Gå til innhold

Mulberry Bayswater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fikk meg Mulberry Bayswater av mannen min i bursdagsgave :rodmer:

Men, nedi veska så lå det en boks med impregnering.... grønn som jeg er så må jeg bare spørre; skal en impregnere den før en tar den i bruk? Og, isåfall; hvor lenge skal det trekke inn før jeg kan bruke den?

Snille mannen min :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke bruke impregneringen, men den gjør at vesken tåler litt fuktighet, så jeg ville påført det før bruk. Er usikker på hvor lenge det skal trekke inn. Står ikke det på boksen? Jeg vil tippe 15-45 minutter.

Skrevet

Glemte å si: Gratulerer med en flott og klassisk veske! Du har en snill mann. :)

Skrevet

Ts her;

Takk for svar! Skal impregnere den med engang tror jeg.....sånn som det regner her jeg bor så er det nok greit først som sist...

Ja, supersnill mann! Og imponert over smaken hans! Har nevnt at jeg kunne tenkt meg ei ordentlig veske, siden jeg ikke har det. Har ei da, som jeg kjøpte for flere år siden på Hennes, men den begynner å bli meget slitt.

Og pluss for at det er litt størrelse på veska så jeg får med meg alt dill-dallet mitt :sjenert:

Fargen er Chockolate (eller hvordan det skrives..).

Åhh..den er så fin :rodmer:

Skrevet

Ts her;

Takk for svar! Skal impregnere den med engang tror jeg.....sånn som det regner her jeg bor så er det nok greit først som sist...

Ja, supersnill mann! Og imponert over smaken hans! Har nevnt at jeg kunne tenkt meg ei ordentlig veske, siden jeg ikke har det. Har ei da, som jeg kjøpte for flere år siden på Hennes, men den begynner å bli meget slitt.

Og pluss for at det er litt størrelse på veska så jeg får med meg alt dill-dallet mitt :sjenert:

Fargen er Chockolate (eller hvordan det skrives..).

Åhh..den er så fin :rodmer:

Jeg har faktisk akkurat samme veske (samme modell og samme farge) og jeg elsker den! Perfekt størrelse og ser alltid bra. Gled deg til å bruke den!

Skrevet

Jeg har faktisk akkurat samme veske (samme modell og samme farge) og jeg elsker den! Perfekt størrelse og ser alltid bra. Gled deg til å bruke den!

Den er skikkelig superfin! Også lukter den så godt... :sjenert: Elsker lukten av skinn....

Litt uvant at den er så stor, eller stor i forhold til den gamle veska mi, men det er jo bare supert, så får jeg bedre plass!

Gærne mannen min :rodmer:

• 2 uker senere...
Skrevet

Har du impregnert den?

Hvordan gikk det?

Kjøpte meg Mulberry-veske i utlandet for to-tre uker siden, og jeg har ikke impregnert den. Min er i farge oak, så jeg er hysterisk redd for at det skal regne på det - og det går jo ikke i lengden. Burde nok tatt meg en tur innom Mulberry-butikken i Oslo.

Herlig mann du har, forresten! :)

Skrevet

Jeg har hatt min Bayswater (oak printed) i 5 år og har aldri tenkt på å impregnere den. Syns den holder seg veldig godt, men tenker også at det er ok om den med årene viser tegn på å være brukt. Gratulerer med en kjempefin veske, den kommer du til å få mye glede av framover! :)

Skrevet

Ok, det er godt å høre kosemose. Ble litt beroliget nå.

Jeg ELSKER vesken, og håper jo å ha glede av den i mange år framover!

Skrevet

Jeg ville brukt den. Herlig gave du fikk forresten!

Er usikker på hvor lang tid du må vente, men har selv dyre sko som må tørkes i 24 timer etter impregnering, så med mindre det haster å få vist den frem ville jeg latt den stå så lenge. Mulig det finnes noe informasjon om dette på internett, jeg aner ikke hvor lenge, men det er tross alt en eksklusiv veske du skal ferdes med :rodmer:

Skrevet

Ts her;

Ja, jeg impregnerte den:-)

Tror jeg fikk meg verdens fineste veske, og har verdens snilleste mann :rodmer:

Han hadde sett at jeg sjekket finn.no for sånn veske, uten at jeg hadde lagt merke til det. Og på morgenen på bursdagen min så vekket han meg på senga med kaffe og en pose fra mulberry.....han hadde ringt butikken i Oslo og fått de til å sende den til han....

Skrevet

Min Bayswater i oak impregnerte jeg med 10-12 tynne lag med sprayimpregnering da den var ny. Nå sprayer jeg den ca annenhver måned. Den har holdt fargen veldig bra, og det blir ikke flekker på den. Har ikke prøvd impregnering på boks, for er litt redd for at den vil mørkne fargen litt.

Skrevet

Min Bayswater i oak impregnerte jeg med 10-12 tynne lag med sprayimpregnering da den var ny. Nå sprayer jeg den ca annenhver måned. Den har holdt fargen veldig bra, og det blir ikke flekker på den. Har ikke prøvd impregnering på boks, for er litt redd for at den vil mørkne fargen litt.

10-12 lag? :hakeslepp: det hørtes fryktelig mye ut.. det er jo ikke meningen man skal impregnere det for mye heller, altså...

Skrevet

Har du den som er helt glatt i skinnet eller den med mønster i skinnet? Jeg har den med mønster, den er på en måte litt tykkere i læret enn de andre. Har som sagt hatt den i ca fem år nå, og aldri gjort noe med, og den holder seg helt, både i læret og i fargen. Men mulig det er annerledes med de i tynnere/mykere lær?

Tror jeg ville ringt Muberry-butikken i Oslo og spurt jeg, TS.

Skrevet

Har du den som er helt glatt i skinnet eller den med mønster i skinnet? Jeg har den med mønster, den er på en måte litt tykkere i læret enn de andre. Har som sagt hatt den i ca fem år nå, og aldri gjort noe med, og den holder seg helt, både i læret og i fargen. Men mulig det er annerledes med de i tynnere/mykere lær?

Mulberry-butikken i Oslo anbefaler å impregnere. Jeg kjøpte min Brynmore i skokoladebrun i høst der, og da fikk jeg beskjed om at det var lurt å impregnere den. Det vises ikke like godt på den som i feks Oak hvis den får flekker eller lignende, men den blir mer vanntett og holder seg uansett bedre. Tror nok det er lurt med alle skinnprodukter som man skal bruke ute.

Skrevet

TS her;

Det lå en boks impregneringspray nedi vesken da jeg fikk den, så det var nok meningen å impregnere. Noe jeg har gjort:-)

• 4 uker senere...
Skrevet

10-12 lag? :hakeslepp: det hørtes fryktelig mye ut.. det er jo ikke meningen man skal impregnere det for mye heller, altså...

Ja, 10-12 supertynne lag :)

Svært vellykket!

Har den i glatt, tynnere skinn. Tror kanskje den med mønster tåler litt mer, ja.

Venninna mi impregnerte bare et par lag, sølte farris på, og har nå stygge flekker over halve veska. Det er trist, det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...