Gå til innhold

Legge gel nails selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt OPI's utstyr for gelenegler, og legger dem selv. Syns ikke det er vanskelig, men det tar litt tid å gjøre det på seg selv siden man ikke kan jobbe på den ene hånden mens den andre er under lampa ;) Mine negler vokser imidlertid så fort at jeg må etterfylle hele tiden, så jeg er litt lei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes "gelé negler" blir litt som å si snøbrett i stedet for snowboard, så jeg sa det slik jeg :) Ser at jeg ikke er den eneste som går for den engelske versjonen, så tenkte ikke at det skulle bli noe problem :)

Hilsen TS.

Neida bare snodig/morsomt å se at det både blir brukt og funker, litt sånn som danskene gjør.

Appropo tema så har jeg et kitt med gelenegler fra nails4you, resultatet ble bra men neglne datt av ganske fort...

Jeg gjorde så godt forarbeid jeg kunne og forsøkte å ikke få gele nær huden, men det var drit vanskelig!

Uansett lykke til! Det er skikkelig stilig med sånne negler.

Skrevet

Jeg kjøpte UV-lampe på eBay (36 W) og den funker fjell og var i tillegg mye billiere enn å kjøpe fra Norge. :)

Jeg legger Shellac da, ikke gel.

Skrevet

Skal sjekke merken på uv-lampen osv i morgen. Produktene jeg har er fra negleakademiet eller fra Tone Lise salongen.

Forskjellen som jeg synes mellom akryl og gele, er att med gele får man ett mye finere resultat, med en mere naturlig bue, men dette er vanskligere med akryl. Akryl er også ett hardere material på negelen, og vil lettere brekke og flise seg opp. Ved akryl så holder det seg fint i 3-4 uker og med gele i 5-6 uker. ( kommer selvfølgelig ann på hvem som legger neglene og om den er dyktig.)

Det viktigeste for å få til flotte negler og godt resultat med både gele og akryl er grunnarbeidet man gjør på den naturlige negelen. Det er tekninkk og file skikkelig og ikke file for mye, sånn at det kan gå bettenelse osv ( sopp osv) Så må alt renses med flere typer produkter før man limer på den type tipper man ønsker. Enten helt naturfarget og runde, eller f.eks. med hvite tipper. Jeg bruker helst de naturlige og legger gele eller akryl og lager da hvit tipp. Mange bruker kun tipper med hvit tipp og legger enten lys rosa gele eller akryl over fordi dette er mye lettere og kjappere enn å få ett fint resultat med å lage hvit tipp med akryl eller gele.( må files og poleres i overgangen, før man legger ett tynt lag med riktig farge over hele negelen.)

Skriver mer i morgen, nå er det natta:-) Kan evt. sende deg en pm med bilder og priser på utstyr. Kan jo også være behjelpelig med å handle inn nytt til deg når du trenger. Kjøper du en boks med gele holder den utrolig lenge, så om du legger negler 3 ganger i mnd, så holder den rosa som det går mest av ihvertfall i ett år.

Takk for info ang. viktigheten av filing og rensing av naturlig negl, det skal jeg huske på. Jeg har blitt ganske stødig på å legge fransk manikyr med neglelakk, så jeg kommer nok til å øve meg på å lage hvit tipp med gel også.

Jeg gikk faktisk innom en negldesigner i helgen, som jeg har vært mye hos. Pleier å få kjøpt en god neglbåndsolje av henne. Hun skrøt veldig av CND som jeg har sett på selv, og sier at det er merket hun går god for. Hun gav meg en liste over produkter jeg bør ha, så nå lurer jeg nesten bare på om jeg skal bestille det.

Ikke lett dette her. Vil liksom gjøre det rette kjøpet, nå som jeg først skal "investere" i dette liksom..

Hilsen TS

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Neida bare snodig/morsomt å se at det både blir brukt og funker, litt sånn som danskene gjør.

Appropo tema så har jeg et kitt med gelenegler fra nails4you, resultatet ble bra men neglne datt av ganske fort...

Jeg gjorde så godt forarbeid jeg kunne og forsøkte å ikke få gele nær huden, men det var drit vanskelig!

Uansett lykke til! Det er skikkelig stilig med sånne negler.

Jeg kjøpte også et slikt sett fra nails4you, og neglene detter av etter et par dager uansett hvor nøyaktig jeg er. Kan det være at geleen ikke er så bra? Eller at UV lampa ikke er sterk noK? Jeg synes nemlig ikke geleen blir skikkelig herdet selvom jeg sitter lenger enn anbefalt tid med hendene inne..

Ps vet dette er en gammel tråd, men håper alikevel på noen svar.. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å legge gel på veldig veldig tynne negler? Blir det vondt når man skal tørke i lampen?

Har akryl på nå for jeg var redd for at gel ville bli vondt men kunne godt tenke meg å ha gel igjen da det blir penest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...