Gå til innhold

Hårløse hunder og katter og allergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i familien har skaffet to hårløse katter og har fra før en nakenhund. Jeg er spesielt allergisk mot katter, men hun sier at de er allergivennlige. Legen har skrevet ut allergitabletter til meg, men jeg vet av erfaring at de ikke hjelper mot ekstreme forhold. Jeg skal være der i to uker og reiser med fly. Billettene er bestilt før hun fikk kattene.

Jeg er glad i dyr, men må jeg unngå å kose/ta på dyrene? De får ikke komme inn på gjesterommet, men jeg er redd jeg kan bli syk. Sist gang jeg var sammen med katt i noen dager ble jeg hyperallergisk og fikk hoste og lungebetennelse. Jeg er ikke sikker på at lungebetennelsen kom av allergien, men jeg ble veldig dårlig. Immunforsvaret ble helt ødelagt og reaksjonene var kvalme, tette bihuler, rennende øyne, nysing, hosting, kløe i halsen, hodepine. Det var ikke influensa og jeg ble bedre straks jeg var i kattefri sone, men hosten utviklet seg til lungebetennelse.

Kan jeg få refundert billettene hvis jeg blir syk og må avbryte oppholdet? Det er billigbilletter. Hvordan kan jeg unngå kattene i størst mulig grad? Det er et stort hus, men kattene er vant til å gå i alle rom.

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Hva er du allergisk mot? Selv om dyr er hårløse så har de fortsatt hud, flass, spytt osv som er det mange reagerer mest på.

Skrevet

Dersom det er spyttet og flasset og sånn du er allergisk mot hjelper det veldig om de vasker kattene en til to ganger i uka når du er der, siden de ikke har pels så henger ikke spytt og flass så godt fast om du skjønner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...