Gå til innhold

Hva er verst?


She_Leiva

  

12 stemmer

  1. 1. Hva er vondest?

    • Bli stukket av veps?
    • Bli brent av humle?
      0


Anbefalte innlegg

Hei.

Hva er egentlig verst av å bli stukket av veps eller brent av en humle? Jeg har forøvrig bare opplevd og bli stukket av veps, så jeg vet ikke hvordan det kjennes ut når man blir brent av en humle. Har fått inntrykk av at det er færre som blir brent av humler enn stukket av veps.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt som å brenne seg på stearinlys? Bare mindre vondt på en måte. Klødde litt :P

Ehh, høres sikkert litt dumt ut, men jeg tror faktisk jeg må prøve det snart? Blir litt smågal av å gå å være redd for humler, når jeg ikke vet hvordan det er og bli brent... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humler er jo bare søte! Tykke, små pelsdotter som flyr rundt :rodmer: Hihi! Ikke spesielt vondt å bli brent. Det svir i et område av 1x1 cm i en times tid eller noe. Vepsestikk er myyyyye verre! HATER veps!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Vepsestikk er ille : S Det klør, svir, blir hoven og gjør vondt lenge. Har brent meg / blir stukket av homle en gang, hadde ikke vondt i mer enn en dag.

Så, veps er verst synes jeg :P

Endret av Lebewesen93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke det minste redd humler lenger:) De er bare søte og koselige! :)

blei stukket av en veps på rumpa når jeg var 12 år, og det var bare helt siiiinnykt vondt! Kjentest ut som noen tok en kniv og raspa å vrei samtidig, for så å strø salt i såret etterpå:P Blei brent av humle bare noen dager etterpå, og jeg må helt ærlig si at jeg ikke kjente så mye av det.. :) Ikke så mye annet enn at det klødde litt etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd vepser og bier, hovedsakelig fordi jeg aldri har blitt stukket og dermed ikke vet hva det dreier seg om. Jeg har også nesten litt lyst å bli stukket en gang for å oppleve det, og dermed da kanskje bli mindre redd det. Som regel er egen fantasi verre enn virkeligheten. ;)

Tror ikke jeg har brent meg på humle heller, men de er jo bare søte. Minner det om brennenesle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var klart vondest å bli stukket av veps. Å bli brent av humle ble gradvis vondere en stund etterpå, men varte ikke så lenge likevel før det gikk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt brent av humle, så egentlig burde jeg ikke svart - men jeg holder en knapp på at veps er verst uansett :fnise: . Fikk et vepsestikk i nakken for et par år siden og det var ikke godt. Behandlet det forøvrig med nedkjøling (ispose) så etter noen timer var det faktisk nesten greit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd begge, og synes definitivt vepsestikk er verst! Megavondt, hovner opp, svir som et helvete i evigheter...urg...

Humler blir jo søte kosedyr sammelignet med hissige vepser!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

humler er søøøøte :rodmer: .. det er så lenge siden jeg har blitt brent at jeg ikke husker.. men tror stikk er verre. egentlig sier det seg selv? :)

Vel, humler stikker faktisk de og ;) Har bare blitt en greie at man sier humler brenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er redd vepser og bier, hovedsakelig fordi jeg aldri har blitt stukket og dermed ikke vet hva det dreier seg om. Jeg har også nesten litt lyst å bli stukket en gang for å oppleve det, og dermed da kanskje bli mindre redd det. Som regel er egen fantasi verre enn virkeligheten. ;)

Tror ikke jeg har brent meg på humle heller, men de er jo bare søte. Minner det om brennenesle?

Man kan sammenligne med å komme borti en brennesle ja. Jeg har aldri blitt stukket av veps, men er livredd veps og bier. Humler er jeg ikke redd for, synes de er søte, men er jo blitt brent og det svir bare litt etterpå som brennesle eller hvis du har fått en kokende vanndråpe på armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en kokende vanndråpe brenner det jo ikke med det samme. Det blir rødt og svir litt, er vanskelig å sammenligne med man merker ikke at man blir brent av en humle, det svir bare litt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...