AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Hvem er det som tar det? Hva trener de og hva vil de? Jeg trener både styrke og kondisjon, mitt endelige mål er å få flat mage. Jeg er undervektig og vil IKKE gå ned i vekt av treningen. Er proteinpulver noe for meg?
Supraspinatus Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Hvem er det som tar det? Hva trener de og hva vil de? Jeg trener både styrke og kondisjon, mitt endelige mål er å få flat mage. Jeg er undervektig og vil IKKE gå ned i vekt av treningen. Er proteinpulver noe for meg? Proteinpulver er for å gi tilskudd av proteiner. Det er egentlig ikke nødvendig dersom du spiser normal kost og har jevn tilgang til mat. Jeg bruker det til å blande meg smoothies til frokost (fordi det går fort) og til etter treningsdrikk/rehydreringsvæske. Jeg bruker det fordi det er enkelt og da kan jeg bare ta med meg en ferdig blandet drikke på trening, slik at jeg kan drikke den på vei hjem. Du må dog være klar over at etter trening er det karbohydrater du primært trenger og noe protein, samt vitaminer/mineraler.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 Proteinpulver er for å gi tilskudd av proteiner. Det er egentlig ikke nødvendig dersom du spiser normal kost og har jevn tilgang til mat. Jeg bruker det til å blande meg smoothies til frokost (fordi det går fort) og til etter treningsdrikk/rehydreringsvæske. Jeg bruker det fordi det er enkelt og da kan jeg bare ta med meg en ferdig blandet drikke på trening, slik at jeg kan drikke den på vei hjem. Du må dog være klar over at etter trening er det karbohydrater du primært trenger og noe protein, samt vitaminer/mineraler. Jeg pleier å drikke vann mens jeg trener, og spise en banan på vei hjem. Er det greit nok?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 Jeg bruker proteinpulver fordi jeg trener styrke og ønsker å bygge litt muskler. Man kan få i seg nok protein gjennom vanlig kosthold, så proteinpulver er jo i og for seg ikke noe man trenger i den forstand. Det er veldig praktisk med proteinshake da, det passer ofte bedre å ha en slik i treningsbagen enn å dra hjem og steke en halv kylling eller koke to egg. Jeg spiser ikke kjøtt og det er derfor mye lettere for meg å få i meg nok protein ved hjelp av proteinpulver enn uten.
Wiggins Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Jeg pleier å drikke vann mens jeg trener, og spise en banan på vei hjem. Er det greit nok? Én banan er ikke all verden, så hvis du har trent en lang utholdenhetsøkt burde du få i deg mer. Dessuten gir bananer for det meste karbohydrater, du trenger proteiner også. Du kan kjøpe restitusjonsdrikk som f. eks. Cell Max fra Proteinfabrikken, den har karbohydrater og proteiner i forholdet 4:1, som er det ideelle. Hvis du bare trener for å komme i brukbar form holder det lenge med en halvliter skummet melk.
Gjest Coarvi Skrevet 16. september 2011 #6 Skrevet 16. september 2011 Hvem som trenger det avhenger av kosthold og målsetting. Jeg bruker proteintilskudd når jeg trener styrke, fordi jeg ofte ikke får nok protein i hverdagen ifht. stryketreningen (og mine mål med styrketreningen). Hadde jeg tålt melkeprodukter og ikke brydd meg om at norsk kyllingproduksjon er etisk uforsvarlig (spiser kylling, men ikke ofte) kunne jeg nok greid å få i meg nok protein uten tilskudd på et studentbudsjett. Dessuten er proteinshake supert når jeg trener på morgenen før forelesning, og derfor holder på å krepere av sult etter en treningsøkt. En banan og litt proteinshake gjør at jeg overlever de første 45 minuttene med forelesning før jeg hiver i meg mer mat. Nå er jeg i en periode der jeg ikke trener styrke, kun litt kondisjon, og da benytter jeg meg ikke av proteintilskudd. Hvis du får i deg høvelig med proteiner til de fleste måltider og ikke ønsker å bygge muskler er det ikke sikkert du trenger tilskudd. De færreste trenger egentlig tilskudd, men velger det for å gjøre mat-hverdagen litt enklere. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #7 Skrevet 16. september 2011 Én banan er ikke all verden, så hvis du har trent en lang utholdenhetsøkt burde du få i deg mer. Dessuten gir bananer for det meste karbohydrater, du trenger proteiner også. Du kan kjøpe restitusjonsdrikk som f. eks. Cell Max fra Proteinfabrikken, den har karbohydrater og proteiner i forholdet 4:1, som er det ideelle. Hvis du bare trener for å komme i brukbar form holder det lenge med en halvliter skummet melk. Jeg klarer ikke å drikke en halv liter i en engang.. Jeg er en liten småspist jente, jeg blir faktisk litt mett av en banan TS
sjøhest Skrevet 16. september 2011 #8 Skrevet 16. september 2011 Én banan er ikke all verden, så hvis du har trent en lang utholdenhetsøkt burde du få i deg mer. Dessuten gir bananer for det meste karbohydrater, du trenger proteiner også. Du kan kjøpe restitusjonsdrikk som f. eks. Cell Max fra Proteinfabrikken, den har karbohydrater og proteiner i forholdet 4:1, som er det ideelle. Hvis du bare trener for å komme i brukbar form holder det lenge med en halvliter skummet melk. Den Cell Maxen, smaker det drit eller? Føler at sånne ting ofte gjør det. Og kan man blande det med vann i en flaske og ta med da? Eller må man blande det rett før det skal drikkes? Gidder ikke stå i garderoben og mekke liksom. :-)
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #9 Skrevet 16. september 2011 Jeg er vegetarianer og trene ganske hard styrke for å bygge muskler. Har nettopp startet med proteinpulver! Vet jeg kan få i meg proteiner på andre måter, men gidder rett og slett ikke. Spiser ofte Nutrilett etter trening, da den inneholder karbs OG protein. Samt nøtteblanding med rosiner. Så tar jeg litt proteinpulver i tillegg, siden jeg vet jeg ligger litt i underskudd når det gjelder proteininntaket. Noen som vet hvilken mengde pulver man bør ta? Er ikke helt sikker på om jeg forstår "bruksanvisningen" som er på engelsk rett Pleier ta 1-2 spiseskjeer pulver i et halvt glass vann og "shotte" det (smaker jo dritt!). Er dette ca riktig?
Supraspinatus Skrevet 16. september 2011 #10 Skrevet 16. september 2011 Den Cell Maxen, smaker det drit eller? Føler at sånne ting ofte gjør det. Og kan man blande det med vann i en flaske og ta med da? Eller må man blande det rett før det skal drikkes? Gidder ikke stå i garderoben og mekke liksom. :-) Jeg har ikke smakt den, men jeg drikker en annen en http://www.highfive.co.uk/energy_endurance_drinks/endurance_drinks.html. Blander ut med 750ml i en shaker, rister litt og drikker. Smaker faktisk ganske godt. Husk at hovedingrediensen i slike drikker er enkle karbohydrater som er ofte søte. Rent proteinpulver smaker ofte ganske ekkelt hvis du blander det med vann.
Wiggins Skrevet 16. september 2011 #11 Skrevet 16. september 2011 Den Cell Maxen, smaker det drit eller? Føler at sånne ting ofte gjør det. Og kan man blande det med vann i en flaske og ta med da? Eller må man blande det rett før det skal drikkes? Gidder ikke stå i garderoben og mekke liksom. :-) Proteiner smaker som regel ikke noe særlig, det er en eller annen kjemisk årsak som jeg ikke husker. Cell Max har en ganske svak smak av appelsin og noen andre frukter, og går greit å få ned, i hvertfall hvis jeg har trent og er litt tørst. Man kan blande det med vann og ha det med, men det bør jo ikke ligge for lenge, da begynner forråtnelsesprosessen. Jeg har noen ganger blandet den opp og drukket den tre timer etterpå uten å bli syk dagen derpå . Hvis man har huska på å la flaska stå åpen en dag i forveien sånn at den er tørr kan man helle pulveret på flaska og så fylle opp når man er ferdig med treningen. Hvis jeg har glemt å skylle flaska etter trening og åpner den en dag eller to etterpå lukter det ganske uggent, men det er sånn proteiner er.
Wiggins Skrevet 16. september 2011 #12 Skrevet 16. september 2011 Jeg er vegetarianer og trene ganske hard styrke for å bygge muskler. Har nettopp startet med proteinpulver! Vet jeg kan få i meg proteiner på andre måter, men gidder rett og slett ikke. Spiser ofte Nutrilett etter trening, da den inneholder karbs OG protein. Samt nøtteblanding med rosiner. Så tar jeg litt proteinpulver i tillegg, siden jeg vet jeg ligger litt i underskudd når det gjelder proteininntaket. Noen som vet hvilken mengde pulver man bør ta? Er ikke helt sikker på om jeg forstår "bruksanvisningen" som er på engelsk rett Pleier ta 1-2 spiseskjeer pulver i et halvt glass vann og "shotte" det (smaker jo dritt!). Er dette ca riktig? Jeg vil tro at en drikk som er laget for å være restitusjonsdrikk etter trening vil være både billigere og bedre enn Nutrilett. Nutrilett er etter min mening et totalt unødvendig produkt.
sjøhest Skrevet 16. september 2011 #13 Skrevet 16. september 2011 Proteiner smaker som regel ikke noe særlig, det er en eller annen kjemisk årsak som jeg ikke husker. Cell Max har en ganske svak smak av appelsin og noen andre frukter, og går greit å få ned, i hvertfall hvis jeg har trent og er litt tørst. Man kan blande det med vann og ha det med, men det bør jo ikke ligge for lenge, da begynner forråtnelsesprosessen. Jeg har noen ganger blandet den opp og drukket den tre timer etterpå uten å bli syk dagen derpå . Hvis man har huska på å la flaska stå åpen en dag i forveien sånn at den er tørr kan man helle pulveret på flaska og så fylle opp når man er ferdig med treningen. Hvis jeg har glemt å skylle flaska etter trening og åpner den en dag eller to etterpå lukter det ganske uggent, men det er sånn proteiner er. Smart du! Takk for tips, skal gå til innkjøp av dette her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå