AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 En venninne av meg viste seg å ha en kompis som jeg fant tonen med, og mer til... Lang historie kort, vi har fått veldig god kontakt, prater mye, han flørter en hel del, osv.. Men den første daten måtte jeg be ham ut på. Og den andre. Og den tredje.. Og den fjerde.. Så ble jeg litt sånn lei av å være den som skulle på ditt og datt, og ba ham ikke ut noe mer, og dermed har det ikke blitt ny date heller. Jeg skjønner det ikke helt, for vi har begge hatt det veldig morro når vi har vært sammen, men det er alltid jeg som må invitere ham hjem til meg, eller spør om jeg får komme hjem til ham, eller spør om vi skal finne på noe. Nå er det 2 uker siden vi gjorde noe sammen, og han har ikke nevnt noe om noe treff en gang. Hva skal jeg egentlig si? "kan ikke DU invitere meg med på noe en gang, slik at jeg føler at du vil ha meg også??". Kan jo ikke si det, men det er jo det jeg tenker. Er litt lei av at jeg må ta initiativ til alt, og da mener jeg også alt.. Men når jeg først har gjort det, er han med på det videre. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor ikke han kan be meg med ut, forføre meg, og sånt feks.. Hvorfor er jeg nødt..
Gjest padawan Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 jeg datet ei som var som han i vinter. hun tok aldri noe initiativ selv men var gjerne med når jeg foreslo ting. endte med at jeg ditchet henne da jeg ikke gadd å være den eneste som tok initiativ.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 To forklaringer: Han er enten veldig sjenert, men det kan jobbes med. Virker han sjenert ellers når dere er sammen? Den andre grunnen er jo kanskje noe som man ikke liker å tenke på, at han kanskje rett og slett ikke er like interessert som deg. At han blir med, men ser ikke opplegget som så bra at han gidder å gjøre en innsats og planlegge en kveld.
MissStiles Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 2 uker uten at dere har funnet på noe? Så rart! Også må du ta initativ til alt? Enten er han sjenert eller så er han ikke interessert nok. Men hvorfor gå på date da? Spør han!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 2 uker uten at dere har funnet på noe? Så rart! Også må du ta initativ til alt? Enten er han sjenert eller så er han ikke interessert nok. Men hvorfor gå på date da? Spør han! Ja, og han bor bare en 10 minutter unna meg med bil også, ikke noe avstandsforhold. Venninnen min er i avstandsforhold nå, og selv de er sammen 2 ganger i uka, jeg føler meg så dum når hun spør når jeg skal på date igjen og bare "eeh, nei du, det kan jo bli en måned til det :eeh:". Tror jeg får spørre ham, har gått ca 2 uker nå ja. Han er egentlig ikke sjenert heller, når vi er sammen så kysser vi, er intime, deler alt mulig rart sammen. Står leeeenge i døra og kysser til avskjed, og når jeg drar hjem/han drar hjem, så er jeg sååå glad, og tenker at nå er det ikke lenge til vi ses igjen, så bra som vi hadde det. Men nei, kvelden eller natta nevnes ikke med et ord, hvis jeg vil noe mer, må jeg spør ham. Nå gidder jeg faktisk ikke mer, begynner å synes dette blir for dumt, og da har det heller ikke blitt noe mer.. Padawan: Jeg skjønner at du ikke gadd mer, for å si det sånn, når man er den eneste som prøver og prøver, så er det ikke noe moro.
Gjest padawan Skrevet 16. september 2011 #6 Skrevet 16. september 2011 Padawan: Jeg skjønner at du ikke gadd mer, for å si det sånn, når man er den eneste som prøver og prøver, så er det ikke noe moro. nei, det er greit en får bekreftelse på at en er noe tess, særlig i begynnelsen av datingforholdet.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #7 Skrevet 16. september 2011 Det er noen som er veldig tafatte og de er det gjern på flere områder i livet. Ikke en veldig sjarmerende egenskap.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #8 Skrevet 16. september 2011 nei, det er greit en får bekreftelse på at en er noe tess, særlig i begynnelsen av datingforholdet. Ja, det er nettopp det! Jeg synes han er så tilbakeholden med å skryte meg opp også. Ikke misforstå, men nå oppnådde jeg noe veldig stort i jobben min, og alle mine venner og kjære gratulerte meg. Han var mer sånn "åja, fin dag på jobben da", også kommenterte han det ikke noe mer. Eller når jeg stasjer meg opp til datene, ser pen ut og sånn. Han kan aldri sende melding og si at han savner meg, tenker på meg, skulle ønske jeg var der eller noe. Nei, han skal ikke gjøre det når han tydeligvis ikke mener det, men da kan han jo si i fra i stede for å jatte med og bli med på date. For meg er det følelser involvert egentlig, derfor begynner jeg å sette spørsmål ved ting nå, og ikke senere når jeg kanskje har fallt mer. Sårer jo litt, gjør jo det..
