Gjest Oda Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 I går knep jeg datteren min for å stjele en femhunrelapp fra veska mi. Jeg ble mildt sagt forbannet. Som straff sendte jeg henne til sengs selv om det var tidlig på formiddagen. Jeg har ganske dårlig samvittighet nå. På en måte vil hun kankje ikke stjele en gang til. Men jeg overreagerte kanskje litt for mye.
lille-lure Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 sende henne til sengs?? Ville nok heller ha inndratt et eller annet av verdi for henne. så fkk hun smake sin egen medisin 1
Gjest Consensio Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Hvor gammel er hun? Syns ikke noe om å sende noen til sengs tidlig på formiddagen. Hva med middag og slikt? Hva med å heller ta fra henne telefonen, ukepenger eller lignende for en liten periode? Og ikke minst, prate med henne. Sette seg ned, forklare hva du mener om det som har skjedd, la henne fortelle hvorfor hun gjorde det, spørre henne om hvorfor hun ikke heller spurte om å få penger osv 1
Gjest pysepusen Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 En type straff må hun jo få, men jeg synes ikke noe om å sende noen barn - uansett alder til sengs som straff. Men hun hadde angret på å ta så mye penger fra lommeboka mi for å si det sånn 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Å sende henne til sengs tidlig på formiddagen ser jeg ikke helt poenget i. Tuller du? Inndragning av goder og en skikkelig prat med klar beskjed om at det hun gjorde er langt over grensa derimot, det ville gitt mer mening.
Mooria Skrevet 16. september 2011 #6 Skrevet 16. september 2011 Hvor gammel er hun? Sånne ting skal selvfølgelig få konsekvenser, men det kommer jo litt an på alderen. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #7 Skrevet 16. september 2011 Jeg mener at man ikke skal bruke sengen som straff, rett og slett fordi den skal være en koselig plass å sove på. Derfor mener jeg at du heller burde valgt noe annet som straff, for eksempel å ta fra henne datatid, tvtid eller noe lignende. 2
Jannu Skrevet 16. september 2011 #9 Skrevet 16. september 2011 Vanskelig å svare når man ikke vet hvor gammel hun er, men jeg prøver. Å stjele 500 kr er jo ikke en filleting man bare kan feie under teppet, så jeg syns vel egentlig ikke du var for streng, men at du kanskje heller ga feil type straff. Hvordan du burde straffet henne istedet kommer jo så an på alder, men å inndra goder (mobil, tv, data osv) er en straff jeg syns er grei. For større mer selvstendige barn og ungdommer kan det være at de ikke får dra på den festen de skulle, eller gå på kino som egentlig var planlagt osv. Man må finne det som er valutta for ungene, sånn at det har noen hensikt. 2
Gjest Born 67 Skrevet 16. september 2011 #10 Skrevet 16. september 2011 Sengestraff hører hjemme tilbake til femtitallet. Hadde det vært min datter som hadde gjort dette, hadde jeg indratt lørdagsgodtet og lommepengene.
Gjest imli Skrevet 16. september 2011 #11 Skrevet 16. september 2011 Eg ville nok gitt ho ei anna straff - ei strengare ei Ville teki lommepengane/ukelønna hennar heilt til summen hadde nådd 500 kr eller noko... 5
MaxUflax Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 Nix lørdags goder, TV, PC/spill og andre aktiviteter, Dagen måtte avsluttes på rommet med donald blader .. og mat på kjøkkenet. thats it.. gjort dagen kjedelig og døll, for å ta en prat før legge tid å sette eksempler selvsagt. 1
Gjest gjest Skrevet 6. oktober 2011 #13 Skrevet 6. oktober 2011 Eg ville nok gitt ho ei anna straff - ei strengare ei Ville teki lommepengane/ukelønna hennar heilt til summen hadde nådd 500 kr eller noko... Til ukelønn når 500? Er ikke for å straffe langt frem i tid. Så sparsommelig som du er ser jeg heller ikke for meg at lommepenger til en slik sum kan bli spart opp det første året.
Gjest imli Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 Til ukelønn når 500? Er ikke for å straffe langt frem i tid. Så sparsommelig som du er ser jeg heller ikke for meg at lommepenger til en slik sum kan bli spart opp det første året. Tja, her inne er det visst vanleg å gje tenåringane fleire hundre kroner i veka, så eg trur ikkje det du. Til siste setning har eg ikkja anna kommentar enn Stå fram med nick framfor å drive å gnåle på den leksa der kvar gong det er snakk om pengebruk og ungar. 1
moncabang Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 Til ukelønn når 500? Er ikke for å straffe langt frem i tid. Så sparsommelig som du er ser jeg heller ikke for meg at lommepenger til en slik sum kan bli spart opp det første året. Så utrolig unødvendig kommentar! Skam deg! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå