Gå til innhold

Legge gel nails selv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i lange tider ønsket meg å gå til innkjøp av alt jeg trenger for å legge egene gel nails. Vil tørre å påstå at jeg er over gjenomsnittlig flink med negler og har i alle år dekorert og ordnet mine egene negler (og andres på forespørsel) med neglelakk og annen dekor. Synes det er kjempegøy! I disse dager planlegger jeg å unne meg selv dette.

Nå lurer jeg på om det er noen der ute som kan anbefale meg et merke, evt. et sted å kjøpe det. Etter alt jeg har lest om tipper jeg mot CND, men har også lest mye positivt om IDB.

Jeg er altså ute etter å legge gel nails med UV lampe. Ikke acryl, så ingen vits i å nevne det.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det handler om å passe på at neilsengen får riktig bue og tyngdepunkt så ikke neilen knekker, det er det eneste jeg kan komme på som kan være tricky :takke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er utdannet negledesigner, og jeg har egentlig ingen problemer med at du gjør det på egen hånd. Men du kan ikke ha det som jobb uten å ha diplom.

Siden du ikke tar kurs,bør du øve deg veldig mye på deg selv først fordi det er mye vanskligere å legge det på seg selv enn på en kunde. Dermed får du veldig god øvelse for at resultatet blir perfekt. Husk å være veldig nøye med hygiene.

Du får ikke kjøpt utstyr til å legge gelenegler hos de seriøse norske forhandlerne uten å vise frem et diplom på at du er negledesigner, eller at du må ta kurs om du bytter teknikk.

CND, Ezfow og IBD har mange gode produkter. Husk også på at om en type tipper passer deg, er det ikke sikkert at den passer andre. Litt kunnskap om negler og negledesign generelt er heller ikke dumt å ha.

Bare spør hvis det er noe mere du vil vite :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ganske mye om hvordan det legges da, for jeg har fått det lagt mange ganger før :) Så det tror jeg egentlig skal gå fint. Jeg skal ikke ha det som jobb nei, kun for min egen del.

Man får bestilt disse settene på nett, har sett iallefall CND, IBD, NSI, OPI, SPA One(?) osv. Mulig de selges på Ebay, men det er ikke der jeg hadde tenkt å evt. bestille fra.

Lurte egentlig bare på om det er noe spesiellt merke som anbefales? Burde jeg kjøpe et helt kit fra CND feks. eller burde jeg kjøpe inn alt jeg trenger hver for seg, for å få de beste produktene fra forskjellige merker?

SPA One Kit

CND Kit

IBD Kit

NSI Kit

OPI Kit

Hilsen TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, hva med UV lampe? Ser det finnes forskjellige styrker. 9watt og 36 watt iallefall. Innmari stor forskjell da?! Jeg brurde vel gå for 36? :)

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i lange tider ønsket meg å gå til innkjøp av alt jeg trenger for å legge egene gel nails. Vil tørre å påstå at jeg er over gjenomsnittlig flink med negler og har i alle år dekorert og ordnet mine egene negler (og andres på forespørsel) med neglelakk og annen dekor. Synes det er kjempegøy! I disse dager planlegger jeg å unne meg selv dette.

Nå lurer jeg på om det er noen der ute som kan anbefale meg et merke, evt. et sted å kjøpe det. Etter alt jeg har lest om tipper jeg mot CND, men har også lest mye positivt om IDB.

Jeg er altså ute etter å legge gel nails med UV lampe. Ikke acryl, så ingen vits i å nevne det.

På forhånd takk :)

Sorry klarer ikke dy meg men du blander to språk i en settning i overskriften, fasinerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry klarer ikke dy meg men du blander to språk i en settning i overskriften, fasinerende!

Synes "gelé negler" blir litt som å si snøbrett i stedet for snowboard, så jeg sa det slik jeg :) Ser at jeg ikke er den eneste som går for den engelske versjonen, så tenkte ikke at det skulle bli noe problem :)

Hilsen TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, hva med UV lampe? Ser det finnes forskjellige styrker. 9watt og 36 watt iallefall. Innmari stor forskjell da?! Jeg brurde vel gå for 36? :)

Hilsen TS

Er selv negledesigner og legger mest gele. Uv lampe måååå du ha, og jeg ville godt for den sterkeste. Min som er kjøpt der jeg tok utdannelsen er faktisk enda litt sterkere. Hvilken type du bør velge er jeg ikke sikker på , men om du vil kan jeg finne ut litt mer om de forskjellige og gi deg ett svar iløpet av helgen.

( vurderer faktisk sterkt å slutte med negler, da jeg har fått en sykdom som gjør att jeg kan ta minimalt med kunder pga. att jeg ikke klarer å file like godt som før. ( har fått leddgikt i fingrene) Har ikke lagt negler på 4 mnd, så mulig du kunne fått kjøpt endel utstyr av meg som er skikkelige både renseprodukter , uv-lampe og gele produkter som blir brukt på det fleste salonger i norge. Vet ikke om dette kunne vært av interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på linkene dine, og tror faktisk jeg ville kjøpt løst, da endel av produktene i pakken aldri vil bli brukt. Ser att i den ene pakken er gel-boksene veldig små, og du får mange farger, men her holder det med hvit gele, rosa gele og lys beige gele. Dette er det mine kunder ønsket, og andre farger ble aldri brukt selv om jeg tilbydde det. Gel negler er veldig holdbare og sitter bra uten etteer fyll i 4-6 uker. Fleste av mine kunder bestilte fast time hver 5 uke for å etterfylle, evt skifte dårlige tipper ( sjeldent med gele) Så gele er blitt mye mer poppulært en akryl.

Har du mulighet til å ta kurs så har jeg flere å anbefale, spørs hvor i landet du bor. Kursene er ikke så dyre, viss du tenker på att du får med alle produkter osv. ( også uv-lampe)

Da kan du ta kunder og få jobb i frisørsalong, eller drive hjemmesalong som jeg gjorde, og man tjener sykt mye på å legge negler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så litt på linkene dine, og tror faktisk jeg ville kjøpt løst, da endel av produktene i pakken aldri vil bli brukt. Ser att i den ene pakken er gel-boksene veldig små, og du får mange farger, men her holder det med hvit gele, rosa gele og lys beige gele. Dette er det mine kunder ønsket, og andre farger ble aldri brukt selv om jeg tilbydde det. Gel negler er veldig holdbare og sitter bra uten etteer fyll i 4-6 uker. Fleste av mine kunder bestilte fast time hver 5 uke for å etterfylle, evt skifte dårlige tipper ( sjeldent med gele) Så gele er blitt mye mer poppulært en akryl.

Har du mulighet til å ta kurs så har jeg flere å anbefale, spørs hvor i landet du bor. Kursene er ikke så dyre, viss du tenker på att du får med alle produkter osv. ( også uv-lampe)

Da kan du ta kunder og få jobb i frisørsalong, eller drive hjemmesalong som jeg gjorde, og man tjener sykt mye på å legge negler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ups... kom dobbelt :kjefte: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv negledesigner og legger mest gele. Uv lampe måååå du ha, og jeg ville godt for den sterkeste. Min som er kjøpt der jeg tok utdannelsen er faktisk enda litt sterkere. Hvilken type du bør velge er jeg ikke sikker på , men om du vil kan jeg finne ut litt mer om de forskjellige og gi deg ett svar iløpet av helgen.

( vurderer faktisk sterkt å slutte med negler, da jeg har fått en sykdom som gjør att jeg kan ta minimalt med kunder pga. att jeg ikke klarer å file like godt som før. ( har fått leddgikt i fingrene) Har ikke lagt negler på 4 mnd, så mulig du kunne fått kjøpt endel utstyr av meg som er skikkelige både renseprodukter , uv-lampe og gele produkter som blir brukt på det fleste salonger i norge. Vet ikke om dette kunne vært av interesse?

Det kunne definitivt være av interesse ja :) Hvilke merke er lampen og produktene fra? Vil gjøre litt research på det, og eventuelt finne ut hvordan/hvor jeg kan få tak i mer av det etterhvert. Hvis du går god for det, som er utdannet, må det jo være bra :) Trist å høre at du ikke kan holde på så mye lenger. Skjønner det godt. Det er faktisk en av grunnene til at jeg foreløpig ikke ønsker å gjøre karriære ut av min interesse for negler. Har flere damer i familien som har måttet gi seg med sine yrker innen hår/skjønnhet pga. helseplager.

Så, ja. Gi meg gjerne litt mer info om det du har, hvi du vil selge. Eventuellt blir jeg veldig glad for litt veiledning til å finne frem til riktige produkter selv :)

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, har ikke sett så nøye på størrelsen på boksene osv. enda, så jeg får vil gjøre det også nå :fnise: Jeg vil i utgangspuktet ha hvit, lys rosa og lys beige gel ja, og andre farger jeg eventuellt skulle få lyst på kan jeg jo kjøpe etterhvert.

Jeg kunne nok kanskje tenkt meg å ta et kurs ja, men da mest for morro. Tviler på at jeg kommer til å legge på noen andre enn meg selv og evt. familie/gode venner. Hvordan drev du hjemmesalong? Eget firma og tok kunder hjemme hver dag liksom? Gikk det bra? Bare nyskjerrig, du trenger ikke fortelle om du ikke vil :)

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je g har selv prøvd å legge gelenegler men synes det er veldig vanskelig, enten detter de av etter ett par dager eller så chipper de slik at man bare kan vippe de av.. Tror nok man må øve selv veldig på tykkelse osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je g har selv prøvd å legge gelenegler men synes det er veldig vanskelig, enten detter de av etter ett par dager eller så chipper de slik at man bare kan vippe de av.. Tror nok man må øve selv veldig på tykkelse osv...

Helt sikkert! Har sett på en del gel tutorials fra Japan på youtube, de er jo mestere på negler, og de heller på lag på lag. Men øvelse gjør jo mester :)

Er det forresten noen som kan si noe om forskjellen på varighet/holdbarhet mellom acryl og gel? Har prøvd begge i salong, men syne ikke jeg har lagt noe særlig merke til hvilke som har holdt seg best :klo: Uansett har jeg alltid likt gel bedre, så det vil jeg uansett ha :)

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke merken på uv-lampen osv i morgen. Produktene jeg har er fra negleakademiet eller fra Tone Lise salongen.

Forskjellen som jeg synes mellom akryl og gele, er att med gele får man ett mye finere resultat, med en mere naturlig bue, men dette er vanskligere med akryl. Akryl er også ett hardere material på negelen, og vil lettere brekke og flise seg opp. Ved akryl så holder det seg fint i 3-4 uker og med gele i 5-6 uker. ( kommer selvfølgelig ann på hvem som legger neglene og om den er dyktig.)

Det viktigeste for å få til flotte negler og godt resultat med både gele og akryl er grunnarbeidet man gjør på den naturlige negelen. Det er tekninkk og file skikkelig og ikke file for mye, sånn at det kan gå bettenelse osv ( sopp osv) Så må alt renses med flere typer produkter før man limer på den type tipper man ønsker. Enten helt naturfarget og runde, eller f.eks. med hvite tipper. Jeg bruker helst de naturlige og legger gele eller akryl og lager da hvit tipp. Mange bruker kun tipper med hvit tipp og legger enten lys rosa gele eller akryl over fordi dette er mye lettere og kjappere enn å få ett fint resultat med å lage hvit tipp med akryl eller gele.( må files og poleres i overgangen, før man legger ett tynt lag med riktig farge over hele negelen.)

Skriver mer i morgen, nå er det natta:-) Kan evt. sende deg en pm med bilder og priser på utstyr. Kan jo også være behjelpelig med å handle inn nytt til deg når du trenger. Kjøper du en boks med gele holder den utrolig lenge, så om du legger negler 3 ganger i mnd, så holder den rosa som det går mest av ihvertfall i ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...