Gjest Kane Skrevet 1. desember 2003 #1 Skrevet 1. desember 2003 Kan dette stemme - er vi kvinner til tider vanskelig å forstå og leve med? Eller er det bare en måte å unnskylde seg på når man ikke orker høre etter? Her er listen ; "GREIT" Dette er et ord kvinner bruker for å få slutt på en krangel, når de føler de har rett og det er på tide du holder kjeft. Bruk aldri "greit" for å beskrive hvordan en kvinne ser ut, det vi bare få deg inn i en ny krangel... "FEM MINUTTER" Dette kan du anse til en halvtime. Det er sammenlignbart med de fem minutter din fotballkamp for eksempel tar når du blir bedt om å ta ut søpla.. "INGENTING" Dette betyr at det er "noe" og at du bør holde deg på tå hev.. "Ingenting" brukes vanligvis til å beskrive følelsen en kvinne har når hun egentlig ønsker å spikre deg til veggen. "Ingenting" antyder ofte en krangel som vil vare i "fem minutter" og ende med ordet "greit" "GJØR SOM DU VIL" (vanligvis med hevet øyebryn) Dette er en reel utfordring til deg som mann, det betyr at hun sier "jeg gir opp" eller "gjør hva faen du vil" eller " jeg bryr meg ikke". Innen fem minutter etter dette "gjør som du vil" vil "ingenting" og "Greit" følge. Hun vil først snakke med deg igjen etter "fem minutter" når det hele har roet seg litt.. "Høyt sukk" Sier mer enn tusen ord, det er en ikkeverbal meddelelse som ofte blir misforstått av menn. Et "høyt sukk" betyr som oftest at hun for øyeblikket syns du er en stor idiot og lurer på om hun virkelig kaster bort tiden på deg ved å diskutere for eksempel "ingenting" "Svakt sukk" Igjen - inget ord, men en ikkeverbal meddelelse som betyr at hun er tilfreds. Det beste du nå kan gjøre er å holde henne i denne tilstanden - dette gjøres ved at du hverken puster eller rører deg.. "DET ER GREIT" Dette er en av de farligste ytringer er kvinne kan gi en mann. "Det er greit" betyr at hun ønsker å tenke før hun går videre, før hun straffer deg for det som frembrakte ytringen. "Det er greit" brukes ofte sammen med hevede øyebryn, ofte i forbindelse med "Greit" "Gjør som du vil" og sier deg at en gang i nær fremtid kan du forvente store problemer.. "DET MÅ DU GJERNE" Dette er ingen ytring - det er et tilbud. En kvinne gir deg muligheten til å komme med hvilken som helst unnskyldning eller grunn du kan ha for å fortelle hva enn det er du har gjort... Du har en rimelig god sjanse om du forteller sannheten, vær forskiktig så slipper du unna et "Det er greit" "TAKK" En kvinne takker deg, ikke besvim, bare si ver så god. "TAKK SKAL DU HA" Dette er noe helt annet enn "Takk". Hun bruker dette når hun er forbannet, det viser at du har fornærmet henne på en ufølsom måte og det vil bli etterfulgt av et "Høyt sukk". Vær forskiktig med å spørre hva som er i veien etter et "høyt sukk" for hun vil bare svare "Ingenting" og avslutte med "Greit" - hva mener dere jenter (og gutter) kjenner dere igjen noe av dette.. Kane.
ZIBRA Skrevet 1. desember 2003 #2 Skrevet 1. desember 2003 Kjente igjen allt du skrev, men omvendt.. Det er HAN som bruker disse ordene.
blå Skrevet 1. desember 2003 #3 Skrevet 1. desember 2003 Hi hi- nei det skal ikke være lett å forså seg på så kompliserte vesner
Gjest Dalwhinnie Skrevet 1. desember 2003 #4 Skrevet 1. desember 2003 he he... denne brukte jeg som utgangspunkt for en ad hoc herrenes tale i fjor. Den falt i god jord hos herrene...
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #5 Skrevet 1. desember 2003 Hmm..joda, noe er riktig, men jeg har et par innvendinger: "FEM MINUTTER" Dette kan du anse til en halvtime. Det er sammenlignbart med de fem minutter din fotballkamp for eksempel tar når du blir bedt om å ta ut søpla..->Dette må vurderes nøye avhengig av situasjonen.Dreier det seg om f.eks forberedelser til å gå ut, telefonsamtaler etc kan det godt dreie seg om minst en halvtime.Det er imidlertid farlig å gå ut ifra dette hver gang, enkelte ganger dreier det seg faktisk om nøyaktig fem minutter. "INGENTING" Dette betyr at det er "noe" og at du bør holde deg på tå hev.. "Ingenting" brukes vanligvis til å beskrive følelsen en kvinne har når hun egentlig ønsker å spikre deg til veggen. "Ingenting" antyder ofte en krangel som vil vare i "fem minutter" og ende med ordet "greit"<--"ingenting" kan betya): Ja, det er noe, du irriterer livet av meg og bør si unnskyld nå, selv om du ikke aner hva jeg er irritert over, b)jeg har det helt forferdelig nå, gi meg omsorg, trøst og sjokolade! "GJØR SOM DU VIL" (vanligvis med hevet øyebryn) Dette er en reel utfordring til deg som mann, det betyr at hun sier "jeg gir opp" eller "gjør hva faen du vil" eller " jeg bryr meg ikke". Innen fem minutter etter dette "gjør som du vil" vil "ingenting" og "Greit" følge. Hun vil først snakke med deg igjen etter "fem minutter" når det hele har roet seg litt.. <-- neiii!!!!"gjør som du vil" betyr aldri "jeg gir faen".Det betyr: Gjør som du vil, men gjør det jeg vil at du skal gjøre, hvis ikke blir jeg rasende og kommer til å bruke det mot deg til evig tid. "Høyt sukk" Sier mer enn tusen ord, det er en ikkeverbal meddelelse som ofte blir misforstått av menn. Et "høyt sukk" betyr som oftest at hun for øyeblikket syns du er en stor idiot og lurer på om hun virkelig kaster bort tiden på deg ved å diskutere for eksempel "ingenting"<--skygg banen en stund, kom tilbake med en kilo sjokolade, masser nakken hennes og håp at det hele glir over av selv.. "DET ER GREIT" Dette er en av de farligste ytringer er kvinne kan gi en mann. "Det er greit" betyr at hun ønsker å tenke før hun går videre, før hun straffer deg for det som frembrakte ytringen. "Det er greit" brukes ofte sammen med hevede øyebryn, ofte i forbindelse med "Greit" "Gjør som du vil" og sier deg at en gang i nær fremtid kan du forvente store problemer..<--betyr, ganske enkelt: Det er IKKE greit.Jeg er IKKE fornøyd.Og dette kommer jeg aldri til å glemme. " For noen grusomme vesener vi egentlig er.
Bø Skrevet 2. desember 2003 #6 Skrevet 2. desember 2003 Jeg var sammen med en fyr som brukte uttrykket "javel". Hvis jeg f.eks. spurte: "Kan du gi meg den boka som ligger der borte?", kunne jeg få to svar; "ja" eller "javel", (i en litt spørrende tone.). "Ja" betød selvfølgelig ja, mens "javel" betød noe sånt som "må jeg virkelig?", "mener du virkelig at jeg skal gjøre det?" eller "helst ikke", eller "nei", eller mye annet... Plagsomt var det! Jeg prøver ALLTID å snakke slik at budskapet mitt ikke skal misforståes, men det er kanskje fordi jeg selv er så treg til å fatte andres skjulte budskap.
frosken Skrevet 2. desember 2003 #7 Skrevet 2. desember 2003 Jeg var sammen med en fyr som brukte uttrykket "javel". Var det en sørlending?? Der brukes "javel" til det meste. Har gjort det selv, men blitt litt mer avslepen av å bo lenger nord i mange år. "javel" betyr: hei, hvordan har du det?, ok, greit osv osv. Det er et ord som blant sørlendinger brukes til det meste.
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2003 #8 Skrevet 2. desember 2003 Min bruker GLEM DET :evil: Fryktelig irriterende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå