Gå til innhold

Hjelp, det står at det ikke er betalt! Men det er jo trukket fra kontoen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal være privatist iår, og meldte meg opp i fag ikveld, og det fagene mine kostet ble trukket fra kontoen, MEN det står på privatistweb.no at de ikke er betalt og derfor er de ikke gyldig ...

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan sikkert ta litt tid å få registrert at du har betalt. Jeg ville ikke fått panikk riktig ennå hvis det var sånn at du betalte for kort tid siden. Vent til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å betale noe med nettbank er ikke det samme som når du leverer penger over i hånda til mottakeren. Overføringen skjer ikke umiddelbart, men ved ulike tidspunkter på døgnet. I min bank er det slik at mottakeren får pengene samme dag dersom jeg betaler før kl 13.30. Hvis betaling skjer senere får mottakeren pengene på morgenen dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt kan ta tre dager. Samme greia med Studentweb på universitetet. Det pleier å ta 3-4 dager fra man har betalt til det blir først registrert på konto og så registrert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slapp helt av da. Det blir da ikke registrert med en gang. Nå er ikke det helt det samme, men jeg er student, og når jeg betaler semesteravgift, så tar det mintst et par dager før jeg har betalt og pengene er trukket fra kontoen min, til det står på studentweb at det er registrert. Dessuten er det ikke slik at når du overfører penger i nettbanken, at mottakeren får de sekundet etter du overfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det krise!!!

Den 15.sept rett før midnatt meldte jeg meg opp i noen fag, og jeg betalte og det ble trukket fra kontoen med en gang, MEN på privatistweb.no stod det at det IKKE var betalt... Jeg så at beløpet det kostet ble trukket fra kontoen den 15.sept (fristen for å melde seg opp i fag som privatist), og fredag den 16.sept var privatistkontoret stengt, men jeg sjekket kontoen og summen var fortsatt trukket fra kontoen min, MEN idag(lørdag den 17.sept) var summen kommet tilbake til kontoen min, og det er altså ikke betalt!

Og på privatistweb.no står det fortsatt at jeg ikke har betalt...

Skal jeg bare dra ned til privatsitkontoret når det åper på mandag og be de hjelpe meg??? Det blir jo helt krise om jeg ikke får tatt disse eksamene jeg skulle melde meg opp i!!!

:gråte: Er så stressa så får ikke sove ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du melde deg opp rett før midnatt til fristen og ikke betalte før da, så fikk de jo ikke pengene sine til betalingsfristen (dersom fristen også var den 15.). Det at beløpet har trekt seg fra din konto, betyr ikke at de har havnet på mottakerens konto, da transaksjoner som nevnt over tar tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Hvis du betalte samme dag som fristen var, så er det antagelig slik at du har betalt for sent ettersom det tar litt tid før pengene blir registrert dit du førte dem over. Derfor har antagelig pengene blitt tilbakeført til din konto, fordi fristen var ute.

Det kan hende de kan hjelpe deg på privatistkontoret, prøv der på mandag, men det kan og hende at du var for sent ute og at du må vente til neste semester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg meldte meg opp i noen fag den 14.sept, og de ble trukket fra kontoen med en gang... Og jeg meldte meg opp i resten av fagene den 15.sept og trykte på betal kl.23:30, og hvorfor skal ikke det være gyldig? Hvorfor ble det trukket, og deretter overført tilbake til kontoen min?

Hva skal jeg gjøre? Hjelper det å dra ned på privatiskontoret å spørre om hjelpe på mandag?

Hva er visten med å ha frist innen midnatt den 15.sept om det ikke er gyldig? Jeg ville jo tro at de ville ta forbehold om at det ville ta et par dager før pengene kom på konto, selv om de stenger oppmeldingen kl.23:59 den 15.sept?

Jeg er veldig fortvilet nå ... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fordi de forventer at folk selv tar ansvar og betaler inn i god tid. Og fordi de regner med at alle vet at transaksjoner tar tid. Det ble sikkert trukket fra din konto, og da pengene nådde privatistkontorets konto ble de avvist fordi fristen har gått ut.

På universitetet er vel det å sørge for at semesteravgiften er betalt i god tid det minste de forventer av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men når de har en frist, så har de en frist, så jeg syns det ikke henger på greip. Da burde de helle ha frist til den 13.sept, slik at de hadde 2 dager på å få pengen inn på konto til den 15.

Jeg meldte meg opp i noen fag ifjor også, og betalte den siste dagen, og det gikk helt fint, derfor gjorde jeg det iår også ...

Men tror du det hjelper at jeg går ned på privatistkontoret på mandag? Er litt nervøs for sånne ting, og vet ikke helt hva jeg skal si ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo umulig skade? Du kan jo forsøke å forklare ditt synspunkt og se om de sympatiserer? Jeg har ærlig talt null erfaring med det, og vet ikke hvor rigide de er. Har dog hatt noen venner som har slitt med å komme frem til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dra ned og forklar, bedre å ha prøvd det enn å gi opp helt! Det er fortsatt en sjans for at det kan ordne seg. :)

Beklager å skuffe deg, men tror det er ganske lite sannsynlig for at de åpner for unntak. Synd for TS, men det man kan lære av dette er; betal 5-6 dager i forkant (du vet jo hvilke fag du skal ta), så slipper du lignende problemer i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men når de har en frist, så har de en frist, så jeg syns det ikke henger på greip. Da burde de helle ha frist til den 13.sept, slik at de hadde 2 dager på å få pengen inn på konto til den 15.

Jeg meldte meg opp i noen fag ifjor også, og betalte den siste dagen, og det gikk helt fint, derfor gjorde jeg det iår også ...

Men tror du det hjelper at jeg går ned på privatistkontoret på mandag? Er litt nervøs for sånne ting, og vet ikke helt hva jeg skal si ...

Ehm... det står klart og tydelig på sidene deres at BETALINGSFRISTEN er 15, og at man må betale i løpet av 14. september.

Så lenge betalingen blir gjort den 14, er det det som registreres.

For øvrig; de fleste er klar over at det kan skje tekniske feil, så det er lite smart å vente til siste frist med å betale... Det er ikke Privatistweb sin skyld at du ikke tok forhåndsregler som er naturlige å ta... Tok selv alle fag som privatist, og jeg meldte meg opp og betalte i god tid før siste frist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest grapefrukt

Beklager å skuffe deg, men tror det er ganske lite sannsynlig for at de åpner for unntak. Synd for TS, men det man kan lære av dette er; betal 5-6 dager i forkant (du vet jo hvilke fag du skal ta), så slipper du lignende problemer i fremtiden.

Hvorfor skulle du skuffe meg? Det er da ts som eventuelt blir skuffet hvis de ikke skulle ha mulighet til å hjelpe han/henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det klart og tydelig?

Hadde jeg visst dette, skulle jeg meldt meg opp i alle fag den 14.sept ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det var rart da jeg var nede på privatistkontoret den 15.sept for å levere søknad om tilrettelegging, der jeg sa at jeg ikke hadde meldt meg opp i to av fagene enda som jeg søkte tilrettelegging for.

Damen sa ikke noe på det.

Også spurte jeg henne om jeg måtte melde meg opp i et fag selv om jeg hadde et annet fag, og hun sa at jeg måtte melde meg opp i faget.

det var ingen som sa at det var for sent å melde seg opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippe! Det gikk bra! Med litt kvinnelist ordnet de alt idag!!! :hoppe:

Neida :ironi:

Idag, altså mandag den 19.sept, dro jeg ned til privatistkontoert, og fortalte at jeg hadde betalt for noen eksamener den 15.sept(rett før midnatt) og at det ble trukket fra kontoen min, MEN at det stod oppført som ugyldig eksamen ...

De sjekket det, og de sa at jeg hadde betalt, og at eksamen var oppført som gyldig.

Jeg klødde meg i hoset, og fortalte at på min privatistweb stod det at eksamene var ugydlige siden de ikke var betalt...og i tillegg hadde de pengen som ble trukket kommet tilbake på kontoen min...

De klødde seg i hodet og syns det hørtes rart ut, og sjekket det og og ordnet ivei, og sa at NÅ var alt i orden.

SÅ, der ser dere som ikke trodde man kunne melde seg opp den 15.sept, at man kan faktisk melde seg opp da så lenge det er før midnatt. Men til våren skal jeg ikke ta sjansen på det :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...