Gå til innhold

Ridning for voksne i Stavanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Visste ikke helt om jeg skulle plassere denne på hobby-forumet, men fant ut at den kanskje passer best her.

Jeg er i midten av 30-årene og har lyst å gjenoppta en gammel hobby, nemlig hestestell/ ridning. Jeg elsker dyr, og ønsker å holde meg i form. Jeg takler ikke treningssentre, og vet at hestestell og ridning er god form for trening. I min ungdomstid red/ stelte/ trente jeg hest i ca. 5 år. interessen og kunnskapene ligger i meg ennå, men er litt utav praksis. Har aldri likt typiske rideskoler/ baneridning, og trivdes best på hesteryggen i skog og mark.

Jeg har ikke råd eller tid til egen hest, og føler heller ikke for å melde meg på ridekurs med en haug med småjenter. Noen som vet om det finnes tilbud for voksne i Stavangerområdet? Helst rideturer i skog og mark.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har flere ganger sett voksne som rir på Tryggvi.

Fra hjemmesiden: Da har vi undervisning i ridehall/på ridebane 1 gang pr. mnd. og de 3 neste gangene rir vi på tur.

Etter min erfaring er det for det meste tur i skogen men er en stund siden jeg har vært der. Les mer på tryggvi.no

Skrevet

Takk for hjelpen! Det skal jeg sjekke ut! :)

Skrevet

Sandnes og Jæren, også kalt sjr er et sted. Så har du vikinghesten.no

Jeg er 37 år og har ridd begge steder, trives mye bedre på vikinghesten, selv om det er lang enklere kår der, sjr har ho tross alt skikkelig ridehall. Men jeg kan anbefale vikinghesten.

Skrevet

Sandnes og Jæren, også kalt sjr er et sted. Så har du vikinghesten.no

Jeg er 37 år og har ridd begge steder, trives mye bedre på vikinghesten, selv om det er lang enklere kår der, sjr har ho tross alt skikkelig ridehall. Men jeg kan anbefale vikinghesten.

Regner med at du mener vikinghest.no?

Har ridd der og trivdes absolutt ikke. Det var fordi jeg fikk inntrykk av at han som eier stedet gir faen i dyrene, selve ridinga var det ikke noe galt med men liker hestene på tryggvi bedre. Dette er selvsagt bare min mening og for meg er det viktig at dyrene har det bra. (Ikke bare hestene, kaninene også.)

Skrevet

Regner med at du mener vikinghest.no?

Har ridd der og trivdes absolutt ikke. Det var fordi jeg fikk inntrykk av at han som eier stedet gir faen i dyrene, selve ridinga var det ikke noe galt med men liker hestene på tryggvi bedre. Dette er selvsagt bare min mening og for meg er det viktig at dyrene har det bra. (Ikke bare hestene, kaninene også.)

Ja det var det jeg mente. Problemet mitt i forhold til tryggvi er at jeg veier 97 kg, og fikk beskjed av de at jeg måtte gå ned de to kg. Med tanke på at jeg ikke får det til. Ikke noe annet sted som driver med denne type hester har jeg fått den beskjeden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...