AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Jeg har som mål å gå ned 5-6 kg. på 6 uker. Jeg er normalvektig fra før av, og da vil det naturligvis gå saktere enn om jeg skulle være overvektig. Jeg spiser stort sett sunt, men kan godt legge inn mer grønnsaker. Jeg trener, både styrke og kondisjon. Jeg er ikke veldig glad i å løpe, og blir i grunn lei etter ca. 40 min på møllen. La oss si 45 min., er det for lite - 4 ganger i uken? Det er med moderat intensitet.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Må bare spørre hvorfor du vil ned i vekt hvis du er normalvektig.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Må bare spørre hvorfor du vil ned i vekt hvis du er normalvektig. Visste i grunn at det spørsmålet ville komme.. Det er i grunn irrelevant, men om du absolutt ønsker å vite det - jeg vil få ned fettprosenten for å få mer definerte muskler. Trener styrke 3 ganger i uken til vanlig.
Glynis Skrevet 16. september 2011 #4 Skrevet 16. september 2011 Det er da ikke irrelevant når man gir råd på et treningsforum. Man må vite litt hvem man gir råd til angående hva, så ikke man for eksempel forteller en anorektiker at tre brødskiver daglig er for mye.
Cheesy Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Dropp mølla, tren styrke 4 ggr i uka. Tren hardt og hold deg til grønnsaker, kjøtt og magre protein kilder. Funka som F for meg!
Gjest HunterLady Skrevet 16. september 2011 #6 Skrevet 16. september 2011 Dropp mølla, tren styrke 4 ggr i uka. Tren hardt og hold deg til grønnsaker, kjøtt og magre protein kilder. Funka som F for meg! Støtter dette.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #7 Skrevet 16. september 2011 Det er nok hvis du spiser riktig. Om du spiser burger, pølser og nugatti så er det ikke nok.
Gjest HunterLady Skrevet 16. september 2011 #8 Skrevet 16. september 2011 Det er nok hvis du spiser riktig. Om du spiser burger, pølser og nugatti så er det ikke nok. Nei, da må man jogge i 90 minutter.
Mrs. Morgan Skrevet 16. september 2011 #9 Skrevet 16. september 2011 Beste måten å bli stram og markert på er å variere treningen! Samtidig spise veldig sunt. To-tre løpeøkter i uka (Intervall og rolig) og 3-4 styrkeøkter i uka. Tren helst styrke først og kondisjon etterpå.
Wiggins Skrevet 16. september 2011 #11 Skrevet 16. september 2011 (endret) Dropp mølla, tren styrke 4 ggr i uka. Tren hardt og hold deg til grønnsaker, kjøtt og magre protein kilder. Funka som F for meg! Det beste vil alltid være å trene både styrke og utholdenhet. Da får man helsefordelene fra begge, og også utseendefordelene: Utholdenhetstrening forbrenner fett, slik at man får litt mindre underhudsfett, og styrketreningen gjør musklene større og mer definerte. EDIT: Angående utholdenhetstrening så er det en million ganger bedre å løpe ute i naturen enn på tredemølle. Ikke bare er det mer inspirerende å løpe i natur enn å holde på i et svett treningsstudio, man får også bedre avkjøling pluss at underlaget er mer variert. Vi er skapt for å gå/løpe i ulendt terreng, flatt underlag som tredemølle gir stor risiko skader. Noen kvinner trener med lette vekter og flere repitisjoner fordi de er redde for å få store muskler. Det er svært få kvinner som får muskler ála Marit Bjørgen, de fleste må bruke steroider for å oppnå det, så tren i vei med tunge vekter. (Og jeg beskylder ikke Marit Bjørgen for å bruke steroider; hun har sin muskulatur fra foreldrene sine.) Endret 16. september 2011 av Lance
Supraspinatus Skrevet 17. september 2011 #12 Skrevet 17. september 2011 Jeg har som mål å gå ned 5-6 kg. på 6 uker. Jeg er normalvektig fra før av, og da vil det naturligvis gå saktere enn om jeg skulle være overvektig. Jeg spiser stort sett sunt, men kan godt legge inn mer grønnsaker. Jeg trener, både styrke og kondisjon. Jeg er ikke veldig glad i å løpe, og blir i grunn lei etter ca. 40 min på møllen. La oss si 45 min., er det for lite - 4 ganger i uken? Det er med moderat intensitet. 5-6kg fett på 6 uker klarer du ikke, men det betyr ikke at det nødvendigvis er vanskeligere for en normalvektig å gå ned i vekt enn for en overvektig. Et kg fettvev inneholder 7000kcal uansett om du veier 70kg for mye eller 5. Hvis du prøver deg på 1kg fett i uken ender du bare opp med å miste muskler, vann og glykogen, og noe fett. Spis sunt og gjør det gradvis. Beregn i alle fall det dobbelte av tid. Det er riktignok mye som tyder på at normalvektige og naturlig lett undervektige som sliter med å gå opp i vekt (og i noen tilfeller ned) har en litt annen apetitt og kvalmefølelse enn de som overspiser og således er overvektige. Sannsynligheten for at dette er genetisk betinget er meget høy. Derfor hører man av og til uttrykk som "jeg kan spise hva jeg vil uten å gå opp i vekt". Det som glemmes da er at den som spiser det nødvendigvis ikke spiser like mye som en som lett går opp i vekt.
Gjest *Maja* Skrevet 18. september 2011 #13 Skrevet 18. september 2011 (endret) Du kan få en flott kropp av å bare jogge og ha et godt kosthold...Jeg startet selv med jogging 4 ganger i uka(har økt til 6-7 nå) Det viktigste er at du varierer med jogging og løping(lavinstensitet for fett, høyintensitet for musklatur)...jeg prøver å dele opp med å starte joggeturen rolig(8 km/t med 3% helling) og så siste delen av øken løping(9-9.5 km/t med 2 % helling) Spiser mye hvitt kjøtt, gode fettkilder som avocado, nøtter, solsikkeolje, en del tomater og gulerøtter, ryvita knekkebrød med masse magert kjøttpålegg, frukt(jeg elsker personlig ananas) Som normalvektig burde du ikke forkusere på vekten, men på balansen mellom muskler og fettprosent... Endret 18. september 2011 av *Maja*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå