kommer nok til å ta en del bilder etterhvert!

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Gå i en butikk, kjenn på kameraet, finn ut hva som passer dere.

Canon-frelste vil si Canon, Nikon-frelste vil si Nikon.

Selv mener jeg at begge lager gode kameraer, det går rett og slett på hva man selv føler, og selvfølgelig hva kameraet har å tilby/hva du er ute etter i et kamera.

Personlig føler jeg at Canon blir for lett i min hånd, så jeg gikk for Nikon.

Gjest Consensio
Skrevet

Må bare tilføye - dere trenger ikke å måtte kjøpe kameraet i butikken, bare få kjenne på det. Så kan dere heller gå hjem etterpå og bestille fra den butikken dere måtte ønske ;)

Skrevet

Det finnes ikke "best" i disse prisklassene og for en nybegynner. Begge kameraene vil levere en helt ypperlig bildekvalitet, så lenge dere selv setter dere inn i hvordan det brukes skikkelig. For speilrefleks er ikke bare pek-og-skyt, da kan en like gjerne kjøpe kompaktkamera.

Personlig ville jeg valgt Nikon fordi det er bedre å holde i.

Skrevet

Jeg gikk for Canon - for det passet perfekt i mine hender :) Nikon ble for stort og klumpete, og derfor vanskeligere å håndtere.

Skrevet

Faren er vel stor for at du og sambo vil synes kameraene kjennes ulike i deres hender, og at det blir enda vanskeligere å bestemme seg. Håper dere har "like" hender da! :)

Skrevet

Canon 550D er et fantastisk godt kamera, jeg er meget fornøyd :-)

Skrevet

Canon 550D er utrolig bra, vi bruker det masse her i huset :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...