MissStiles Skrevet 16. september 2011 #9 Skrevet 16. september 2011 Ja, og han bor bare en 10 minutter unna meg med bil også, ikke noe avstandsforhold. Venninnen min er i avstandsforhold nå, og selv de er sammen 2 ganger i uka, jeg føler meg så dum når hun spør når jeg skal på date igjen og bare "eeh, nei du, det kan jo bli en måned til det :eeh:". Tror jeg får spørre ham, har gått ca 2 uker nå ja. Da er det jo veldig lett for dere å møtes. Når dere bor så nærme hverandre. Forstår veldig godt at du føler deg litt dum overnfor venninna mi. Men jeg tror det beste er å snakke med han. Eller så er det vel bare å komme seg videre.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #10 Skrevet 16. september 2011 Jeg er en sånn som aldri tar intiativ selv. Det skammes jeg over! Skal prøve å forklare hvorfor jeg er sånn. Jeg er jente da. Jeg er veldig sjenert og tilbaketrukken. Er generelt livredd for å ta intiativ. Dette skyldes lav selvfølese etter bl.a mobbing. Tenker at ingen vil være med meg med mindre de spør selv. Har derfor lite med venner, fordi jeg aldri tør å spørre selv. Jeg dater en nå, og jeg har tenkt at NESTE gang skal jeg spør, selv om det er ubehagelig. Men så begynner jeg å tenke "han har sikkert ikke tid", "han vil sikkert ikke det jeg foreslår", "nå er jeg påtrengende og needy". Og ikke minst den farlige: "Han spør selv hvis han vil". Tenker alltid at den andre spør hvis h*n vil... Takker alltid ja, og er faktisk interessert, men dette med intiativ suger jeg i! Samme med f.eks sex, elsker det, men tør sjeldent ta første steget selv. Veldig dum og ødeleggende sirkel å være i, og relasjonene svinner hen på alle områder i livet når jeg er sånn. Prøver å skjerpe meg, siden jeg er så bevisst på dette! Og jeg forstår veldig godt at dere blir leie og gir opp sånne som meg! Jeg tror jeg ville hintet frampå om at "Du må også spørre meg ut...". De gangene folk har hintet sånn til meg har jeg tatt hintet og skjerpet meg. Jeg må gjerne få et spark bak for å komme utav den passive vanen. Si fra, se om det bedrer seg, hvis ikke; gi opp med god samvittighet. Sier ikke at han nødvendigvis er som meg, men ville bare gi et annet perspektiv. Ikke-intiativ er ikke alltid det samme som ikke-interessert 2
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 16. september 2011 #11 Skrevet 16. september 2011 Han høres ikke ut som en bra mann, han høres ut som en pingle. Han syns sikkert det er litt stas at en pen jente er etter han. Men kanskje dere bør ta en samtale? Jeg er gammmeldags og syns mannen skal ta mest initiativ, men det er min mening. Norske menn forventer andre veien. 1
Gjest padawan Skrevet 16. september 2011 #12 Skrevet 16. september 2011 Jeg er gammmeldags og syns mannen skal ta mest initiativ, men det er min mening. Norske menn forventer andre veien. jeg synes begge skal ta initiativ og vise interesse for den andre. Hvis dette er noe som går bare en vei så gir den andre inntrykk av ikke å være så vedlig interisert.
Rosenrød Skrevet 16. september 2011 #13 Skrevet 16. september 2011 Jeg skjønner at du synes dette er kjedelig, dating må på en måte gå "begge veier!" Snakk med ham du, så får han heller si det dersom han ikke er så veldig interessert.
Kamikatze Skrevet 16. september 2011 #14 Skrevet 16. september 2011 (endret) Vasser jo i østrogen for å komme gjennom denne tråden. Dere jenter som prøver å forklare og bortforklare menns oppførsel med deres eget oppfattelsesbilde - glem det. Menn er ikke kvinner og tenker ikke som kvinner, og trigges heller ikke av samme insentivene som kvinner. For ham er du bare en helt greit pulbar bekjent av venninna, som det kanskje kan bli noe hanky panky med, eller kanskje ikke. Det spiller ingen rolle for ham. Han behøver ingen annen følelse for at det skal vokse i buksene enn at det vokser i buksene. Han her virker mer interessert i venninna di enn deg. Og om dere havner til sengs, legger han trolig ikke dypere følelser i det enn centimetrene tissemannen hans måler. Du kan heller ikke regne med at han blir mer og mer interessert jo mer dere sees. Fordi det er ikke deg som interesserer ham. Selv om du har visse deler som kan brukes til ulikt. Menn liker å leke med ulike redskaper og ting. Du kan ikke med menn bruke seksuell tenning som mål på om han er interessert i deg eller ei. Utifra det du forteller så er svaret ei. Endret 16. september 2011 av Kamikatze
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #15 Skrevet 16. september 2011 Vasser jo i østrogen for å komme gjennom denne tråden. Dere jenter som prøver å forklare og bortforklare menns oppførsel med deres eget oppfattelsesbilde - glem det. Menn er ikke kvinner og tenker ikke som kvinner, og trigges heller ikke av samme insentivene som kvinner. For ham er du bare en helt greit pulbar bekjent av venninna, som det kanskje kan bli noe hanky panky med, eller kanskje ikke. Det spiller ingen rolle for ham. Han behøver ingen annen følelse for at det skal vokse i buksene enn at det vokser i buksene. Han her virker mer interessert i venninna di enn deg. Og om dere havner til sengs, legger han trolig ikke dypere følelser i det enn centimetrene tissemannen hans måler. Du kan heller ikke regne med at han blir mer og mer interessert jo mer dere sees. Fordi det er ikke deg som interesserer ham. Selv om du har visse deler som kan brukes til ulikt. Menn liker å leke med ulike redskaper og ting. Du kan ikke med menn bruke seksuell tenning som mål på om han er interessert i deg eller ei. Utifra det du forteller så er svaret ei. ok, takk..
Gjest Kim Skrevet 16. september 2011 #16 Skrevet 16. september 2011 En venninne av meg viste seg å ha en kompis som jeg fant tonen med, og mer til... Lang historie kort, vi har fått veldig god kontakt, prater mye, han flørter en hel del, osv.. Men den første daten måtte jeg be ham ut på. Og den andre. Og den tredje.. Og den fjerde.. Så ble jeg litt sånn lei av å være den som skulle på ditt og datt, og ba ham ikke ut noe mer, og dermed har det ikke blitt ny date heller. Jeg skjønner det ikke helt, for vi har begge hatt det veldig morro når vi har vært sammen, men det er alltid jeg som må invitere ham hjem til meg, eller spør om jeg får komme hjem til ham, eller spør om vi skal finne på noe. Nå er det 2 uker siden vi gjorde noe sammen, og han har ikke nevnt noe om noe treff en gang. Hva skal jeg egentlig si? "kan ikke DU invitere meg med på noe en gang, slik at jeg føler at du vil ha meg også??". Kan jo ikke si det, men det er jo det jeg tenker. Er litt lei av at jeg må ta initiativ til alt, og da mener jeg også alt.. Men når jeg først har gjort det, er han med på det videre. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor ikke han kan be meg med ut, forføre meg, og sånt feks.. Hvorfor er jeg nødt.. Kanskje han ikke er Romeotypen? Kanskje han ikke er så interessert? Kanskje du burde prate med vedkommende om dette istedenfor å syte her på KG. Alt vi kan gjøre er jo å spekulere, jeg tror ikke det får deg flere dater.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #17 Skrevet 16. september 2011 Kanskje han ikke er Romeotypen? Kanskje han ikke er så interessert? Kanskje du burde prate med vedkommende om dette istedenfor å syte her på KG. Alt vi kan gjøre er jo å spekulere, jeg tror ikke det får deg flere dater. Heeeei, du. Jeg vet ikke om du kan lese jeg, men jeg syter ikke, og spør ikke DERE om dere vet alle svarene, jeg lurer på HVORDAN skal jeg ordlegge meg overfor ham når jeg snakker med ham.
Gjest padawan Skrevet 16. september 2011 #18 Skrevet 16. september 2011 For ham er du bare en helt greit pulbar bekjent av venninna, som det kanskje kan bli noe hanky panky med, eller kanskje ikke. Det spiller ingen rolle for ham. Han behøver ingen annen følelse for at det skal vokse i buksene enn at det vokser i buksene. dette poengterer vel det store forskjellen på kvinner og menn når det gjelder sex. satt på spissen tenker damer "han liker meg" når de har (eller har hatt) sex mens gutten tenker "yay, jeg pulte" mens han tar high five med kompisene.
miamia23 Skrevet 16. september 2011 #19 Skrevet 16. september 2011 sorry, jeg vet jeg får svi for denne -MEN:p er han under stjernetegnet jomfru? hahahaha sorry, vet det er teit, men jeg bare må spørre:p
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 16. september 2011 #20 Skrevet 16. september 2011 dette poengterer vel det store forskjellen på kvinner og menn når det gjelder sex. satt på spissen tenker damer "han liker meg" når de har (eller har hatt) sex mens gutten tenker "yay, jeg pulte" mens han tar high five med kompisene. Æsj, menn er ekle. Knip igjen til dere er gift jenter! Det er eneste måten å få menn til å lære. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå